וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-2.5% על רקע אכזבה ממדד בטחון הצרכנים; אולטיקום צנחה ב-22%

נטע יעקבי

28.8.2001 / 23:34

למרות שפירסמה דו"חות טובים אתמול; קומברס ירדה ב-4.4% לקראת פרסום דו"חותיה בסיום המסחר; מרקורי איבדה 7%; ווקלטק השילה 11%; סרגון הוסיפה 9%

המדדים המובילים נסחרו לאורך כל היום במגמה שלילית, שהעמיקה לאחר שזריקת העידוד לה ציפו המשקיעים מכיוון מדד בטחון הצרכנים, הפכה לגלולה מרה. המדד, שההערכות צפו לו עלייה מ-116.5 בחודש יולי ל-117.5 נקודות האחוז בחודש אוגוסט, ירד ל-114.3 הנקודות, הרמה הנמוכה ביותר מזה ארבעה חודשים. והתוצאה: אווירה קודרת במסחר שהביאה לכך שכל מניות הבלו צ'יפ במדד הדאו ג'ונס נסחרו בירידות מלבד אחת.

לאחר שאתמול העריכו אנליסטים בוול סטריט כי ההאטה המתמשכת אינה שאלה של מחירי המניות בלבד וכי יש לבחון האם צריך להכניס שינויים במודל העסקי, הרי שהיום העריכו בשוק כי העייפות במסחר מושפעת מכך שהמשקיעים עוד לא הספיקו להתאושש ממכות הרבעון השני ובפתח עומדת כבר עונת אזהרות הרווח לרבעון השלישי.

מדד הנאסד"ק סיים בירידות של 2.5% לרמת 1,865 הנקודות, ומדד הדאו ג'ונס השיל 1.5% לרמת 10,223 הנקודות. הירידות במדדים המובילים הובלו על ידי ירידות חדות במדד מניות השבבים (SOXX) שהשיל 2.8%, ומדד מניות הטכנולוגיה של גולדמן סאקס שרשם ירידה של 3.5%.

קומברס ירדה ב-4.4% בציפייה לפרסום דו"חותיה

מגמה שלילית איפיינה היום גם את המסחר במניות הישראליות. מניית קומברס ירדה ב-4.4% ל-28.5 דולר, בציפייה לפרסום דו"חותיה לרבעון השני (המסתיים אצלה ב-31 ביולי) בתום המסחר היום. עם פרסום הדו"חות של קומברס תסתיים עונת הדו"חות של החברות הישראליות לרבעון השני.

שורת בתי ההשקעות המסקרים את החברה העריכו כי היא תעמוד בתחזיות. אך בעוד ב-UBS ורבורג סברו כי היא התחזיות שסיפקה החברה לטווח הארוך גבוהות מדי והיא תיאלץ להנמיכם בשלב כלשהוא, הרי שברוברטסון סטיבנס סבורים כי החברה אף עשויה לעלות על התחזיות. ב-UBS ורבורג ב העריכו כי החברה לא היתה מסתכנת בהורדת תחזיות נוספת, וחתכה את התחזיות בצורה מספקת ואולי אף השאירה מקום להפתעה לטובה כפי שהיא נוהגת לעשות בצורה מסורתית.

מניית החברה הבת של קומברס, אולטיקום הצליחה למחוק כליל את העליות שהציגה אתמול, והמשיכה ליפול במחזורי מסחר גבוהים פי 4 מהממוצע. מניית החברה נפלה ב-22% ל-13.8 דולר, לאחר שאתמול רשמה עליות של 10.9%. העליות שנרשמו אתמול היו תוצאה של ציפיות לפרסום הדו"חות של החברה בתום המסחר. למרות התוצאות היפות שפירסמה החברה, הוריד בית ההשקעות DRW את המלצתו לחברה, ובבית ההשקעות פיפר ג'פרי עידכנו כלפי מטה את מחיר היעד.

צ'ק פוינט הודיעה על חוזה חדש

שאר המניות הכבדות נסחרו גם הם במגמה מעורבת ומתונה. מניית צ'ק פוינט ירדה ב-4.4% ל-33.3 דולר לאחר שהחברה הודיעה מעט לפני הפתיחה על זכייתה בהסכם עם איגוד ספקיות האינטרנט הקוריאניות. צ'ק פוינט תספק להן את מוצרי האבטחה מתוצרתה - VPN ופיירוול.

מניית אמדוקס השילה 0.8% ל-40.1 דולר, ואילו מניית מרקורי בלטה בירידה של 8.2% ל-30.1 דולר.

עוד בלטו בירידות מניית ווקלטק שהשילה 11% לדולר אחד; וביוטכנולוגיה כללית שירדה ב-6.3% ל-10.1 דולר; לעומתן, עלתה מניית סרגון ב-9% ל-3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully