וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה יציע לבצע הפרטה מלאה של אל על

הארץ

28.8.2001 / 8:38

מאת זוהר בלומנקרנץ

שר התחבורה, אפרים סנה, יגיש לוועדת השרים לענייני הפרטה, הצעת החלטה חדשה להפריט את חברת אל על, על כל מניותיה. בדיון שהתקיים אתמול בלשכתו של סנה סוכם, כי מיד לאחר החגים, תוגש לוועדת השרים ההצעה להפריט 100% ממניות החברה.

בדיון השתתפו מנהל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס, יו"ר מועצת המנהלים של אל על, מיכאל לוי ומנכ"ל אל על, דוד חרמש. הצעת ההחלטה תבטל החלטת ממשלה שהתקבלה ב-98', ולפיה יש למכור רק 49% ממניות אל על לציבור ולהשאיר בידי המדינה 51% ממנה.

סנה אמר בתום הדיון כי "יינקטו כל הצעדים המתחייבים משמירת האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל כשתופרט החברה. לממשלה יש מחויבות להבטחת זכויות העובדים והסדרת כספי הפיצויים עבורם".

בשבוע שעבר פנה יעקובס במכתב לסנה, שבו התריע על מצבה הכלכלי הקשה של אל על. "יש לפעול מיידית ובמקביל הן לביצוע צעדי הבראה והן לקבלת החלטת הפרטה. קביעת לוחות זמנים ליישום צעדים הקשורים בהפרטה, לרבות הכנת תשקיף, הסדרת מבנה ההון ומניות הזהב של המדינה, תהווה מסד ראוי להבראת אל על והפרטתה", כתב.

אל על סיימה את המחצית הראשונה של 2001 בהפסד של כ-84 מיליון דולר, ואת 2000 בהפסד של כ-109 מליון דולר. להערכת יעקובס, אם אל על תעמוד בתוכניות לשנה הנוכחית, תסתיים 2001 בהיקף הפסדים דומה להפסדי 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully