וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המחשבים דל מצאה אי סדרים חשבונאיים בספריה; תדחה פרסום תוצאותיה השנתיות

רונן סבר

30.3.2007 / 9:36

בחינה פנימית מצאה אי סדרים שמצביעים על ניהול לא תקין, טעויות חשבונאיות וחולשה של מערכות הפיקוח הפיננסיות



חברת דל, יצרנית המחשבים האישיים ה-2 בגודלה בעולם, הודיעה אתמול כי בחינה פנימית של ספריה מצאה אי סדרים חשבונאיים אשר מצביעים על ניהול לא תקין, על טעויות חשבונאיות ועל חולשה של מערכות הפיקוח הפיננסיות. מניות דל ירדו ביותר מ-2% במסחר שלאחר הסגירה.



דל, אשר כבר היום עומדת בפני מספר חקירות פדרליות בנוגע לחשבונותיה, ואשר סובלת ממספר רבעונים חלשים, מסרה שוועדה החקירה הפנימית שמצאה את אי הסדרים תפעל בשיתוף פעולה עם ההנהלה ועם רו"ח חיצוניים על מנת לקבוע כיצד להמשיך.



כמו כן מסרה החברה כי עקב השינויים שיש לערוך, החברה לא תפרסם את דו"חותיה השנתיים ב-3 באפריל, לפי הלו"ז המתוכנן. דובר החברה סירב להוסיף על ההודעות הללו.



בתחילת החודש הודיעה דל על ירידה ראשונה בהכנסותיה הרבעוניות מאז שנת 2001, במסגרת הדו"חות הכספיים הראשונים שמוציאה החברה מאז שמייסד החברה, מייקל דל, שב לתפקיד המנכ"ל.



מייקל דל, אשר תפס את מקומו של המנכ"ל קווין רולינס ב-31 בינואר, הביע אכזבה מתוצאותיה הכספיות של החברה, אולם ציין כי הדבר החשוב הוא תוכניות החברה לעתיד. "אנו פועלים באופן שיטתי לייעל ולשפר את פעילותנו, ולשנות את פני החברה", אמר דל. "המודל העסקי שלנו יותאם לצרכי לקוחותינו, והדבר יביא לשיפור החוויה שלהם, ויתרום לגידול בצמיחה וברווחיות בטווח הארוך", הוסיף.



ברבעונים החולפים נפל שיעור הצמיחה של מכירות דל מרמה של 17%-20% לרמות חד ספרתיות, לאחר שהאסטרטגיה העסקית המסורתית של דל - שבה החל מייסדה, מייקל דל, ואשר סייעה להזניק את החברה למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם - החלה לאבד מיעילותה עקב הירידה המתמשכת במחירים הקמעוניים של מחשבים אישיים. לדברי אנליסטים, ירידת מחירים זו שחקה את היתרון של דל, שהתבטא במודל המכירות הישירות שלה, שעקף את החנויות.

נתח השוק של דל בשוק המחשבים האישיים העולמי המשיך להידרדר בחודשים שחלפו מאז הודחה מהבכורה בשוק זה על ידי HP ברבעון השלישי של 2006. הנתח של דל בשוק התכווץ ברבעון הרביעי ל13.9% לעומת 16.1% ברבעון השלישי, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. HP המשיכה להגדיל את הפער על פני דל ברבעון הרביעי, ונתח השוק שלה גדל ל-17.4%, לעומת 16.3% ברבעון השלישי.

דל הודיעה בקיץ שעבר כי ה-SEC פתחה בחקירה חשבונאית נגדה. החקירה מתמקדת ברישום הכנסות החברה ובדיווחים פיננסיים אחרים ונמשכת כבר יותר משנה. בחודש נובמבר הודיעה דל כי חקירת ה-SEC נגדה הפכה לרשמית ובמקביל דחתה את פרסום תוצאותיה הכספיות בשל סיבוכים חשבונאיים הקשורים לחקירה נגדה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully