וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: אזורים צפויה להרוויח בשנת 2001 כ-46 מיליון שקל

אלי דניאל

29.8.2001 / 13:22

באם תושלם מכירת השליטה בחברה ע"י קבוצת אי.די.בי, צפוי הדיסקאונט בו נסחרת מניית החברה להצטמצם; האנליסט שי קמין מותיר המלצת "קנייה" למניית החברה

האנליסט שי קמין מבנק הפועלים מפרסם היום עדכון להמלצת הבנק למניית אזורים , לאחר שבשבוע שעבר פורסמו התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של שנת 2001. קמין מותיר למניית החברה המלצת "קנייה", ללא מחיר יעד.

קמין מעריך כי הכנסותיה המצרפיות של אזורים בסיום 2001 צפויות להסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. מסכום זה, סך של כ-790 מיליון שקל מיוחס למגזר הבנייה למגורים, סך של כ-400 מיליון שקל מיוחס למגזר מוצרי הבנייה, וכ-65 מיליון שקל מיוחס למגזר הנכסים המניבים. על בסיס הערכה זו צופה קמין כי החברה תרשום השנה רווח נקי של כ-46 מיליון שקל.

קמין מציין כי בסוף מאי 2001 הכריזה הנהלת אי.די.בי אחזקות על כוונתה לממש את מלוא אחזקותיה (כ-64%) באזורים. קמין מוסיף כי מאז ההכרזה הוזכרו גופים שונים הכוללים, בין היתר, את דנקנר השקעות , קבוצת קומפי, דלק נדל"ן וקבוצת אנגל, כרוכשים פוטנציאליים.

קמין מזכיר כי באמצע אוגוסט הושלם השלב הראשון במכירת השליטה בחברה הבת, נכסי אזורים , לחברת גנדן שבשליטת משפחת דנקנר. במסגרת שלב זה מכרה אזורים כ-24% ממניות נכסי אזורים לפי שווי חברה של כ-125 מיליון דולר. קמין מציין כי בשל כך, צפויה אזורים לדווח על רווח הון של כ-9 מיליון שקל, נטו, בדו"חותיה לרבעון השלישי.

בנוסף, קמין מציין כי מזה מספר רבעונים מושפעים תוצאותיה של אזורים ממגוון רחב של השפעות חשבונאיות, הנובעות, בין היתר, משינויים בשיעור החזקותיה בחברות המוחזקות - איחוד דו"חותיה של תשלובת אלוני עם דו"חותיה של איטונג , החל מהמחצית השנייה של 2000, ומנגד, הפסקת איחודן המלא של דו"חות משכנות כלל, לאחר ש-49% ממניותיה נמכרו במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2000 לגזית גלוב . קמין מעריך כי שינויים מסוג זה צפויים להשפיע על תוצאות אזורים גם במחצית השנייה של 2001, בין היתר, עקב מכירת השליטה בנכסי אזורים.

ידיעות סותרות לגבי המכירה

מרבית הפרויקטים של אזורים בתחום הבנייה למגורים ממוקמים באזורי הביקוש במרכז הארץ. אולם, לדעת קמין, על רקע המיתון הקיים בענף, נאלצת אזורים, בדומה למתחרותיה, להוריד מחירים ולהגדיל את מאמצי השיווק. פעולה השוחקת את הרווחיות הגולמית והתפעולית של מגזרי הבנייה למגורים ושל מוצרי הבנייה.

קמין מציין כי למרות התחזיות הקודרות לגבי מצב ענף הנדל"ן בטווח הקצר, וזאת על רקע ההידרדרות במצב הבטחוני, המיתון הכלכלי ושיעורי האבטלה הגבוהים במשק, באם תצא אל הפועל מכירת השליטה באזורים, ע"י קבוצת אי.די.בי, צפוי הדיסקאונט בו נסחרת מניית החברה להצטמצם.

להערכת קמין, חוסר הוודאות בנוגע לכוונותיה של קבוצת אי.די.בי מוביל לתנודות חדות במחירי מניית אזורים, במהלך ימי המסחר, ולמיעוט עסקות במניה - מחזורי המסחר הממוצעים במניה ירדו מרמה של כ-600 אלף שקל ליום במהלך חודשי הרבעון הראשון, לכ-230 אלף שקל בלבד במהלך החודשים אפריל עד יולי 2001.

קמין מזכיר כי במהלך החודשים האחרונים פורסמו בעיתונות מספר ידיעות סותרות באשר לכוונותיה של הנהלת אי.די.בי באשר לאזורים. על פי אחת הידיעות, חזרה בה הנהלת קבוצת אי.די.בי מכוונתה למכור את החזקותיה באזורים. על פי ידיעה אחרת, החליטה הנהלת קבוצת אי.די.בי למכור את אזורים ללא איטונג, וזאת על מנת להקל על תהליך המכירה. קמין סבור כי בניגוד לפרסומים, תהליך המכירה יימשך והעסקה צפויה להיסגר לפי שווי חברה של 340-370 מיליון דולר לאזורים, שווי המשקף פרמיית שליטה של כ-20% מעל לשווי המאזני המתוקן, לאחר מכירת השליטה בנכסי אזורים.

להערכת קמין, ברמות המחירים הנוכחיות ההשקעה במניית אזורים עשויה לעניין, הן משקיעים המעוניינים להחזיק בה לטווח ארוך שבו תוביל הרגעת הרוחות באזור להתעוררות הביקושים בענף הנדל"ן, והן משקיעים ספקולטיוויים, שעשויים ליהנות, בטווח הקרוב יותר, ממכירה אפשרית של גרעין השליטה בקבוצה ע"י אי.די.בי. לאור האמור, מעריך קמין כי בשנה הקרובה צפויה מניית אזורים לרשום תשואת יתר ביחס למדד ת"א 100 ולכן הוא מותיר המלצת "קנייה" למניה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully