וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב תובע פיצויים - מסתירים לו את הנוף

אבי בר-אלי

5.4.2007 / 7:12

התביעה בהיקף 16 מ' שקל נגד הוועדה המקומית בתל אביב בגין אישור פרויקט אשר יפגע בשווי דירתו המפוארת במגדל האופרה

על שולחן הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב הונחה בשבוע שעבר תביעת פיצויים בסך 16.2 מיליון שקל (כולל הוצאות נלוות), בגין אישורה של תוכנית מגדלי טיילת דוד ברחוב הירקון בתל אביב. המדובר בפרויקט היוקרתי של משפחת טייג, מבעלי מלונות הילטון ודייויד אינטרקונטיננטל, להקמת שני מגדלים בני 18 ו-25 קומות - האחד מלון והשני בית דירות - על שטח של כ-8 דונמים על קו החוף.

ואולם מתברר כי הפרויקט היוקרתי העתידי עלול לחסום את הנוף הנשקף מחלונות דירותיהם (היוקרתיות לא פחות) של דיירי מגדל האופרה הממוקם מדרום לשטח הפרויקט המתוכנן. בקומות ה-21 וה-22 במגדל מחזיק איל הנדל"ן אלפרד אקירוב ורעייתו חווה. ברשותם דירה ייחודית ורחבת ידיים בת 8 חדרים (לא כולל חדרי רחצה וג'קוזי), המשתרעים על פני 345 מ"ר, ולצדם מרפסת-גג בשטח של 125 מ"ר. מדובר בדירה מפוארת בעלת עיצוב ארכיטקטוני ייחודי, הכוללת חלל מרכזי בגובה שתי קומות, עמודי אבן מעוצבים וקיר מסך מזכוכית. הנוף הנשקף מן הדירה משתרע מאזור השרון ועד ליפו העתיקה, לאורך החוף הדרומי. מיקום הדירה וגובהה מקנה לבעלי הדירה פרטיות מוחלטת.

אקירוב שכר את שירותיו של השמאי יעקב אלמוג, כדי שיחווה את דעתו המקצועית בדבר הפגיעה בערך הנכס, לאחר שיוקמו שני המגדלים הסמוכים. אלמוג בחן את התוכנית המאושרת וקבע כי זו תביא לפגיעה משמעותית בנוף הנשקף מהדירה ולפגיעה בפרטיות הדרים בה. בהסתמך על פסיקות עבר ועל מחקרים אקדמיים, מעריך אלמוג את מרכיב הנוף הפתוח בכ-40% מערך הדירה ואת מרכיב הפרטיות ב-12%. לאחר שקלול חומרת הפגיעות ושיעורן, העריך אלמוג את שיעור הפגיעה של התוכנית המאושרת בערך הדירה של בני הזוג אקירוב ב-29% מערכה. את שווי הדירה לפני הפגיעה העריך אלמוג ב-12 מיליון דולר, ומכאן שלאחריה צפוי ערכה לרדת ולעמוד על 8.5 מיליון דולר בלבד.

אקירוב, אשר הפרויקטים (המעטים יחסית) שביצע בישראל ודאי גררו עמם תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה (ירידה בערך מקרקעין) - נדרש כעת לחבוש בעצמו את כובע השכן הנפגע. בשבוע שעבר פנתה רעייתו חווה אל הוועדה המקומית בתל אביב, ובאמצעות עו"ד אלכס כ"ץ ממשרד יצחק מיוחס ושות', הגישה את התביעה בגין הירידה בערך דירתם המפוארת שבמרום מגדל האופרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully