וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק בינ"ל: פרויקט הכבל התת-ימי של טייקום מתעכב

הארץ

29.8.2001 / 7:17

לפי לוחות הזמנים שפירסמה החברה, הפרויקט היה אמור להתחבר לת"א עד סוף 2001, ולהתחיל לפעול באמצע 2002

מאת הדר חורש

המקטע המזרח תיכוני של פרויקט התקשורת הבינלאומית של טייקום, חברה בת של יצרנית הכבלים הבינ"ל טייקו, יתעכב ולא יעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו מראש - כך מעריך מנכ"ל בזק בינלאומי, קובי חיון.

טייקום מקימה פרויקט תקשורת בינלאומי באמצעות מערכת כבלים תת-ימיים. החברה השלימה ביוני את המקטע המרכזי, בחיבור בין אירופה לאמריקה. לפי לוחות הזמנים שפירסמה החברה בסוף 2000, פרויקט התקשורת היה אמור להתחבר לת"א עד סוף 2001, ולהתחיל לפעול באמצע 2002.

טייקו חתמה בינואר השנה על הסכם עקרונות עם חברת בזק בינלאומי, לפיו בזק בינלאומי היתה אמורה להשקיע 75 מיליון דולר במקטע המזרח תיכוני של פרויקט הכבל התת-מימי של טייקו, ולקבל 20% מהמניות בו. הכבל אמור גם לחבר את קפריסין, איטליה, טורקיה ומצרים.

מאז חתימת הסכם העקרונות לא הצליחה בזק בינלאומי לגבש הסכם סופי בינה לבין טייקום. עם זאת, עד כה לא הודיעה טייקום רשמית על שינוי בתוכניותיה. "אין כל בעיה עקרונית בחתימה על ההסכם והוא מתעכב מסיבות טכניות בלבד", אמר חיון.

ואולם חיון אישר כי להערכתו הפרויקט לא יפעל לפני סוף 2002. לדבריו, לא נמסר לו מטייקו על ביטול הפרויקט או על כוונה לעכב אותו. "תוכניותיה של בזק בינלאומי לא השתנו, ולמרות המשבר בענף התקשורת יש לדעתנו צורך בקו תקשורת בינלאומי נוסף לישראל", אמר חיון.

טייקו היא החברה השלישית שעמה מנהלת בזק בינלאומי מגעים להקמת פרויקט תקשורת בינ"ל. המועמדת הראשונה של בזק בינלאומי לשותפות היתה חברת אוקסיג'ן, אך השותפות עמה קרסה. המו"מ עם חברת התקשורת הבינ"ל פלאג הסתיים בנתק, ופלאג ביטלה למעשה את תוכניות הפריסה שלה באגן המזרחי של הים התיכון.

ישראל מקושרת לחו"ל באמצעות שני כבלים בינלאומיים שבזק שותפה לבעלות עליהם, ובנוסף על ידי לוויין התקשורת עמוס ועל ידי פרויקט מד-1, הנשלט על ידי טלקום איטליה ואליעזר פישמן. בבזק חוששים שאם לא יוקם פרויקט תקשורת בינלאומי נוסף, טלקום איטליה תהפוך לבעלת מונופול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully