וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד לא מזהה בועה באינטרנט

ערן גבאי

1.4.2007 / 13:08

מנכ"ל בזק: "השחיקה בטלפוניה הקווית ודאית. פלאפון נתקלה השנה במחסור של ציודי קצה. ה-VOB לא מהווה איום"

"המשך השחיקה בטלפוניה הקווית של ודאית", כך מצהיר מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, בשיחה עם TheMarker. פעילות התקשורת הנייחת בבזק הושפעה ב-2006 מירידת תעריפי השיחות ברשת בזק ביולי 2006 ומהמשך ירידה בתנועת השיחות. הירידה בהכנסות החברה אומנם מותנה, בעיקר בשל המשך הגידול במספר הלקוחות המנויים על שירותי האינטרנט המהיר, אך הכנסות בזק מפעילות הטלפוניה הקווית הסתכמו ב-2006 ב-5.80 מיליארד שקל לעומת כ-5.89 מיליארד שקל ב-2005 - שחיקה נוספת של 1.5%.

השחיקה המשמעותית יותר היא ברווח התפעולי של בזק מתקשורת פנים ארצית נייחת שהסתכם ב-753 מיליון שקל לעומת 919 מיליון שקל ב-2005 - ירידה של 18%. עם זאת, בניכוי הוצאות חד פעמיות, הגידול ברווח התפעולי הוא מ-1.265 מיליארד שקל ל-1.349 מיליארד שקל.

לדברי גלברד, "פעילות הטלפוניה הקווית של בזק ממשיכה להישחק מדי שנה, וההכנסות מהאינטרנט המהיר אינן מפצות באופן מלא על שחיקה זו. החברה צפתה את השחיקה הזו כיוון שכשחברה מתחילה עם 100% נתח שוק, ברור שתהיה שחיקה גוברת בפעילותה. ביצענו ב-2006 פעולות כדי לחזק את פעילות החברה בתחום ולשפר את הרווחיות. למרות הפעולות לשיפור הביצועים וההתארגנות מחדש בחברה, ב-2007 השחיקה בהכנסות בתחום זה תימשך, אך אלה יעזרו לנו לשמור על הרווחיות".

בזק ניהלה ב-2006 את המו"מ עם העובדים על השינוי הארגוני ופרישת העובדים. תוצאות המהלך צפויות להשתקף בדו"חות הבאים של בזק. "ב-2006 ביצענו בחינה מדוקדקת של כל מבנה העלויות. התחלנו לשפר את הביצועים לפני תחילת השינוי הארגוני בבזק תוך הורדת עלויות מבלי לגעת בהוצאת השכר. כעת, עם השינוי הארגוני בבזק שעבר בהצלחה - נמשיך לשפר את הפעילות", אומר גלברד.

ה-VOB לא איום

גלברד, באופן מפתיע, לא מודאג מדי מהתחרות החדשה בטלפוניה הקווית באמצעות טלפוניית האינטרנט: "ספקיות האינטרנט והכניסה ל-VOB (טלפוניה על גבי האינטרנט) מצומצמת בעולם והיא באחוזים בודדים בלבד". עם זאת, הוא מצטט את הצהרות הכבלים שבכוונתן להכפיל ב-2007 את ההכנסות שלהן משירותי הטלפוניה, כך שאלה עשויות להתקרב לרמה של 300 מיליון שקל שיבואו באופן טבעי על חשבון בזק.

גלברד מחכה בקוצר רוח למסקנות ועדת גרונאו לבחינת שוק התקשורת, ומקווה לשמוע מהם שבזק תוכל לפעול בתחום הטלפוניה באינטרנט, ושיכולת החברות הבנות שלה לפעול על גבי רשת התקשורת העתידית של החברה לא תיפגע. אחרת, בבזק לא מתכוונים להיכנס להשקעה של 500 מיליון דולר בהקמת רשת התקשורת החדשה (ה-NGN).

"התחום הקווי סובל מסטגנציה בתשתיות של כמה שנים", אומר מנכ"ל בזק. "יש שתי תשתיות עיקריות זו של בזק וזו של חברת הכבלים הוט, כשהתשתית שלנו נחשבת מיושנת ונתונה תחת סד של מגבלות רגולטוריות. רק הסרת המגבלות הרגולטוריות יצדיקו מבחינתנו השקעה ברשת התקשורת העתידית NGN, ואם אלה לא יוסרו, הרי שהיכולת של פעילות בזק בתחום הטלפוניה הקווית לצמוח תהיה מוגבלת".

"האינטרנט כאן לנצח"

גלברד נשאל אם הוא מזהה בועה בפעילות האינטרנט: "אני לא מזהה בועה בפעילות האינטרנט ולא מזהה כל בעיה עם היקפי הפרסום במדיה זו. רשת האינטרנט היא חלק מהתרבות וההוויה האנושית, והיא כאן לנצח. הפעילות סביב האינטרנט רק תגבר ככל שהתשתיות יהיו טובות יותר. ייכנסו יותר ויותר שירותי וידיאו. לנו בבזק יש פעילות אינטרנטית באמצעות חברה נכדה, , שהיא מובילה בתחומה והיא תשפר את פעילותה ב-2007. בנוסף על כך, ישנה פעילות בבזק בינלאומי, yes מקימה אתר תוכן משלה ולנו בבזק יש את אתר 144".

גלברד, באופן די מוזר, שבע רצון מפעילות החברות הבנות שלו: "הן עשו תוצאות טובות, בעיקר בשורות הרווח. פלאפון צמחה אומנם ב-1% בלבד אבל צריך להבין שהיא נתקלה השנה במחסור של ציודי קצה בדור 3 וסבלה מהאטה. רבעון רביעי שלה היה טוב מאוד כי עמד לרשותה תמהיל מכשירים מצוין בדור 3. בזק בינלאומי עובדת מצוין ומשפרת את התוצאות בצורה טובה. ב-yes קצב הצמיחה אומנם הואט ב-2006 בשל החרפת התחרות מול הכבלים, אך החברה מגיעה לאיזון ויש לה תזרים חיובי. החברה תמחזר חלק מהחוב שלה ב-2007, אך החוב לא יגדל".

גלברד סירב להתייחס לפרשות החשבונאיות או לאווירה הקשה בבזק שעלולה לפגוע בפעילות החברה במחצית הראשונה של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully