וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל הגיעה למזה"ת: לפנינו דרך קשה מאוד, ולכן עוד אין סיבות לאופטימיות

31.3.2007 / 15:59

קאנצלרית גרמניה, המשמת גם כנשיאה התורנית של האיחוד אמרה כי יש לעשות הכל על מנת להניע את תהליך השלום קדימה



מאת אלוף בן, אבי יששכרוף וסוכנויות הידיעות



קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הגיעה היום (שבת) לביקור של שלושה ימים במזרח התיכון בניסיון נוסף לקדם את תהליך השלום באזור. לפני צאתה לירדן, אמרה מרקל כי "צפוייה לנו דרך קשה מאוד, ולכן עוד אין סיבות לאופטימיות". מרקל נחתה בעקבה, שם תיפגש עם מלך ירדן, עבדאללה. לאחר מכן תגיע לישראל ותיפגש עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. מרקל תיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן).



מרקל, המגיעה לאזור יומיים בלבד לאחר נעילת הפסגה הערבית בריאד, ציינה כי המצב באזור עודנו קשה, אולם "יש לעשות הכל על מנת להניע את תהליך השלום קדימה". לדבריה, "דברים החלו לזוז, במיוחד בשל פעילותן של מדינות ערב. יש לבדוק עד איזו רמה האיחוד האירופי, יכול לסייע בקידום התהליך."



עם כניסתה לתפקיד הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, לחצה מרקל לכנס לעיתים קרובות פגישות של חברי הרביעייה הבינלאומית - ארה"ב, רוסיה, האיחוד והאו"ם, על מנת לדון בתהליך השלום במזרח התיכון. במקביל, הפעילה מרקל לחץ על ארה"ב כדי שזו תגביר את מעורבותה בנעשה באזור.



אתמול הודיע האיחוד האירופי, כי הוא מקדם בברכה את החלטות הפסגה בריאד, אך ימשיך לדבוק במנגנון הסיוע הישיר לפלשתינאים, העוקף את ממשלת הרשות. שרי החוץ של האיחוד נועדו אתמול בגרמניה ושמעו דיווח ממתאם מדיניות החוץ של האיחוד, חאווייר סולאנה, על תוצאות הפסגה.



סולנה אמר כי יש לנצל את חלון ההזדמנויות לשלום במזרח התיכון. עוד נמסר כי שרי החוץ של האיחוד ימשיכו לקיים הערכות בדבר כוונותיה של ממשלת האחדות ברשות הפלשתינית. שר החוץ של גרמניה, פרנק-ולטר שטיינמאייר, אמר כי "המחויבות לתהליך השלום היא מעמודי התווך של מדיניות האיחוד האירופי".



אולמרט: מוכן לפתוח בהידברות עם סעודיה ולהשתתף במפגש פסגה אזורי
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מבקש לפתוח בהידברות עם סעודיה ועם מדינות מתונות נוספות בעולם הערבי בעקבות החלטת הפסגה הערבית בריאד לאשרר את יוזמת השלום הערבית.



בראיון ל"הארץ" אמר אולמרט כי ישמח להשתתף במפגש פסגה אזורי שיעניק תמיכה למשא ומן ישיר בין ישראל לפלשתינאים. אולמרט שיבח בראיון את עבדאללה מלך סעודיה על מעורבותו ויוזמתו בקידום התהליך המדיני.



אולמרט דיבר בחיוב על "היוזמה הסעודית", והסתייג מ"היוזמה הערבית" שמזכירה את החלטה 194, הקוראת לשיבת הפליטים הפלשתינאים לבתיהם. "התייחסתי בחיוב ליוזמה הסעודית, זה לא דבר שראשי ממשלה לפני היו מוכנים לומר אותו", אמר ראש הממשלה, "לא כל דבר מוסכם עלי, אני לא מקבל את היוזמה ומחר מוכן לשבת ולחתום הסכם. יש שם רעיונות מעניינים, ואנו מוכנים להתדיין ולשמוע מהסעודים על עמדתם, ולהשמיע להם את עמדתנו". עוד אמר כי המאחזים הבלתי חוקיים בגדה יפונו רק אחרי שהפלשתינאים יימלאו את מחויבויותיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully