וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ תמשיך להוביל את המדיה בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

4.4.2007 / 12:32

כך צופים ב-CNN. עד כה עלתה המניה ב-10% ב-2007, הודות לתוכניות טלוויזיה מוצלחות כמו אמריקן איידול ואתר מייספייס

מניית ניוז קורפ, ענקית המדיה של רופרט מרדוק, היא מניית המדיה המצליחה ביותר בוול סטריט, עד כה בשנת 2007, ואנליסטים צופים כי היא תמשיך להוביל בשאר השנה. כך דיווח אתר האינטרנט של רשת CNN.

המשקיעים במניית ניוז קורפ, החברה האם של רשת ערוצי הטלוויזיה ואולפני הסרטים פוקס ושל אתר הרשתות החברתיות מייספייס, נהנו מעלייה של 10% במניית החברה עד כה השנה. רק לשם השוואה, מניית וולט דיסני ומניית ויאקום נותרו ללא שינוי השנה, מניית CBS ירדה ב-2% ומניית טיים וורנר (הבעלים של אתר CNN) נפלה ב-9% השנה.

לפי CNN, רשת פוקס, אשר היתה במקום הרביעי ברשימת ערוצי הטלוויזיה הנצפים ביותר בטווח הגילאים 49-18 בארה"ב ב-2004, הפכה למובילה בחתך זה מאז שהתוכנית "אמריקן איידול" נוספה לשידור בשעות השיא בלוח השידורים בינואר. לפי האתר, התוכנית "אמריקן איידול" היא אחת הסיבות להצלחה של מניית ניוז קורפ, ואחת הסיבות לכך היא העובדה שחטיבת הטלוויזיה של החברה אחראית ל-20% מהכנסות החברה.

"כל עוד אמריקן איידול היא תוכנית מובילה בטבלת הרייטינג, מניית ניוז קורפ תמשיך לצמוח", אמר אלו גולד, אנליסט של חברת נטקסיס בליישרודר לאתר CNN.

תחרות קשה בסרטים

לא ניתן שלא להכניס את חטיבת האינטרנט של פוקס לחישוב הכללי. דיוויד ג'ויס, אנליסט של חברת מילר טבק, מסר לאתר CNN כי החברה צפוייה לראות הכנסות גבוהות מחטיבת האינטרנט של פוקס, אשר כוללת את אתר הרשתות החברתיות מייספייס, במהלך השנים הקרובות. עיקר ההכנסות יגיעו מהסכמי פרסום עם חברות מנועי חיפוש כמו גוגל.

עם זאת, השנה עומדת חברת ניוז קורפ בפני תחרות קשה בתעשיית הסרטים. אם בשנת 2006 היתה חטיבת הסרטים של ניוז קורפ מהמובילות בשחרור סרטים מוצלחים, כמו "בוראט", "אקס מן" ו"עידן הקרח 2", השנה תעמוד החטיבה בפני תחרות קשה. ניוז קורפ תשחרר השנה סרט המשך ל"ארבעת המופלאים" ול"מת לחיות", ואת הסרט המבוסס על הסדרה "משפחת סימפסון". למרות זאת, גולד טען כי אינו בטוח אילו מהסרטים הללו יהיה להיט.

גם חטיבת ההוצאה לאור של ניוז קורפ עלולה לעמוד בפני זמנים קשים, ובכל זאת, אנליסטים טוענים כי מניית ניוז קורפ צפויה להמשיך ולעלות הרבה מעל מניות המדיה האחרות בוול סטריט. "ניוז קורפ היא הטובה מבית קבוצות המדיה", סיכם ג'ויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully