וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהן המכוניות המשומשות הכי המבוקשות?

תומר הדר

11.4.2007 / 7:27

מסיכום לוח יד2 עולה כי הן טויוטה ראב 4 וניסאן אלמרה. זמן המכירה הגבוה ביותר הוא של סיטרואן פיקאסו - יותר משבועיים

ניסאן אלמרה נחשבת משפחתית אפרורית למדי, שלא הצליחה להתחרות בהצלחה עם להיטים כמו מאזדה 3 או טויוטה קורולה. אבל בשוק היד שנייה היא זוכה לעדנה: אלמרה היתה המכונית המשפחתית המבוקשת ביותר במארס בלוח יד2, שבו מבקרים יותר מ-40 אלף מחפשי רכב מדי יום. מדד הביקוש של יד2 מתבסס על השוואת מספר המכוניות שהגולשים חיפשו למספר המכוניות שנמכרו.

כאשר קיים ביקוש גבוה לדגם מסוים, הגולשים יסכימו לשלם מחיר גבוה ממחיר המחירון או להתפשר על מכונית שהחליפה מספר ידיים גבוה - ובלבד שיזכו לנהוג במכונית מהדגם שהם
מחפשים. ייתכן מאוד שהביקוש בשוק היד השנייה נובע ממחירה הנוח של אלמרה. לדוגמה: לפי מחירון לוי יצחק, מחירה של ניסאן אלמרה פרפקט 1.6 אוטומטית מודל 2001 הוא 51 אלף שקל, ומחירה של טויוטה קורולה 1.6 GLI אוטומטית מאותה שנה הוא 62 אלף שקל; שתיהן יפאניות ושתיהן אמינות - אך אלמרה זולה יותר.

מחפשים גולף

על פי נתוני הדו"ח, 49% מהאלמרה שפורסמו בלוח יד2 במהלך מארס נמכרו. במקום השני נמצאת מאזדה לאנטיס, ממנה נמכרו 48% מבין המכוניות שפורסמו. במקום השלישי נמצאות יונדאי לנטרה וסוזוקי באלנו (40%). מבין רכבי השטח טויוטה ראב 4 היה המבוקש ביותר במארס. על פי נתוני הדו"ח, 84% ממכוניות ראב 4 שפורסמו באתר נמכרו. במקום השני נמצא דייהטסו טריוס (80%) ובמקום השלישי - סובארו פורסטר (77%).

בנוסף ליחס בין מספר המכוניות שפורסמו למספר המכוניות שנמכרו, מתעדים בלוח יד2 גם את מספר החיפושים שנרשם לכל דגם. הדגם המוביל במספר החיפושים הוא פולקסווגן גולף, עם 272 אלף חיפושים במארס. במקום השני נמצאת הונדה סיוויק (245 אלף חיפושים) ובמקום השלישי - מאזדה לאנטיס (188 אלף חיפושים).

בנוסף מתעד לוח יד2 גם את הזמן שנדרש כדי למכור כל דגם, ובדגמים מסוימים מדובר בזמן רב. על פי נתוני הדו"ח, בעלי סיטרואן פיקאסו צריכים הכי הרבה סבלנות - זמן המכירה הממוצע למכונית זו הוא יותר משבועיים. במקום השני - סוזוקי סוויפט ובשלישי - סיטרואן C4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully