וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחייה להימורים המקוונים בארה"ב

1.4.2007 / 7:26

ארגון הסחר העולמי פסק כי חוקי ההימורים המקוונים בארה"ב מפירים את חוקי הסחר הבינ"ל. מניית 888 הגיבה בעליה של 9%

הערכאה הגבוהה ביותר של ארגון הסחר העולמי (WTO) פסקה כי חוקי ארה"ב בתחום ההימורים המקוונים מפירים את חוקי הסחר הבינלאומיים. מניות חברות הימורים מקוונים רשמו בעקבות כך עליות חדות במסחר באירופה.

מניות ענקית ההימורים המקוונים פארטיגיימינג, המפעילה את אתר הפוקר הגדול בעולם ואשר רכשה באחרונה את פעילות ההימורים המקוונת של חברת אמפייר אונליין של נועם לניר הישראלי, זינקה ב-20% בבורסת לונדון. מניית 888, קבוצת ההימורים המקוונים השנייה בגודלה בעולם, הנמצאת בשליטת האחים הישראלים אבי ואהרון שקד ושי ורון בן יצחק, טיפסה ב-9%.

הפסיקה נגעה לתלונה שהגישו נגד ארה"ב האיים הקאריביים אנטיגואה וברבודה, שכלכלותיהם נהנו בשנים האחרונות מפריחת עסקי ההימורים המקוונים. ארגון הסחר העולמי פסק באפריל 2005 לטובת אנטיגואה וברבודה בתלונה שהגישו נגד ארה"ב, בה טענו כי חוקי ההימורים המקוונים שהיו באותה עת בארה"ב הם פרוטקציוניסטים ומנוגדים לחוקי הסחר הבינלאומיים.

פועלים לביטול החוק

בעקבות הפסיקה העניק הארגון לארה"ב שהות עד אפריל 2006 לתקן את חוקי ההימורים המקוונים. הפסיקה האחרונה ניתנה בעניין הערעור שהגישה ארה"ב על הפסיקה המקורית מ-2005. אלא שמאז אושרו בארה"ב חוקים חדשים, מחמירים יותר, נגד הימורים באינטרנט. בסתיו האחרון אושר בארה"ב חוק האוסר כליל על הימורים באינטרנט, ורשויות החוק האמריקאיות אף ביצעו סדרת מעצרים של בכירים בחברות ההימורים המקוונים.

בעקבות המעצרים חיסלו מרבית החברות את פעילותן בשוק האמריקאי. עם זאת, בארה"ב גברו לאחרונה הסימנים כי הדמוקרטים עשויים לפעול לביטול האיסור על הימורים מקוונים. בתחילת החודש אמר יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, אחת הוועדות החזקות בקונגרס, כי הוא מקדם הצעת חוק לביטול האיסור שאושר בארה"ב בקיץ שעבר.

בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר ברני פרנק, יו"ר הוועדה, כי החוק האוסר על הימורים מקוונים בארה"ב הוא אחד הטיפשיים ביותר שחוקקו מעולם, וכי בכוונתו לבטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully