וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: התמשכות האירועים הבטחוניים מותירה את הדולר ב-4.25 שקלים

ליאור כגן

29.8.2001 / 9:12

אתמול בוצעו שתי עסקות גדולות בהיקף של עשרות מיליוני ד' של בנקים זרים מחו"ל; הערכות: פריצת רמת ההתנגדות ב-4.27 ש' תגרום להמשך פיחות לרמות של 4.30-4.35 ש'

יום המסחר בשוק המט"ח נפתח ברגיעה יחסית, והדולר שומר על רמתו מסיום המסחר אתמול - 4.25 שקלים. רמה זו גבוהה ב-0.28% משערו היציג של הדולר שנקבע אתמול על 4.2380 שקלים. אתמול התקיים יום מסחר סוער בשוק המט"ח בהשפעת פקיעת האופציות, המרות סוף החודש ופעילות גופים זרים, ונפח המסחר היה גבוה מ-1.2 מיליארד דולר.

להערכת סוחרים, המשך האירועים הבטחוניים עשוי לגרום להתחזקות נוספת בדולר, כאשר רמת ה-4.27 שקלים היא רמת התנגדות, ובמידה שתיפרץ, הדולר עשוי להמשיך ולהתחזק לרמות של 4.30-4.35 שקלים. "כל עוד הדולר בטווח של 4.25-4.27 שקלים, הוא יכול לרדת חזרה ל-4.22 שקלים", מעריכים בחדר העסקות של בנק הפועלים.

את התחזקות הדולר מסבירים הסוחרים גם בהמשך הירידות בנאסד"ק. מחדר העסקות של בנק דיסקונט נמסר כי התחזקות הדולר גרמה לחברות יצואניות רבות להמיר דולרים לקראת סוף החודש, דבר שלא גרם לירידה בשער המטבע האמריקאי.

לאחר תקופה רגועה יחסית בפעילותם של הבנקים הזרים הם חזרו אמש לפעילות אינטנסיווית. לאחר קביעת השער היציג בוצעו שתי עסקות גדולות של גופים זרים, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, שתרמו להתחזקות הדולר. עסקות אלו בוצעו במסגרת יצירת פוזיציות, אולי בעקבות הערכה כי הדולר עשוי להמשיך ולהתחזק בעקבות האירועים הבטחוניים.

סוחרים אמרו כי האירועים הבטחוניים של הימים האחרונים מעידים על עליית מדרגה נוספת במצב הבטחוני, וכי פעילים רבים בשוק נערכים מחדש ומתקנים את הפוזיציות שלהם בהתאם. "רמה של 4.30 שקלים לא רחוקה מהמציאות, מדובר בפיחות של קצת יותר מאחוז", אמר אחד הסוחרים.

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי הדולר יטפס בימים הקרובים לרמה של 4.27 שקלים, כ-0.5% מעל רמתו הבוקר. באקסלנס מציינים כי חזרה של פעילים רבים מחופשת הקיץ תיצור נזילות טובה יותר בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully