וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: המיליארדר שזינק לראש רשימת העשירים מול היורשת שהחליקה למקום השני

אורה קורן

30.3.2007 / 11:21

אומרים על שרי אריסון שבתקופה האחרונה עברה שינוי מהותי כשהחליטה לנהל את עסקיה בעצמה, ופיטורי היו"ר נחמה היו חלק מהשינוי ■ על ורטהיימר אומרים שהוא נחרץ, נחוש בדעתו, קשה לשכנע אותו לקבל דעות אחרות. עם זאת, הוא נחשב לאיש חזון ולאיש ביצוע.



חברים: מנהלת אריסון אחזקות אפרת פלד, איריס דרור, איש יחסי הציבור רני רהב, רו"ח גד סומך ועו"ד פיני רובין.



יריבים: נוחי דנקנר, שלמה נחמה.



הצלחות: ביסוס שליטה מלאה בשיכון ובינוי ובדרך לממש אותה בבנק הפועלים.



כישלונות התערבה במהלך פיטורי 700 עובדים בבנק הפועלים במטרה לתת גיבוי להנהלה, אך ספגה ביקורת נוקבת על חוסר רגישות חברתית.



אומרים עליה: שבתקופה האחרונה עברה שינוי מהותי כשהחליטה לנהל את עסקיה בעצמה. פיטורי יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, היו תוצאת השינוי שחל באריסון. לצורך זה נעזרה במאמן עסקי - אך מקורביה טוענים שהוא לא ידע כלל על תוכניתה המעשית לבצר שליטתה בחברות שבבעלותה.



עוד משהו: העניקה גיבוי לבעלה, עופר גלזר, שהורשע בהטרדה מינית, גם בדרכו לכלא. המצב כולו נראה כעומד בסתירה לכאורה לפעילותה הרוחנית למען חברה טובה יותר.



-



תפקיד: יו"ר אריסון אחזקות שבבעלותה בנק הפועלים, חברת שיכון ובינוי וקרן השקעות במים בהיקף של 100 מיליון דולר



גיל: 48



מצב משפחתי: נשואה + 4



מגורים: מושב בני ציון



פנאי: פעילות למען הקהילה, בילוי עם הילדים, מועדון הזמר העברי גנקי, קולנוע



השכלה: קולג' אמריקאי



מסלול: בתו של המיליארדר טד אריסון. עברה לגור בישראל עם אמה ב-1966. בגיל 12 חזרה לארה"ב להתגורר עם אביה. בגיל 17 חזרה לישראל ולאחר מכן התגייסה לצה"ל. ב-1999 נפטר אביה והוריש לה 35% מהונו. התמקדה בישראל בפיתוח נושאים רוחניים כמו פרויקט "מהות החיים" לשיפור החיים והותירה לאיש אמונו של אביה, יו"ר בנק הפועלים הפורש, שלמה נחמה, לנהל את עסקיה. בשלב מסוים החליט נחמה למכור אחזקותיו באריסון אחזקות, והיחסים בין השניים השתנו. ההתרחקות בין השניים קיבלה השבוע ממד נוסף כאשר פורסם כי נחמה מפסיק לכהן כיו"ר בנק הפועלים שבשליטת אריסון. עם זאת, עד היום טוענים מקורביה בנחישות כי נחמה ואריסון נותרו ידידים טובים. בשנה החולפת הפגינה אריסון אסרטיוויות בניהול נכסיה והחלה לחתור לשליטה מלאה בהם. היא השיגה שליטה בשיכון ובינוי, וממתינה לאישור בנק ישראל לעסקה שבה תבצר שליטה מלאה בבנק הפועלים. בדרך היא לא היססה להבהיר לנוחי דנקנר כי היא אינה מעוניינת בו כשותף בבנק, כל עוד הוא אינו מוכן לכבד את שליטתה המוחלטת



ברוטו: על פי מגזין "פורבס", 4.3 מיליארד דולר



סטף ורטהיימר

חברים: חיים חפר, תעשיינים גליליים, חברי ילדות.



יריבים: בעבר היריבים הגדולים שלו היו ראשי התעשיינים, שלא אהבו את ההטפות שלו להפסיק לבכות בירושלים על הגדלת הסיוע ולהתחיל לייצא. לימים הופשר הקרח, אבל הוא עדיין נחשב לחריג ביניהם.



הצלחות: הקים את ישקר, שלימים נמכרה לפי שווי של 5 מיליארד דולר, ואת טכנולוגיית להבים.



כישלונות: בתחילת דרכו פוטר מרפאל, בגלל שלא היתה לו תעודת מהנדס. בעקבות הפיטורים נאלץ להקים את ישקר וליהפך למיליארדר.



בתחילת שנות ה-80 התקשה להמשיך לפתח את ישקר. בעקבות תאונת הדרכים שעבר הכניס לחברה את בנו איתן, שניהל אותה ובהמשך גם את טכנולוגיית להבים.



אומרים עליו: נחרץ, נחוש בדעתו, קשה לשכנע אותו לקבל דעות אחרות. עם זאת, הוא נחשב לאיש חזון ולאיש ביצוע.



עוד משהו: ורטהיימר מתגורר בבית שבנו אהוד ונאוה ברק בכפר שמריהו. במרתף יש לו ספרייה הכוללת מאות ספרים, רובם בנושאי ארץ ישראל וביוגרפיות מסביב לגלובוס.



-



תפקיד: יו"ר כבוד של ישקר



גיל: 81



מצב משפחתי: גרוש + 4 ילדים, 9 נכדים ו-5 נינים



מגורים: כפר שמריהו



פנאי: האזנה למוסיקה, פגישות עם חברים, קריאת ספרים



השכלה: תיכונית (למרות זאת, כיהן חמש שנים בהנהלת הרווארד)



מסלול: בגיל 11 עלה לישראל מגרמניה. החל לעבוד ברפא"ל, אך פוטר ב-1952 כי לא היתה לו השכלה פורמלית של מהנדס. באותה שנה הקים את ישקר על מרפסת הבית בנהריה. היה מהתעשיינים הראשונים שביססו את העסק על יצוא. בסוף שנות ה-70 פנה גם לפוליטיקה והיה חבר במפלגת ד"ש ואחריה בשינוי. ב-1983 עבר תאונת דרכים קשה שלאחריה לא שב לכנסת, והעביר את ניהול ישקר לבנו, איתן. מאז התמקד בפיתוח אזורי תעשייה בגליל, בנגב ובטורקיה. מזוהה בעיקר עם גן התעשייה תפן בגליל, הכולל מפעלים, מוזיאון ואמצעים להכשרה מקצועית של בני נוער. מנסה לחדש את החינוך המקצועי בישראל כדי לייצר את דור ההמשך לתעשייה



ברוטו: מגזין "פורבס" העריך אותו ב-4.4 מיליארד דולר. עם זאת, ורטהיימר אמר ל-TheMarker לפני כשנה, כי לא יראה אגורה מעסקת ישקר, שבה נמכרו 80% מהמניות תמורת 4 מיליארד דולר, מכיוון שהעביר את מניות החברה לילדיו; לכן מוזר שמגזין "פורבס" מייחס לו אישית שווי כה גבוה, אלא אם חברת טכנולוגיית להבים שהקים מוערכת אף היא בכמה מיליארדי דולרים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully