וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS וורבורג: צ'ק פוינט לא תצליח להגיע לשליטה בשוק ה-VPN

נטע יעקבי

28.8.2001 / 22:15

התאוששות אינה צפויה לפני הרבעון הרביעי של השנה, אז יבואו לידי ביטוי מכירות מוצרים חדשים והתאוששות בשווקים; לחץ מחירים לטווח הארוך עלול להוות סיבה לדאגה

"המצב לא כל כך גרוע כמו שהוא נראה", כך מתארים היום את המצב בצ'ק פוינט בבית ההשקעות UBS ורבורג. אומנם, ברבעון השלישי של 2001 תיתכן ירידה נוספת בהכנסות, כתוצאה מחולשה עונתית וכמובן המשך האטה בהוצאות על תקשורת, אך ברבעון הרביעי צפויה עלייה כאשר מוצרים חדשים שייצאו לשוק יחלו לגרור את ההכנסות כלפי מעלה.

בבית ההשקעות חוזרים על המלצת "קנייה חזקה", מכיוון שלדעתם מניית החברה אטרקטיווית למדי, בהתחשב במחירים הנוכחיים ובוולואציה של החברה, אך היא מתאימה למשקיעים עם אופק השקעה ארוך יחסית, שכן בטווח הקרוב לא צפויים שינויים רבים. בטווח הארוך, לעומת זאת, קיימות מספר אפשרויות.

האנליסטים, ג'ונתן האלף וג'ורדן קליין, תיארו ארבעה תסריטי הכנסות ורווח אפשריים. במקרה הגרוע ביותר, בו תחמיר ההאטה בשווקים אף מעבר למצב הנוכחי, יירד הרווח למניה ל-2001 בכ-10%. לתסריט זה הם צופים סבירות התרחשות של כ-10%. השינויים האפשריים לשנת 2002 רבים עוד יותר, אך גם כאן במקרה הגרוע ביותר, תציג החברה רווח למניה הנמוך ב-36% מהתחזית הנוכחית. לדעת האנליסטים, ההשתנות האפשרית היא המוקש העיקרי בהשקעה במניה, שכן היא קשה לצפייה והאפשרויות רבות.

צ'ק פוינט לא תצליח להגיע לשליטה בשוק ה-VPN

בשל חוסר הוודאות של גורם ההשתנות, וגורמים נוספים כגון תחרותיות גוברת, לחץ מחירים, יציבות הקשר עם נוקיה ועוד האנליסטים מבינים שהמשקיעים רוצים ביטחונות נוספים ? בדמות הצגת צמיחה רצופה בהכנסות של יותר מ-5%, על מנת להחזיק במניה יותר מרבעון אחד. להערכתם צמיחה שכזו אכן תבוא, אבל לא לפני הרבעון הרביעי של השנה. אז מוצרי הדור הבא (NG) והתאוששות הדרגתית בהוצאות התקשורת יבואו לידי ביטוי.

למרות ההתאוששות הצפויה, האלף וקליין מודים כי התחרות אכן גוברת. להערכתם צ'ק פוינט לא תצליח להגיע לשליטה בשוק ה-VPN, כשם שעשתה בשוק הפיירוול. המתחרות העיקריות אותן הם מונים הן סיסקו, נטסקרין, נורטל, סוניקוול וגם נוקיה, שמשתפת עימה פעולה בתחומים אחרים. כל השחקניות בשוק מוכנות להשקיע בפיתוח ושכלול מוצרים לשוק ה-VPN, בו הם מעריכים, עסקאות עשויות להגיע גם לגובה של שבע ספרות ומעלה.

עוד נושא לדאגה הוא לחץ המחירים כלפי מטה, בעיקר לטווח הארוך. לחץ מחירים לטווח הקרוב אינו אמור להדאיג, שכן הוא נובע מהמצב הנוכחי. לעומת זאת, לחץ מחירים לטווח הארוך עלול להצביע על כך שהשוק הגיע לרוויה, עם הסלמת התחרות. במוצרי ה-Low-End, האנליסטים לא צופים לחץ משמעותי כלפי מטה במחירים, כאשר כבר עכשיו הספקים רגישים מאד למחיר, בשל תקציבים קטנים יותר והמחיר ירד לרמת שפל של 500 דולר להתקנת VPN בעסקים קטנים. לעומת זאת, החשש ללחץ כלפי מטה מגיע דווקא מכיוון החברות הגדולות, המעונינות להתקין מוצר אבטחה בכמות גדולה יותר וידרשו הנחה רצינית במחירים.

למרות הקשיים הנוכחיים, ימי התהילה של צ'ק פוינט עוד לא נגמרו, מסכמים האלף וקליין, ומדגישים כי הם סמוכים ובטוחים כי החברה תחזור להציג רמות צמיחה גבוהות יותר בהמשך - והם מאשרים את בטחונם במחיר יעד שנראה דמיוני מעט - 70 דולר למניה. למרות שתחזית לחצי השנה הקרובה אינה נטולת סיכונים, הם סבורים כי הוולאוציה הנוכחית מגלמת בתוכה את אותם סיכונים והיא צפויה לעלות בהדרגה עם הכניסה לשנת 2002.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully