וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד האינטרנט בסלולרי

אליחי וידל

8.4.2007 / 18:40

השילוב בין הרשת הסלולרית לאינטרנט הוא בלתי נמנע. בכיסם של רבים כבר שוכן "מחשב אינטרנט נייד", זה רק עניין של זמן

הוא אישי, זמין, זול יחסית, מתפשט בקצב מסחרר והכי חשוב - ניצב בחזית הפיתוח הטכנולוגי. כבר היום משתמשים בשירותיו 2.5 מיליארד מנויים והם מתרבים בקצב של 40 מיליון בחודש. בשירותי רשת האינטרנט, לעומת זאת, משתמשים מעט פחות ממיליארד גולשים וכמות המחשבים האישיים החדשים שנמכרים מדי חודש מסתכמת בכ-20 מיליון יחידות. בקרב ראש בראש הזה יש מנצח אחד ברור - הרשת הסלולרית - ולכן השילוב בין שני השירותים הוא בלתי-נמנע ואפילו מתבקש.

"אני מאמין באינטרנט הנייד. אנשים אוהבים לקחת אתם את מה שיש להם בבית ובעבודה", כך אמר לפני שבועות אחדים ל-TheMarker מרקוס ולנברג, הבעלים של אריקסון, יצרנית המכשירים הסלולריים. בשוודיה יכולים מנויי הסלולר לגלוש באינטרנט במהירות של 3.6 מגה-בייט ובקרוב תעלה המהירות לשבעה מגה-בייט - קצב גלישה שיאפשר הורדה והעלאה של קבצים כבדים ומורכבים יותר.

גם לנוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, ברור כי האינטרנט הוא הכוח המניע החשוב ביותר בטווח הקרוב להמשך הצמיחה בענף. אולי-פקה קאלאסוואו, מנכ"ל החברה העריך לפני חודשים אחדים, כי "השלב הבא של האינטרנט יהיה הפיכתו לסלולרי באמת, תוך יצירת דרכים חדשות לתקשורת בין אנשים ואפשרות להשיג מידע, יהא אשר יהא מיקומך".

מחשב אינטרנט נייד בכיס

בכנס שהתקיים בלונדון בשבוע שעבר, התגאה איגוד המו"ליות המקוונות במחקר שהראה כי השימוש בגלישה אלחוטית באינטרנט במגמת עלייה וכמוהו הגישה לפרסום בסלולר. על-פי הסקר - שנערך בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וספרד - ל-76% מבעלי טלפון סלולרי במדינות אלה, היתה גישה לאינטרנט מהטלפונים ויותר משליש מבעלי הגישה הסלולרית לאינטרנט - השתמשו בה, כשהשיעור נע מ-34% בצרפת ועד 54% בבריטניה.

סביר להניח שנתוני הסקר מוטים ואף מוגזמים, אבל המגמה ברורה: עתיד האינטרנט - במכשירים הסלולריים. רשת האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותה היום לא תיעלם, חלילה, או תתנוון בגלל הסלולר. להיפך, היא תמשיך לצמוח ולהתפתח ותמנף את כמות המצטרפים אליה באמצעות המכשירים הניידים. ההפרדה המלאכותית שקיימת היום בין שתי הרשתות מתפוררת והולכת בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים. מסך הסלולר קטן אמנם, אבל גדול מספיק לצריכת שירותי דואר אלקטרוני, להשתתפות בצ'טים, העלאת וידאו ותצלומים, ולשמירה על קשר עם הקהילה באתרי הרשתות החברתיות.

בעוד חברות טכנולוגיה ובעלי הון פילנתרופים שוקדים על פיתוח מחשבים אישיים בעלות של 100 דולר כדי לחלקם לילדי העולם הנזקקים - בכיסם של רבים מהם כבר שוכן "מחשב אינטרנט נייד" בדמות טלפון סלולרי. הגישה לאינטרנט באמצעות המחשב האישי היא פריווילגיה של מדינות וחברות מפותחות: המכשיר יקר יחסית ומחייב חיבור פרטי וקבוע לרשתות הטלפון והחשמל. גלישה באמצעות הסלולר, על אף מחיריה הגבוהים יחסית, היא זמינה יותר ומתאפשרת בכל מקום - גם באזורים חקלאיים נידחים בסין וגם בשכונות העוני של הסואטו בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully