וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של כ-6 שנים - 4.155 ש'

טל לוי

30.3.2007 / 12:30

בנק לאומי: "ברמת דולר שכאלה, בנק ישראל עשוי להוריד ריבית אפילו ב-0.5%". הדולר איבד פחות מ-2% מאז דצמבר

בנק ישראל מוריד ומוריד את הריבית ובינתיים לא נראה שהדבר עושה רושם על המשקיעים. המטבע האמריקאי איבד 0.36% ושערו נקבע על 4.155 שקלים - רמת שפל מאז תחילת יולי 2001 - כלומר כמעט 6 שנים.

"בנק ישראל שוב יהיה בבעיה, שכן הוא מעוניין בדולר גבוה יותר", אומר מנהל חדר עיסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין, ומוסיף: "הדולר הנמוך פוגע ביצוא ובתעסוקה ובעיקר לא מאפשר לבנק להציג אינפלציה ברמה של 3%-1%, שהם יעד הממשלה. ברמת דולר שכזו, בנק ישראל ייאלץ להוריד ריבית אפילו ב-0.5%".

"הדולר זוחל מדי יום כלפי מטה, אולם בפועל אנו נעים ברמה של 4.23-4.17 שקלים לדולר מאז דצמבר, כך שהדולר איבד בסך הכל פחות מ-2% למרות שהתחושה היא שמדובר במספרים גבוהים יותר", אומר ויסקין, "למרות הירידות, אנו רואים שוק מאוזן למדי כאשר הלקוחות הישראלים בעיקר קונים דולרים והזרים מאוזנים עם נטייה קלה למכירה".

הסיבה העיקרית לירידת הדולר היא מצבו של המטבע בעולם אולם בעיקר זרם הכסף שמגיע לישראל: המשקיעים הזרים שמעוניינים להשקיע בארץ ממירים את הדולרים שבידיהם לשקלים ובכך מורידים את שערו.

עוד נציין כי אתמול היה ריכוז של כמה ימי מסחר שכן היום הוא יום קצר, ביום ראשון לא מתקיים מסחר, יום שני הוא ערב חג וביום שלישי אין מסחר. פירוש הדבר כי יום המסחר המלא הבא יהיה רק ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully