וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה מאיר: "גם עסקים קטנים הנמצאים במקומות שונים בעולם צריכים פתרון שיאפשר להם לעבוד כמו עסק גדול"

גיא גרימלנד

8.4.2007 / 10:05

חברת הסטארט אפ הישראלית פלאט פלאנט מציעה שירותי טלפוניה דרך הרשת. תמורת 199 דולר לשנה, יוכלו לקוחותיה לנהל מרכזייה אינטרנטית משלהם



מה הייתם אומרים אם מישהו היה מציע לכם להיהפך לחברת טלפונים בעצמכם? סביר להניח שהייתם אומרים שהוא נפל על הראש, אבל זה בדיוק הכיוון שאליו חותרת פלאט פלאנט פון קומפני (Flat Planet Phone Company) חברת סטארט-אפ ישראלית שמתכננת לשבור את ההגמוניה של חברות הטלפוניה המסורתיות. הנשק שבו היא משתמשת הוא עולם האינטנרט. תמורת 199 דולר לשנה מציעה פלאט פלאנט פון קומפני למשווקים וחברות להציע שירותי טלפוניה שונים.



כל משווק שמשלם לפלאט פלאנט פון קומפני מקבל ממשק וובי שדרכו הוא יכול לנהל את מרכזיית הטלפונים שלו. המרכזיה כוללת הקצאת מספרי טלפון יעודיים לעובדים (גם עבור כאלו הפועלים במדינות שונות); מערכת בילינג; שירותי נוכחות (פונקציה שמאפשרת לדעת מי מהמנויים זמין כרגע); מערכת הודעות קוליות; ניתוב שיחות לפי שעות או אזורים גיאוגרפיים ועוד. החידוש המעניין שמציעה פלאט פלאנט פון קומפני הוא שאת כל השירותים ניתן לנהל דרך הווב עם אתר אינטרנט (בניגוד ללא מעט חברות שמציעות טלפוניה ב-VoIP).



טכנולוגיית ה-VoIP מיצתה את עצמה



פלאט פלאנט פון קומפני נוסדה על ידי משה מאיר, שבעבר היה סיטונאי לרכיבי מחשבים. ב-2000-2003 הוא שימש מנהל תוכנית שותפים בחברת NDS. ב-2003 עזב את החברה ועבר לעבוד כמפיץ של חברת התקשורת IDT.



מאיר סיפר כי "לפני שנה וחצי הגעתי למסקנה שטכנולוגיית ה-VoIP מיצתה את עצמה בפורמט הנוכחי. היא הוזילה את העלויות לכולם. כיום כל לקוח יכול להתקשר באמצעות חברות טלפוניה מסורתיות שאף הן עושות שימוש ב-VoIP, ללא צורך להשתמש במחשב. כתוצאה מכך המחירים של השיחות הוזלו.



"ואולם לאחר שהמחירים הוזלו - מה הצעד הבא? משיחות עם לקוחות הבנתי שמה שחסר זה ניצול האפשרויות שהאינטרנט נותן. הבחנתי שעסקים קטנים הנמצאים במקומות שונים בעולם ועובדים יחדיו צריכים פתרון שיאפשר להם לעבוד כמו עסק גדול. ליבמ, או לחברה גדולה אחרת, אין בעיה לומר למחלקת ה-IT לחבר את כולם למערכת תקשורת אחת מרכזית. ואולם כשמדובר בעסק קטן של 20 איש, עם עובדים בתל אביב ובהונג קונג, שרוצה לנהל את העסק כיחידה אחת, אתה צריך להעמיד באינטרנט מערכת שתאפשר לעסקים קטנים להקים מרכזיות טלפוניה בלי שיצטרכו להשקיע בחומרה ותוכנה", מסביר מאיר.



פלאט פלאנט פון קומפני עושה שימוש בכמה תוכנות קוד פתוח, בהן אסטריקס ((Asteriks מערכת טלפוניה מבוססת קוד פתוח. החברה הצליחה לחבר את מערכת הטלפוניה בקוד פתוח לניהול דרך ממשק וובי. התוצאה: כל לקוח של פלאט פלאנט פון קומפני יכול להקים חברת טלפון ולהציע שירותים ללקוחותיו, כאשר הניהול מתבצע דרך הרשת. "ב-199 דולר לשנה יכול כל לקוח למכור שירותי טלפוניה, כולל שירותי גבייה", אומר מאיר.



לשבת בתל אביב ולמכור טלפוניה לעולם



אחת האפשרויות שעומדות בפני חברות וארגונים היא לבחור במרכזייה Centrex-IP ולקבל את כל שירותי הטלפוניה אבל בלי ה"ברזלים", אלא שמאיר מסביר כי מרכזיות אלו בסך הכל משכפלות את השירותים הסטנדרטיים שמוצעים במרכזיות הטלפוניה הרגילות, בעוד שהמרכזיות של פלאט פלאנט פון קומפני מציעות גם שירותים מעולם הווב. לדברי מאיר, גם פתרון בדמות מרכזייה שהשרת שלה לא יושב בחברה אלא מתארח במקום אחר ((PBX HOSTED פחות יעיל. זאת בעיקר בשל העובדה שהיתרון במרכזיות של פלאט פלאנט פון קומפני הוא שהן מאפשרות לכל אחד לנהל בקלות דרך אתר ברשת את המרכזייה הטלפונית.



"אתה יכול לשבת בתל אביב ולמכור שירותי טלפוניה לכל העולם", מסביר מאיר את היתרונות במערכת שפיתח. "לא המצאנו את הגלגל, אבל חיברנו כמה רכיבים יחד, כך שעסקים לא צריכים להשקיע בחומרה ותוכנה".



כיום פלאט פלאנט פון קומפני מונה 7-8 עובדים. רוב הפיתוח נעשה במיקור חוץ. החברה לא זקוקה להשקעות גדולות מקרנות הון סיכון. בשלב זה ההכנסות עדיין קטנות (עשרות אלפי דולר) אך בימים אלו יש כמה מפיצים בקנדה וניו יורק שמציעים את המערכות ללקוחות - מעין שלב בטא. פלאט פלאנט פון קומפני זכתה לכמה ביקורות חיוביות ברשת, בין היתר מהבלוגר הנודע אום מליק (מפעיל הבלוג גיגה-אום), שהזמין את מאיר להרצות בכינוס ולחשוף את פלאט פלאנט פון קומפני. "המשוב מהמפיצים הוא שהמערכת עובדת והמחירים שלנו אטרקטיוויים. כרגע אנחנו מציעים 2,000 שלוחות ועושים הכל לאט כי אנו רוצים לראות שהכל עובד. המטרה שלנו היא להגיע להכנסות של עשרות מיליוני דולר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully