וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיון הקניונים הוכפל בחג

גלי ברגר

10.4.2007 / 6:59

מיליון מבקרים השאירו 105 מיליון שקל ברשת קניוני עזריאלי. עלייה משמעותית בהכנסות לעומת פסח שעבר

אם למישהו נדמה שעם ישראל טס בהמוניו לחו"ל או כיתת רגליו בשמורות הטבע, נראה שהוא לא ביקר בקניון במשך החג. אמנם, מרכזי הקניות נהנו מיומיים נטו בלבד של חול המועד, אך כל הקניונים מדווחים על עלייה ניכרת במספר המבקרים ובהיקף הפדיונות לעומת פסח שעבר.

גם הקניונים וגם הרשתות, בעיקר בתחום האופנה, התגייסו לחג והשקיעו במבצעים, פרסום ופעילויות מיוחדות, גם כדי לחפות על החורף החם והלא כל כך מוצלח שהיה כאן. הישראלים, שכנראה לא הצטיידו במלתחות חדשות בחורף, היו נכונים להוציא את כספם על אופנת האביב והקיץ שבפתח.

בקבוצת קניוני עזריאלי מספרים כי כמיליון מבקרים פקדו את שבעת הקניונים שמפעילה הקבוצה (איילון, מרכז עזריאלי, הנגב, ירושלים, חולון, מרגלית השרון והרצליה Outlet) - 10% יותר מבשנה שעברה. לדברי מנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר, הפדיון בתקופת החג הסתכם ב-105 מיליון שקל. תחומי המזון, הבילויים והאופנה היו הפופולריים ביותר השנה. בקניוני הקבוצה התקיים פסטיבל דורה ובוב הבנאי, בשיתוף עם ערוץ הופ, שלטענת נדיר היו גורם משיכה לבילוי משפחתי בקניונים.

גם בריט קניונים, המפעילה 13 קניונים בישראל, השקיעו כ-800 אלף שקל בפסטיבל אוריגמי, שהתקיים בתשעה מהקניונים וכלל הפעלות והצגות סביב תחום קיפולי הנייר. בריט לא יכולים להשוות את החג הנוכחי לפסח שעבר, שכן במשך השנה רכשה הקבוצה חלק ניכר מקניוני הרשת, אך מצביעים על עלייה של 20%-30% במספר המבקרים לעומת יום רגיל ועל עלייה של כ-20% בפדיונות.

הנהירה לאיקאה

טלי עציוני, סמנכ"לית השיווק של ביג, המפעילה שבעה פאוור-סנטרים ברחבי המדינה, מספרת כי עיקר הגידול במכירות היה בימים שלפני החג: "מיום חמישי ראינו עלייה של 100% בפדיונות, יחסית לשנה שעברה, וגידול של 300%-400% ביחס ליום רגיל. בחול המועד עצמו היתה תנועה ערה יותר של אנשים, אך לאו דווקא גידול במכירות".

ישראל סביון, מנכ"ל גרנד קניון (שריט מחזיקה 50% ממנו), מספר כי הפדיונות עלו ב-20% לעומת החג שעבר וב-40% לעומת יום רגיל, וכי כ-25-30 אלף אנשים פקדו את הקניון מדי יום במשך ימי החג.

גם בקניון רננים ברעננה מצאו דרך למשוך את הקונים לחנויות, באמצעות הצעת מתנות בסכום של עד 100 שקל. "הרשתות נרתמו לעניין ואנחנו סייענו להן בפרסום", אומר מנכ"ל הקניון, דודו שגיא. "עשרה ימים לפני החג כבר ראינו עלייה במספר המבקרים, שהגיעה לשיעור של 50%. ביומיים של חול המועד פקדו את הקניון 35 אלף איש ביום, שבאו גם לפעילויות שעשינו לילדים". שגיא מציין כי לפני החג באו לאכול במתחם המזון המהיר בקניון אנשים שכבר הכשירו את ביתם לפסח: "הוספנו 200 מקומות ישיבה למתחם וגם זה לא הספיק".

הקניון השכן של רננים - קניון ערים על הכיכר שבכפר סבא, מסכם גם הוא חג מוצלח. "כ-27 אלף איש פקדו את הקניון לפני החג וגם בחול המועד", מספרת המנכ"לית דפנה קציר. "שש החנויות המובילות בקניון פתחו במבצעים שונים כשבוע לפני החג, ואנחנו גיבינו אותן בפרסום".

מי שעוד נהנה מקדחת המתנות של החג היא רשת המשביר החדש לצרכן. "במכירות הקוסמטיקה עלינו ב-25% לעומת החג הקודם ובתחום כלי הבית והטקסטיל ב-30%", מספר אסף בן דב, מנכ"ל משותף ברשת. לדבריו, אחד הגורמים שהביאו לעלייה במכירות הם תווי השי. "אנחנו מכבדים את כל התווים, גם של שופרסל ורבוע כחול וגם של ארגוני עובדים כמו חברת חשמל וארגון המורים. מדובר בשוק של כמיליארד שקל בשנה, שאמנם הרווחיות בו נמוכה יותר, אך אנחנו החלטנו למנף את העניין ופירסמנו הזמנה לקונים לבוא ולממש את התווים אצלנו". בן דב מעריך כי כ-30% מהמכירות בחג היו באמצעות תווי שי, בעוד שבמהלך השנה מדובר רק בכ-10% מהמכירות. לקראת החג השקיע המשביר 5 מיליון שקל בפרסום.

תופעה נוספת שניכרה בחג היא הנהירה לאיקאה. 150 אלף איש ביקרו מדי יום בסניף איקאה שבפולג. המנכ"ל שלומי גבאי מספר כי מדובר על גידול של 25% לעומת השנה שעברה. "סך המכירות עלו ב-20% לעומת החג שעבר, ולא השקענו שקל בפרסום", סיפר גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully