וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע החמיצה, הורביץ הרוויח

יורם גביזון

10.4.2007 / 11:35

החברה החליטה לא להשקיע בפרוטליקס. ואילו היו"ר אלי הורביץ וסגנו פיליפ פרוסט, השקיעו סכומים נכבדים באופן פרטי

מנהלי הפיתוח העסקי בטבע עובדים במרץ בימים אלו לקראת הישורת האחרונה במגעים לרכישת החטיבה הגנרית של חברת Merck הגרמנית לפי שווי של 6 מיליארד דולר. במסגרת ההיערכות לעסקה השנייה בגודלה בתולדותיה נדחקה לקרן זווית הזדמנות קטנה שטבע החמיצה.

בספטמבר 2006 חתמה טבע הסכם לפיתוח משותף של שתי תרופות על בסיס הטכנולוגיה של חברת פרוטליקס. לפי ההסכם, טבע תיהנה מזכויות בלעדיות לשיווק התרופות אם הפיתוח המשותף יעלה יפה ופרוטליקס תזכה בתמלוגים ממכירתן. אם, לעומת זאת, הפיתוח ייכשל - תרד ההשקעה של טבע לטימיון.

פרוטליקס פיתחה טכנולוגיה של הנדסה גנטית מתקדמת בתרביות של תאי צמח באמצעות החדרת גן אנושי לתאי הצמח והפיכתם למנגנון לייצור חלבון המשמש בסיס לתרופות. טכנולוגיה זו עשויה להתגלות כרבת ערך נוכח הפקיעה הצפויה של פטנטים על תרופות ממקור ביולוגי שיגיעו לפי הערכות למכירות של 100 מיליארד דולר עד 2010. בנוסף, פרוטליקס נמצאת לקראת השלב המכריע בניסוי לתרופה שפיתחה למחלת הגושה התורשתית.

החברה לא השקיעה - היו"ר כן

לרוע מזלם של בעלי מניות טבע, החברה לא השקיעה בפרוטליקס. זאת על אף שזמן לא רב לפני שחתמו על ההסכם בשם טבע החליטו שני הבכירים בטבע, היו"ר אלי הורביץ וסגנו פיליפ פרוסט, להשקיע בפרוטליקס סכומים נכבדים באופן פרטי. קרן פונטיפקס שבראשות הורביץ ובשליטתו השקיעה בפרוטליקס 1.5 מיליון דולר במארס 2005, והחזיקה נכון לסוף 2006 ב-8.2% ממניותיה. פרוסט עמד בראש קבוצת משקיעים שהזרימה לפרוטליקס באוגוסט 2006 16 מיליון דולר תמורת 15% ממניותיה וקיבלה אופציה לרכוש עוד 5% מהמניות בהשקעה של 5.3 מיליון דולר. פרוסט לא הסתפק בכך והוביל מיזוג הפוך בין פרוטליקס לחברה שבשליטתו שנסחרת בוול סטריט.

אם טבע היתה רוכשת בעצמה את מניות פרוטליקס, במקום בכיריה, נראה שלא היתה מתחרטת. פרוסט החזיק בסוף 2006 מניות בשווי 277 מיליון דולר - תשואה לא רעה על השקעה של 21 מיליון דולר 7 חודשים קודם. ואילו שווי המניות שבידי פונטיפקס שבשליטת הורביץ כבר הגיע ל-158 מיליון דולר (מהשקעה של 1.5 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully