וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט נחלת בנימין בת"א לקראת רכישה

אבי בר-אלי

10.4.2007 / 6:57

משקיעים זרים נמצאים במשא ומתן על חמישה מתחמים בפרויקט הגרנדיוזי שהוקפא ב-2000 תמורת 50 מיליון דולר

קבוצה של משקיעים זרים מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת פרויקט רובע נחלת בנימין בתל אביב תמורת כ-50 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. מדובר במתחם בית העמודים (2.5 דונם) ברחוב רמב"ם 12-16 וכן בארבעה מתחמים נוספים לשימור: ברחוב רמב"ם 18, התבור 44, נחלת בנימין 7 ורמב"ם 15. המגעים מתנהלים עם מחלקת הנדל"ן של בית ההשקעות קוקרמן ושות', וככל הידוע ברכישת הפרויקט הביעה עניין גם חברה ציבורית ישראלית גדולה. יזמים צרפתים כבר רכשו את בית התמר שבפרויקט תמורת 7.3 מיליון דולר.

פרויקט רובע נחלת בנימין הוא פרי חזונה של יזמית הנדל"ן רות שפייזר, אשר ביקשה בשנות ה-90 לאחד את מדרחוב נחלת בנימין עם רחובות רמב"ם והתבור הסמוכים וליצור רובע יוקרתי מחודש של מרכז תל אביב ההיסטורית. על פי התוכנית היה אמור הפרויקט לכלול כ-53 אלף מ"ר בנוי בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון דולר ולהקיף בנייני דירות יוקרה, מלון בוטיק, חזית מסחרית ובה קניון פתוח, וכן חניונים תת קרקעיים למאות כלי רכב.

לשם הגשמת חזונה החלה שפייזר ב-91' ברכישה הדרגתית של בניינים במתחם באמצעות קבוצת רדלנד שבה החזיקה עם בן זוגה, איש ההיי-טק שלמה לחי, לשעבר מראשי חברת סאפיינס. במשך 14 שנים רכשו השניים שבעה בניינים לשימור וכן מגרשים סמוכים המגלמים זכויות בנייה נוספות. השניים השקיעו 42 מיליון דולר ברכישת המבנים, אך רוב הסכום מומן בהלוואות בנקאיות.

התעוררות בשוק

בתחילת שנות ה-2000 נקלע שוק הנדל"ן בישראל לשפל שהקשה על קידום תוכניות הפרויקט ועל גיוס שותף אסטרטגי להשלמת ההשקעה. רדלנד נקלעה לקשיים כלכליים, ונותרה חייבת לבנקים סכום כולל של כ-33 מיליון דולר: כ-100 מיליון שקל לבנק לפיתוח התעשייה, 36.5 מיליון שקל לבנק מרכנתיל דיסקונט וכ-13.5 מיליון שקל לבנק לאומי. הפרויקט הוקפא והבנקים ביקשו למנות כונסי נכסים למימוש אחזקות החברה.

עם התעוררות שוק הנדל"ן בשנתיים האחרונות והגאות המאפיינת את שוק המבנים לשימור בפרט, חודשו הניסיונות למכור את הפרויקט כמכלול. ככל הידוע פנתה שפייזר לבית ההשקעות קוקרמן ושות' למציאת רוכש לפרויקט, בין היתר בשל קשריו הענפים עם הקהילה העסקית האמידה בצרפת. בשבועות האחרונים הוצג הפרויקט בפני כמה חברות ויזמים, ישראלים וזרים, אך מרביתם דחו את ההצעה - אם משום תג המחיר הראשוני הגבוה (כ-60 מיליון דולר) ואם משום החשש מהקשיים הביורוקרטיים שבקידום הפרויקט.

ל-TheMarker נודע כי בנק מרכנתיל דיסקונט היה הראשון שמימש את אחד מנכסיו - בית התמר בנחלת בנימין 8. כונסי הנכסים מטעם הבנק, עו"ד אברהם (אייבי) נאמן ועו"ד שי גרנות, סיכמו לפני כשנה עם קבוצת משקיעים ישראלים בראשות חיים ברקן, על העברת זכויות שיווק הנכס לידיהם תמורת התחייבות לסכום מכירה מינימלי. בדצמבר האחרון הצליחה הקבוצה למכור את הנכס ליזמים צרפתים תמורת סכום של 7.3 מיליון דולר, המשקף ערך של כ-6,000 דולר למ"ר בנוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully