וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר: אינטל ספגה ירידה של 12% ברווחיה במהלך 2006

יזהר גביש

5.4.2007 / 12:12

בגרטנר מאמינים כי המעבדים החדשים של אינטל יאפשרו לה לזכות מחדש בנתחי השוק שאיבדה, כבר במהלך השנה הנוכחית



למרות ירידה של 12% ברווחיה, הצליחה אינטל לשמור על מעמדה כספקית המוליכים למחצה הרווחית ביותר ב-2006, כך על פי דו"ח חדש של חברת גרטנר.



על אף התואר המכובד, 2006 לא היתה שנה מוצלחת במיוחד עבור אינטל: הדו"ח של גרטנר קובע כי החברה איבדה נתחי שוק משמעותיים בתחום השרתים ובתחום הביתי לטובת המתחרה AMD. המגמה הזו נרשמה במהלך כל שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ובנוסף לכך התחרות הקשה מצד AMD אילצה את אינטל להוריד את מחירי המוצרים שלה, צעד שהוביל גם הוא לפגיעה ברווחי החברה.



עם זאת, ברבעון האחרון של 2006 התאוששה אינטל בזכות שחרורם של מעבדי ה-Core 2 Duo וה-Xeon 5100. בגרטנר סבורים כי המעבדים החדשים אמורים לעזור לאינטל לזכות מחדש בנתחי השוק שאיבדה, כבר במהלך השנה הנוכחית.



על פי גרטנר, במקום השני ברשימת יצרניות המוליכים למחצה הרווחיות ביותר ניצבת סמסונג ובמקום השלישי נמצאת טקסס אינסטרומנטס. למקומות הרביעי והחמישי הגיעו טושיבה ו-STMicroelectronics בהתאמה. AMD ממוקמת על פי גרטנר במקום ה-14 ברשימה.



שוק המוליכים למחצה העולמי גרף רווחים כוללים בשיעור של 262.7 מיליארד דולר במהלך 2006, ומדובר בעלייה של 10.2% בהשוואה לשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully