וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לאסור על הממשלה לאשר מתן פטור ממכרזים

צבי זרחיה

30.3.2007 / 10:11

את ההצעה הגישו הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד)



הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד) הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק, שאמורה להעניק לתקנות חובת המכרזים מעמד של חקיקה ראשית. החוק נועד למנוע מהממשלה לאשר מתן פטור ממכרזים, לקיים מכרז סגור או לקבוע את דרכי עריכת המכרז בתקנות.



יחימוביץ' וארדן הסבירו כי הגישו את הצעת החוק נוכח כוונת הממשלה לשנות ביום ראשון את תקנות חובת המכרזים, כך שירוקנו מתוכן את חוק חובת המכרזים.



לטענתם, קבלה של החלטת הממשלה משמעה חלוקה של עשרות מיליארדי שקלים מקופת המדינה למקורבים, בלא מכרז וללא שקיפות.



לטענתם, אינטרסים פרטיים של בעלי ממון, בעיקר כאלה המקורבים למקבלי ההחלטות, מהווים לחץ חזק מתמיד להרחבת הפטור ולשינוי דרכי המכרז על חשבון האינטרס הציבורי, טוהר המידות והמינהל התקין.



יחימוביץ' קבלה כי לא ייתכן שמשרדי האוצר וראש הממשלה, שראשיהם חשודים בפרשיות שונות, יתערבו באופן כה בוטה בחוק חובת מכרזים בדרך של הענקת הקלות.



לדברי יחימוביץ' וארדן, הממשלה אמורה לאשר ביום ראשון את המלצתה של ועדת מנכ"לים, שלפיה - לשם פטור ממכרז - יבוטל הצורך באישור של משרד האוצר בכ-90% מההתקשרויות שמחוייבות באישור כזה כיום.



לממשלה יוצע גם להרחיב את האפשרות להעסיק יועצים. לדברי יחימוביץ' וארדן זהו אחד התחומים הפרוצים ביותר בניהול התקשרויות המדינה.



לדעתם, מנגנון המכרז הציבורי נועד להבטיח שמירה על טוהר המידות, לגונן מפני שחיתות, ולהעניק שוויון הזדמנויות בהתקשרות הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully