וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק רכש השליטה בקבוצת אוסיף

שלומי שפר

3.4.2007 / 20:21

העסקה מסתכמת ב-600 מיליון שקל. מו"מ שניהל גאידמק לאחרונה לרכישת השליטה בחברת מנרב הגיע למבוי סתום

איש העסקים הבינלאומי ארקדי גאידמק רכש את השליטה בקבוצת אוסיף מידי משפחת אביב תמורת 600 מיליון שקל על פי שווי חברה של כמיליארד שקל. אוסיף נסחרת בבורסה לפי שווי של 540 מיליון שקל, כלומר העסקה נעשית במחיר הגבוה ב-85% משווי השוק של החברה. יו"ר אוסיף, דורון אביב, ואחותו דפנה הרלב, המשמשת מנכ"ל החברה, ימשיכו בתפקידם.

לפני כשבוע פורסם כי החברה מחפשת להכניס שותף לחברה. בהודעה לבורסה, הודיעה החברה כי היא מקבלת מידי פעם הצעות וכי לא קיים כל הסכם כלשהו בכתב או בעל פה עם גורם כלשהו בהנוגע לרכישת השליטה בחברה. אתמול הגיב דובר החברה לפרסומים על מו"מ, ואמר כי הוא מנוע בשלב זה מלהגיב.

אין זו הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה מנהל גאידמק מגעים ברמות כלשהן לרכישת השליטה בחברת נדל"ן בורסאית. לפני מספר שבועות ניהל גאידמק מגעים לרכישת השליטה או כניסה כשותף בחברת מנרב הציבורית. עם זאת, לפני כעשרה ימים הודיע מנרב לבורסה כי המו"מ הגיע למבוי סתום, בעיקר בשל הקושי להחריג חלק מהנכסים של החברה, בעיקר אחזקותיה בחברה הבונה את בתי הכלא בניהול פרטי המוקמים בבאר שבע.

אוסיף סיימה את השנה בהפסד

אוסיף היא חברת נדל"ן מצליחה, המעורבת בפרויקטים מוכרים, בהם מגדלי משה אביב, הגבוהים בישראל וממוקמים באיזור הבורסה ברמת גן. אחר הפרויקטים הנוכחיים שלו של החברה הוא אביב ב-ג' ברמת אביב ג', אביב באלתרמן בהרצליה ואביב בצמרת בתל אביב.

החברה סיימה את 2006 עם הכנסות של כ-395.8 מיליון שקל, ירידה של כ-36.6% לעומת 2005. השנה כולה הסתיימה בהפסד ניכר של 26.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 38.5 מיליון שקל בשנת 2005 והפסד של 3.3 מיליון שקל בשנת 2004. ההון העצמי של החברה נכון לסוף 2006 עומד על כ-200 מיליון שקל.

ארקדי גאידמק אמר היום בעקבות העסקה: "אוסיף תתרום גם לסינרגיה המשותפת של קבוצתי ותתרום מניסיונה בתחומי התשתיות, התכנון, מימון ויזמות בפרויקטים בישראל ובחו"ל. אוסיף תהפוך לפלטפורמה עבור קבוצת ארקדי גאידמק בישראל, ותתרום להמשך פיתוחה כחברה בינלאומית מובילה הן בישראל והן בחו"ל בתחומי הנדל"ן והתשתיות".

דורון אביב, יו"ר אוסיף, הדגיש כי "חברת אביב מחויבת לכל הפרויקטים שהחלה בבנייתם כמו בית החולים אסותא, פרויקט היוקרה אביב בגימל ברמת אביב, אביב בצמרת, אביב בכרמל, אביב באלתרמן, אביב בבורוכוב, פרויקט ויצמן ביזנס פארק ברחובות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully