וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיקים חוגגים אחד באפריל

יזהר גביש

1.4.2007 / 14:37

חברות היי-טק רציניות לכאורה משחררות את העניבה לכבוד האחד באפריל. מקבץ מתיחות מאתרים ומחברות היי-טק בעולם

האחד באפריל אינו יום קל לכתבי המחשבים וההיי-טק: אתרי חדשות הטכנולוגיה המובילים בעולם, כמו גם כמה מהחברות הגדולות בתחום, מתחרים ביניהם על יצירת מתיחת האחד באפריל המושלמת. זאת, בשעה שהעיתונאים המעונבים נאלצים לברור בין הידיעות החדשותיות המזויפות לבין האמיתיות, ולקוות שלא חלה טעות בזיהוי.

את מירב תשומת הלב התקשורתית משכו השנה המתיחות המושקעות של גוגל, אבל גם חברות ואתרים קטנים יותר עמלו וטרחו.

בקטגוריית ההומור המושחז זוכה השנה ללא ספק אתר החדשות CNET, שמדווח לקוראיו כי מייסד ויקיפדיה, ג'ימי וולס, התבשר לאחרונה כי הוא ייאלץ לעבור בקרוב ניתוח להסרת קטרקט. בתגובה הודיע וולס כי הניתוח יבוצע על ידי 100 מתנדבים מקריים, בהתאם לפילוסופיית הקוד הפתוח.

"אני בטוח שיהיו כמה טעויות בתחילה, אבל אני משוכנע שהקהילה תעשה בסופו של דבר את הבחירות הנכונות", אמר וולס. כותרת נוספת מ-CNET בישרה כי הוד קדושתו, הדלאי למה, ייצא בקרוב לגלות נוספת, הפעם בעולם הווירטואלי של Second Life. סין העדיפה שלא להגיב בינתיים לידיעה.

רכשו את Fucked Company

גם כמה עסקות מסקרנות התפרסמו היום: בלוג הטכנולוגיה המצליח TechCrunch הודיע על רכישתו של Fucked Company, אתר המתמחה בסקירה של חברות אינטרנט שהגיעו לסוף דרכן. מייקל ארלינגטון, האיש שמאחורי TechCrunch, הסביר כי ההנחה שהבועה תקרוס בקרוב היא הסיבה לרכישה, הקריסה צפויה להביא לגידול עצום במספרן של חברות ההיי-טק הכושלות.

רכישתה של Fucked Company אמורה לסייע ל-TechCrunch להתכונן ליום הדין הקרב ובא. גם חברת ג'אג'ה, שעוסקת בתחום ה-VoIP, הודיעה על עסקה חדשה, במסגרתה היא עומדת לרכוש את חברת Vonage. שמה של החברה ישונה לאחר העסקה ל-Scharf-tel, על שם מייסד ג'אג'ה, רומן שרף.

מגזין המחשבים PC Magazine מדווח היום על טכנולוגיה מהפכנית, שמסוגלת להפוך טלפונים סלולריים למטרד רציני. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת להפעיל את אפשרות הרטט של הטלפון הסלולרי לרמה מקסימלית, וכך לגרום למכשיר הסלולרי לזנק מידיהם של חברים וקרובים.

חברת Haptics, העומדת מאחורי השירות החדש, מתכוונת לגבות 15 סנט עבור כל רטט. אם תרצו לשלוח מכה ידידותית למישהו קרוב, תאלצו לשלם דולר וחצי עבור השירות.

אתר החדשות הגרמני heise.de דיווח על תביעה שהוגשה מטעם מוזילה כנגד מיקרוסופט. אנשי מוזילה טוענים כי מיקרוסופט מחויבת לשלם למוזילה פיצויים בשווי 1.4 מיליארד דולרים, בגין שילובם של טאבים בדפדפן אקספלורר 7.

גם בתחום המשחקים המקוונים יש חידושים והמצאות: חברת בליזארד השיקה היום פריט חדש למשחק World& of Warcraft - כובע שעשוי מנייר כסף, האמור להגן על הדמות החובשת אותו מפני לחשים שונים, כגון לחש קריאת מחשבות.

לסיום, אלה מכם שרוצים לקחת את היוזמה לידיהם, מוזמנים להיעזר בכתבה מיוחדת של מגזין Wired, המוקדשת כולה למתיחות גיקיות. אחד באפריל שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully