וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

30.3.2007 / 23:25

מדדי המניות המובילים עלו בפתיחת המסחר, אך עברו לירידות חדות בהשפעת החלטת ארה"ב להטיל מכסים על סין

בוול סטריט הסתיים היום הרבעון הראשון של 2007, בנימה מעורבת, אשר אפיינה את המסחר לאורך שלושת החודשים האחרונים כולם. כמעין תמונת רקע לרבעון כולו, עלו היום מדדי המניות המובילים בפתיחת המסחר על רקע נתוני מקרו טובים מהצפוי, אולם בהמשך עברו לירידות חדות בהשפעת החלטת הממשל האמריקאי להטיל מכסים על סין.

לקראת הסגירה התמתנה האווירה השלילית ואת המסחר חתמו המדדים במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,421 נקודות והשלים עלייה רבעונית של 0.3%. מדד S&P 500 איבד 0.1% ל-1,420 נקודות, אולם עלה ברבעון כולו ב-0.2%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-12,354 נקודות אולם איבד במהלך הרבעון 0.9% מערכו. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.016% ל-4.648%.

משרד המסחר האמריקאי הודיע היום על הטלת מכס על מוצרי נייר המיובאים מסין, בשל סובסידיות המוענקות במדינה האסייתית ליצרני הנייר. זו הפעם הראשונה ב-23 שנים בה מופעלים חוקי המכס של ארה"ב על יבוא מסין, ובוול סטריט חוששים ממלחמת סחר שעשויה להתפתח בין המדינות. החלטת משרד המסחר מסמנת מהפך במדיניות האמריקאיות שלא להטיל מכסי עונשין על מדינות שכלכלותיהן אינן כלכלות שוק.

עוד קודם לכן התפרסמו כמה נתוני מקרו בארה"ב ובראשם נתוני ההכנסה הפרטית והוצאות הצרכנים, אשר היו חזקים מהצפוי. הן ההכנסה הפרטית והן ההוצאה האישית עלו כל אחד ב-0.6% בפברואר לעומת התחזיות בשוק לעלייה של 0.3% בלבד. מנגד, המשיכה גם האינפלציה להרים ראש. מדד ליבת המחירים המבוסס על הצריכה הפרטית, אשר אינו כולל את השינויים במחירי המזון והאנרגיה ואשר נחשב למועדף על הבנק הפדרלי המרכזי, עלה בפברואר ב-0.3% - העלייה החדה ביותר מאז חודש אוגוסט.

מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בשיקגו היה אמור, על פי ההערכות בשוק, להישאר מתחת לרמה של 50 נקודות, אשר משקפת האטה בפעילות היצרנית באיזור המערב התיכון של ארה"ב. בפועל, זינק המדד במפתיע ב-13.8 נקודות לרמה של 61.7 נקודות, אשר מצביעה על התרחבות חדה בפעילות במגזר היצרני שם. גם הוצאות הבנייה היו צפויות על פי כלכלנים רבים לירידה של 1% בפברואר, אולם בפועל הן דווקא עלו ב-0.3%.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ב-0.4 נקודות נוספות במחצית השנייה של מארס והשלים ירידה חודשית של 2.9 נקודות לרמה של 88.4 נקודות - שפל של חודשים ארוכים. המדד אמור לשקף את אמון הצרכנים האמריקאים במצבם הכלכלי במחצית השנייה של מארס.

על המסחר במניות הטכנולוגיה לא מעיבה לפי שעה במידה מהותית הודעתה של יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, דל קומפיוטר, ולפיה תעכב את פרסום התוצאות הכספיות השנתיות שלה לאחר שגילתה אי סדרים חשבונאיים בדו"חותיה הקודמים. דל, אשר כבר היום עומדת בפני מספר חקירות פדרליות בנוגע לחשבונותיה ואשר סובלת ממספר רבעונים חלשים, מסרה שוועדה החקירה הפנימית שמצאה את אי הסדרים, תפעל בשיתוף פעולה עם ההנהלה ועם רו"ח חיצוניים על מנת לקבוע כיצד להמשיך. מניית דל ירדה בתגובה לחדשות ב-0.8%.

אצל הישראליות, דיווחה ביגבנד כי שש חברות טלוויזיה בכבלים מסין נמצאות בתהליך של פריסת נתבי מולטימדיה מתוצרת ביגבנד ברשתותיהן. הנתבים מיועדים לעיבוד והעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים ברשתות הכבלים. ביגבנד עלתה ב-2.4% ל-18 דולר.

ארוטק, הפועלת ומתמחה בתחומי הסימולטורים, המיגון והסלולות לכוחות צבא ומשטרה, חתמה את הרבעון הרביעי של 2006 עם ירידה של 7.5% בהכנסות ל-14.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסותיה ברבעון המקביל. עם זאת, ההפסד הנקי של החברה הצטמצם באותה התקופה ב-35.7% ל-2.1 מיליון דולר (19 סנט למניה). ארוטק צנחה בתגובה ב-8.9% ל-3.4 דולרים.

מניית תאת טכנולוגיות איבדה עוד 7.4% ל-21 דולר והשלימה נפילה תלת-יומית של 20% בעקבות כוונת קרן פימי, אחת משתי בעלות השליטה שלה, למכור עד 400 אלף מניות. פימי כבר החלה, כנראה, במכירת מניות והמהלך תורם ללחץ שלילי על המניה. קודם להודעה, השלימה המניה זינוק שנתי מרשים של 312%.

בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב הפך היום החלטה בערכאה משפטית נמוכה יותר של בית משפט מחוזי בניו ג'רזי, וקבע כי חברת טבע הישראלית יכולה לאתגר את תוקפם של פטנטים על תרופה מקורית גם אם לא נתבעה על הפרתם. ההחלטה ניתנה במסגרת התיק המשפטי המתנהל בין טבע ליצרנית התרופות השוויצית נוברטיס בשאלת תוקפם של הפטנטים על התרופה Famvir, המיועדת לטיפול במחלת ההרפס באברי המין.

מכירות הפאמוויר ברחבי העולם כולו גדלו ב-2006 ב-6% והסתכמו ב-268 מיליון דולר. בארה"ב לבדה צמחו המכירות ב-10% ל-166 מיליון דולר ואילו בשאר העולם נרשמה ירידה של 3% במכירות התרופה ל-102 מיליון דולר. מדובר בהחלטה חיובית לתעשייה הגנרית ומניית טבע עלתה בתגובה ב-1.6% ל-37.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully