וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: מותירים המלצת "החזק" למניית אסם למרות התרשמות חיובית מפעילות החברה

אילן מוסנאים

29.8.2001 / 14:50

האנליסטים גיל בארי ודודו יוגב סבורים כי מחיר המניה כבר מגלם את פוטנציאל הצמיחה וההתייעלות העתידית שלה; מחיר היעד 32.5 שקל - גבוה ב-1% מהמחיר בבורסה

בדרך כלל, כאשר מניה זוכה להמלצת "החזק" פירושו שדעת האנליסט על החברה אינה חיובית במיוחד. על רקע מגמת הדו"חות החלשים בבורסה בתקופה האחרונה, ההמלצה של האנליסטים גיל בארי ודודו יוגב מגמול סהר למניית אסם היא מקרה די חריג.

בארי ויוגב מציינים, כי התרשמו לחיוב מפעילות החברה, אולם הם מותירים לה המלצת "החזק" מכיוון שהם מאמינים שמחירה מגלם בתוכו את השיפור הצפוי בה. השניים קובעים לאסם מחיר יעד של 32.5 שקל - גבוה ב-1% ממחירה בבורסה.

בגמול סהר מציינים, כי התוצאות הכספיות של החברה ברבעון היו בהתאם לתחזיות והצביעו על צמיחה במכירות החברה, תוך הצגת שיפור נאה ברווחיותה.

בארי ויוגב סבורים כי אסם תסיים את 2001 עם הכנסות של 2.2 מיליארד שקל ורווח של 118 מיליון שקל. זאת, לעומת מכירות של 2.1 מיליארד שקל ורווח של 105.9 מיליון שקל ב-2000. את 2002 צפויה החברה לסיים עם רווח של 129 מיליון שקל במחזור מכירות של 2.3 מיליארד שקל.

האנליסטים מציינים כי קבוצת טבעול, העוסקת בפיתוח וייצור תחליפי בשר, מהווה בשנים האחרונות את מנוע הצמיחה העיקרי של אסם - היא נהנית מהמגמה השלטת בשוק המזון עולמי של אכילת מזון בריאות דל כולסטרול וצמחי. בארי ויוגב מעריכים כי החברה תצמח ב-2001 ב-20%-25% וכי פוטנציאל הצמיחה שלה הוא בארה"ב, שם צפוי השוק לתחליפי בשר לגדול לכ-1.5 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות.

בגמול סהר סבורים, כי מנוע הצמיחה העתידי של החברה יבוא מפעילות השוק המוסדי - אחד הענפים שצמיחתם בולטת בשוק המזון המקומי. השוק המוסדי מהווה כ-25% משוק המזון המקומי לעומת כ-15% לפני 5 שנים. בארה"ב מהווה תחום זה כ-60% משוק המזון. בארי ויוגב מציינים כי אסם הציבה לעצמה מטרה להיות המובילה בשוק המזון המוסדי, שכיום מהווה רק 10%-15% ממכירותיה.

בנוסף, מציינים האנליסטים, אסם נוקטת בצעדי התייעלות, ביניהם: השלמת מיזוג פעילות הוד לבן ועוף טוב; מיזוג מפעל פרי וירק בבית שמש ומפעל בית השיטה; ומיזוג מפעל אסם בבני ברק המייצר חטיפים ומרקים עם מפעל החברה בשדרות שצפוי להתרחש ברבעונים הקרובים.

לסיכום, מציינים בארי ויוגב כי אסם ממשיכה ליהנות מההתייעלות שנקטה בשנים האחרונות וכי ההאטה הכלכלית במשק, התחרות בשוק המזון והתחזקות רשתות השיווק, לא פגעו בתוצאותיה משמעותית. עוד מדגישים השניים את מצבה הפיננסי האיתן של החברה, מדיניות הדיווידנד שלה ואת קשייה של המתחרה עלית , שמגבירים את אטרקטיוויות ההשקעה במניה. עם זאת, כאמור, בגמול סהר סבורים שמחיר המניה כבר מבטא את מלוא פוטנציאל הצמיחה וההתייעלות העתידית שלה ולכן ההמלצה השלילית.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully