וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מניות בחברת מקרקעין הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד עו"ד משה שוב

הארץ

29.8.2001 / 9:54

לטענת התובעים, ב-40 השנים שעברו מיום היווסדה לא עלה בידי שוב לקדם את האינטרסים של החברה; שוב הוא מנהל יחיד בחברה ומשמש עורך דינה

מאת בן-ציון ציטרין

קבוצת בעלי מניות בחברת מעוז הכרך, המחזיקים באמצעותה ביחידות קרקע בראשון לציון, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב להכיר בתביעתם נגד עו"ד משה שוב, עורך דין בתחום הנדל"ן ויזם נדל"ן, כתביעה ייצוגית; שוב הוא מנהל יחיד בחברה ומשמש עורך דינה.

לטענת התובעים, ב-40 השנים שעברו מיום היווסדה של החברה לא עלה בידי שוב לקדם את האינטרסים של החברה, ובין השאר לא דאג להשיג פטור מרשויות מס רכוש; לא דאג לחלוקה מחדש (פרסלציה) של המקרקעין על פי החלק היחסי של בעלי המניות; נמנע מלהגיש לבעלי המניות, המוציאים כספים מכיסם, דו"חות רווח והפסד; ונמנע מלפרט את הוצאות החברה, את שכר הטרחה שהוא גבה בגין השירותים שהוא מספק לחברה ואת ההשגות שהוגשו לגופים שלטוניים שונים. התובעים דורשים כי בית המשפט יורה לשוב למלא חובות אלו.

הקבוצה, המורכבת מעוה"ד אליהוד יערי ונתן כץ ומשתי בעלות מניות נוספות, רות יערי וחדוה דריאנגל, המחזיקים ביחד דונם אחד, טוענת כי עילות התביעה משותפות ליותר מ-100 בעלי מניות שבקבוצה.

על פי כתב התביעה, שהוגש השבוע, החברה התאגדה בסוף 61', כאשר עו"ד שוב משמש מנהל בחברה ומחזיק ב-5 מניות הנהלה, המקנות לו ולבני משפחתו שליטה מוחלטת בקבלת ההחלטות בכל מוסדות החברה ובניהול השוטף. לטענתם, במשך יותר מ-40 שנה הפר שוב את הוראות חוק החברות, קיפח את זכויותיהם של בעלי המניות לקבל מידע מהחברה וסירב להמציא להם מידע ומסמכים. לטענתם, במשך 18 שנה הם מתכתבים איתו ומעלים דרישות שונות - אך לשווא.

לטענת התובעים, לא זו בלבד שהמקרקעין הנדונים לא הושבחו ולא הופשרו ולא חולקו בעין, אלא שקיים חשש כי חובות מס הרכוש גדולים משווי המקרקעין. חובות אלה עלולים לגרום, לטענתם, לאיבוד המקרקעין.

לטענת חברי הקבוצה, שוב עשה ועושה כל שביכולתו כדי למנוע רישום של חלקים מהמקרקעין על שם כל חברי הקבוצה, וזאת בניגוד למטרות החברה. להערכתם, נהנה שוב משכר המשולם לו דרך קבע במשך שנים, בהיקף כולל של מאות אלפי שקלים. עדיין לא נמסרה תגובת הנתבע (א 2216/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully