וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: רמת הסיכון גבוהה ואנו צפויים לחזות בהמשך תנודתיות; הפועלים: השוק מצוי בעמדה טובה לקראת המשך העליות

טל לוי

30.3.2007 / 10:14

בבנקים ממשיכים במנהגם לספק תחזיות כלליות ולא נוקבים במניות ספציפיות בהן כדאי להשקיע



כמעט 3% נוספו השבוע למדד המעו"ף אולם לבנקים אין זה מפריע להמשיך ולפספס. כך למשל כותבים הבוקר בבנק כי "בטווח הקצר צפוי המשך תנודתיות שתושפע בעיקר ממגמות המסחר בעולם. על רקע החששות להאטה בכלכלת ארה"ב שתשפיע על השווקים בכלל ועל השווקים המתעוררים בפרט, רמות המחירים בשוק ורמת הסיכון הגלומה בהשקעה בו, עולה חשיבותה של הסלקטיוויות בבחירת ההשקעה". בלאומי לא מציינים כמובן מהן בדיוק המניות המומלצות.



המשפטים הללו, המצביעים על תנודתיות, הופיעו גם בשבוע שעבר בסקירות הבנקים - מה שלא מנע משוק המניות לעלות.



גם בבנק דיברו בשבוע שעבר על עליית הסיכון ועל עצבנות - ופיספסו. בדומה למנהג השגור, מספקים בבנק הפועלים גם הבוקר סקירה ממנה אי אפשר למעשה להסיק הרבה. כך למשל כותבים בבנק כי "שוק המניות מצוי כיום בעמדה טובה לקראת המשך העליות בראייה של שנה קדימה", ומיד מסייגים כי "תמיד ישנה סבירות כי בדרך נחזור ונראה עוד גלים של מימושי רווחים, כפי שנרשם לפני שבועות ספורים".



גורמי הסיכון העיקרים שרואים בבנק כעלולים להשפיע על השוק הם האירועים בשוקי העולם, כשהעצבנות של השבועות האחרונים היא הביטוי החזק ביותר לסיכון זה, וכן התפתחויות שלילות במישור המדיני-פוליטי המקומי.



לאור זאת, ממשיכים בבנק הפועלים להמליץ ללקוח בעל אורך נשימה על החזקה מלאה במניות (בהתאם להעדפות הלקוח), תוך נקיטת ההגנות המקובלות (הכוללות בין היתר המשך פיזור גלובלי של התיק על פי הקצאת הנכסים שמפורסמת בימי א' במסגרת סקירת שוקי חו"ל) וזאת למרות התנודתיות שעלולה להמשיך ולאפיין את השוק בטווח הקצר. גם בבנק הפועלים לא מספקים כמובן רשימה ספציפית של מניות מומלצות.



בשוק הסולידי, כותבים בלאומי, פערי התשואות בין איגרות החוב השקליות לצמודות למדד משקפים שיעורים שלהערכת הבנק נמוכים מרמת האינפלציה בפועל. אי לכך, קיימת עדיפות להשקעה באיגרות החוב הצמודות ובעיקר לטווח קצר.



בבנק הפועלים מוסיפים להמליץ על השקעה במק"מ בהתחשב בכך כי קיימת אפשרות שריבית בנק ישראל עשויה עוד לרדת במהלך השנה הקרובה. תשואת המק"מ הארוך ברוטו עומדת על 4.48%, תשואה גבוהה בהשוואה לתשואתו לפני חודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully