וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סאן נפלה ב-6.5% עקב קיצוץ של גולדמן סאקס בתחזית הרווח

רונן סרברניק

28.8.2001 / 23:47

מדד בטחון הצרכנים הוביל את הבורסות לירידות; ירידות במגזר ה-B2B: אריבה ו-I2 נפלו בכ-13% כל אחת, קומרס וואן ירדה ב-4.4%

שוקי וול סטריט נסגרו בירידות על רקע אי הוודאות הכלכלית האופפת אותם. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד היום לרמה של 114.3 לעומת תחזית כלכלנים לעלייה לרמה של 117.5 ולעומת רמה של 116.3 בחודש יולי. תוצאה מאכזבת זו מצביעה על המשך האטה כלכלית, לפי ציפיות הצרכנים. הנאסד"ק ירד ב-2.5% והדאו ירד ב-1.5%.

רמבוס (סימול RMBS), המפתחת טכנולוגיה להאצת פעולת שבבים, ירדה ב-5.3% והפסיקה רצף עליות שנמשך מיום שישי לאחר שאינטל הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיית הזיכרון של רמבוס בשבב הפנטיום 4.

סאן מיקרוסיסטמס ירדה ב-6.5% לאחר שגולדמן סאקס קיצץ את תחזיות הרווח שלה. בדו"ח שפירסם בנק ההשקעות נכתב כי התנאים המקרו כלכליים מדכאים עדיין את הביקוש למוצרי החברה. גולדמן סאקס קיצץ את תחזית הרווח לרבעון הראשון של 2002 לסנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2 סנטים למניה, ואת התחזית לשנת 2002 כולה ל-28 סנט למניה מ-34 סנט למניה.

בשורות טובות ליצרניות הטלפונים הסלולריים: טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), מהיצרניות הגדולות בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, אמרה כי היא רואה סימנים ראשונים להתאוששות בביקוש למכשירי סלולר בעולם. מניית טקסס אינסטרומנטס ירדה ב-0.8%.

מוטורולה (סימול MOT) ירדה ב-0.9% לאחר שהודיעה כי זכתה בחוזה בשווי 260 מיליון דולר להרחיב רשתות GSM עבור צ'יינה יוניקום. סיסקו ירדה ב-5.1% למרות שהודיעה כי קיבלה חוזה להרחיב ולשדרג את רשת ה-VoIP של צ'יינה יוניקום, בחוזה ששוויו 40 מיליון דולר.

מנכ"לית זירוקס (סימול XRX), אן מולקאהי, חזרה היום על תחזית חברת מכונות הצילום כי תעבור לרווחיות ברבעון הרביעי של השנה בזכות תוכנית ההבראה האגרסיווית בה נקטה החברה. החברה מתקרבת להשלמת הקיצוץ בהוצאות התפעוליות בסך מיליארד דולר, שכולל קיצוץ של 8,600 משרות. המניה עלתה ב-3.3%.

מגזר חברות ה-B2B רשם ירידות חדות בשעות המסחר. אריבה (סימול ARBA) ו-I2 (סימול ITWO) נפלו בכ-13% כל אחת, קומרס וואן (סימול CMRC) ירדה ב-4.4%.

לוסנט עלתה ב-3.7%, יום לאחר שהודיעה על סגירת כרומטיס הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully