וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: נבקש מהמפקח על הבנקים אישור מיוחד להקטין הפרשות לחובות מסופקים

אלי דניאל

29.8.2001 / 14:53

זאת במידה שתתקבל הוראת המפקח בעניין ההפרשות המיוחדות; בדיסקונט סבורים כי בשל ההפרשות החריגות שבוצעו בשנה האחרונה, הבנק עומד בתנאי שנקבע ע"י המפקח על הבנקים בטיוטת ההוראה

בנק דיסקונט יפנה למפקח על הבנקים, יצחק טל, בבקשה לקבל אישור מיוחד להקטין את ההפרשות לחובות מסופקים, כל זאת במידה שתתקבל המלצת המפקח לפיה יבצעו הבנקים, במחצית השנייה של שנת 2001, הפרשות מיוחדות לחובות מסופקים.

כזכור, המפקח על הבנקים הניח על שולחן הוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות, טיוטת הוראה שעניינה הפרשה מיוחדת לחובות מסופקים. הפרשה זו אמורה להתבצע בנוסף להפרשות הקיימות לחובות מסופקים - ההפרשה הכללית, ההפרשה הספציפית וההפרשה הנוספת.

על פי טיוטת ההוראה, תבוצע ברבעון השלישי של שנת 2001 הפרשה מיוחדת בשיעור שלא יפחת מ-0.15% מהיתרה ליום ה-30 בספטמבר 2001 של נכסי הסיכון שהוגדרו ע"י המפקח, כאשר ברבעון הרביעי תבוצע הפרשה אשר תעמיד את יתרת ההפרשה המיוחדת על שיעור שלא יפחת מ-0.3% מנכסי סיכון אלה. הוועדה המייעצת צפויה לדון מחר בהמלצתו של המפקח על הבנקים.

בהתאם לכך, ובהנחה שההוראה החדשה תתפרסם, מתכוון בנק דיסקונט לפנות למפקח ולבקש אישור להקטנת ההפרשה המיוחדת, וזאת על רקע ההפרשות החריגות אותן ביצע הבנק בשנה האחרונה, הפרשות שלהערכת הבנק מאפשרות לו לעמוד בתנאי שנקבע ע"י המפקח בטיוטת ההוראה. למפקח על הבנקים הסמכות לקבל את בקשת הבנק.

בינתיים, בדיסקונט מעריכים כי באם תתקבל הוראת המפקח, במתכונתה הנוכחית, יבצע הבנק בכל אחד משני הרבעונים הקרובים הפרשה של כ-86.5 מיליון שקל. ההשפעה של הוראת המפקח על התוצאות העסקיות של הבנק, ברבעון השלישי והרביעי, צפויה להגיע לכ-97.5 מיליון שקל, בכל אחד מהרבעונים. השפעה זו כוללת את ההשפעה על חלקי הבנק ברווחי חברה כלולה (הבנק הבינלאומי) בניכוי זכויות המיעוט בחברה מאוחדת (דיסקונט משכנתאות).

האנליסט אלון גלזר מבית ההשקעות אילנות בטוחה התייחס לכוונת הבנק לפנות למפקח על הבנקים ומסר ל-TheMarker.com כי "קיים סיכוי רב כי המפקח על הבנקים יקל על בנק דיסקונט, משתי סיבות: ראשית, הבנק הפריש בשנה האחרונה הפרשות בסדר גודל אשר תואם את המצב הנוכחי במשק. בנוסף, סביר מאוד שהמפקח יתחשב בבעיית הלימות ההון אליה עלול להיקלע בנק דיסקונט בעקבות צעד זה, שכן בכל אחד משני הרבעונים הקרובים יקטן יחס הלימות ההון של הבנק ב-0.15% מה שעלול לגרום לבנק לרדת אל מתחת ליחס של 9%".

בהתייחסו להפרשות בנק דיסקונט ברבעון השני ציין גלזר כי "ניתן לראות חזרה לרמת הפרשות 'נורמלית' יותר מזו שהיתה בשני הרבעונים הקודמים, כאשר הבנק יורד לקצב הפרשות של כ-1% מסך האשראי לציבור. זו עדיין רמת הפרשות גבוהה, אבל נראה שהיא מעידה על הכיוון הכללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully