וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה ברמת היצע הכסף בגוש היורו פוגעת בסיכויי הורדת הריבית באזור

רונן סרברניק

28.8.2001 / 18:23

מדד היצע הכסף בגוש היורו זינק לרמה של 6.4% בחודש יולי לעומת רמה של 6.1% בחודש יוני ולעומת יעד הבנק המרכזי של אירופה לרמה של 4.5%

הבנק המרכזי של אירופה דיווח היום על עלייה בלתי צפויה במדד היצע הכסף בגוש היורו, שזינק לרמה של 6.4% בחודש יולי לעומת רמה של 6.1% בחודש יוני ולעומת יעד הבנק לרמה של 4.5%.

כתוצאה מכך רשם היורו ירידה של 0.65%, החמורה ביותר בשבעת השבועות האחרונים, לרמה של 90.33 סנט ליורו. היורו נחלש גם מול הין לרמה של 108.65 ין ליורו. העלייה הפתיעה את הכלכלנים שלא צפו שינוי ברמת היצע הכסף. רמת המדד התרוממה לאחרונה לאור שמועות כי הבנק המרכזי של אירופה צפוי להוריד את שיעורי הריבית באירופה בפגישתו הקרובה ביום חמישי.

הבנק המרכזי של אירופה הוריד את שיעורי הריבית בגוש היורו ברבע אחוז בלבד השנה, לרמה שך 4.5%, וכלכלנים רבים צפו הורדת ריבית נוספת לאור הדעיכה בנתוני האינפלציה ובלימת הצמיחה באזור.

העלייה בהיצע הכסף עלולה להקטין את הסיכוי להורדת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. היצע הכסף עלול להמשיך ולגדול, בניגוד לרצון הבנק המרכזי, עקב הורדה של שיעור הריבית, מאחר שהורדה מעודדת משקיעים להוציא את כספם מהבנק ולהשקיעו, מה שמגדיל עוד את היצע הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully