וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: המיתון נמשך ביוני-יולי - הייצור התעשייתי ירד ב-4%; היצוא ירד ב-6%

הארץ

28.8.2001 / 8:11

הגירעון המסחרי ירד ביולי והגיע ל-338 מיליון דולר, והיה בסוף יולי 4.1 מיליארד דולר במונחים שנתיים

מאת מוטי בסוק

המיתון במשק נמשך גם ביוני-יולי, למרות שברוב הענפים נרשמה ירידה בקצב ההאטה; הייצור התעשייתי ירד ביוני ב-4% והיצוא ירד ביולי ב-6% - כך עולה מנתונים שפירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הייצור התעשייתי ירד ביוני ב-4% (כל הנתונים במונחים שנתיים), וזאת לאחר ירידות גדולות יותר בחודשים הקודמים: 6% במאי, ו-8%-9% לחודש ב-4 החודשים הראשונים של השנה. הירידה בייצור התעשייתי איפיינה גם את ענפי המשנה.

מדד הפדיון בענפי המסחר והשרותים ירד ביוני ב-4%, לאחר ירידות של 6%-7% לחודש ב-4 החודשים הקודמים. הירידות משקפות האטה בענפי המשנה - שירותי מחשוב, נדל"ן ושרותים עיסקיים אחרים. בענפי המסחר הסיטוני נרשמה ירידה בפדיון. לעומת זאת, פדיון שירותי החינוך והבריאות עלה.

מדד יבוא התשומות לייצור (ללא דלק) ירד ביוני בקצב של 14%. זאת, בהמשך לירידות של 17%-20% לחודש במדד זה ב-5 החודשים הראשונים של 2001. יבוא מוצרי השקעה למפעלים עלה ב-7 החודשים הראשונים של השנה ב-10%.

מספר המועסקים במשק עלה ברבע השני של 2001 ב-2%, ומהווה המשך לעלייה של 4% ברבע הקודם. הגידול בתעסוקה ברבע השני היה דומה לגידול בכוח העבודה, ולכן שיעור האבטלה ברבע זה נותר 8.6%.

היצוא (למעט יהלומים) ירד ביולי ב-6%, לאחר ירידות של בין 11% ל-20% לחודש מתחילת השנה. הירידה ביצוא ביולי הושפעה מירידה גדולה, 11%, ביצוא תעשיות טכנולוגית העילית, ומירידה של 8% ביצוא התעשיות המסורתיות.

לעומת זאת, עלה היצוא של תעשיות הטכנולוגיה מעורבת מסורתית ב-5%, והיצוא של תעשיות הטכנולוגיה מעורבת עילית עלה ב-1%. יבוא הסחורות ירד ביולי ב-5%, וזאת לאחר ירידות של 9%-13% בפברואר עד יוני.

הגירעון המסחרי ירד ביולי והגיע ל-338 מיליון דולר, והיה בסוף יולי 4.1 מיליארד דולר במונחים שנתיים. מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-2.2%, לאחר עלייה של 3.4% ביוני. שער החליפין של סל המטבעות עלה ביולי ב-4%, 1% פחות משערו ביולי 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully