וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיתם שופינג בחו"ל? קבלו החזר מע"מ

רוני לינדר-גנץ

11.4.2007 / 8:00

שימו לב להטבה שיראלים רבים לא מנצלים. המדובר בסכומים של 50 דולר לנוסע בממוצע - המצטברים למיליוני דולרים בשנה

מי שחזר מחופשת פסח בחו"ל עם חשבון בנק מצומק יכול להתנחם קלות בהחזרי המס שניתן לקבל על קניות בחו"ל. מדובר בהטבה שישראלים רבים אינם מנצלים, על אף שלדברי נציגי חברת טוטאל-מאני, המטפלת בהחזרי המע"מ לישראלים, מדובר בסכומים של 50 דולר לנוסע בממוצע - המצטברים למיליוני דולרים בשנה.

אז הנה הסבר למי שלא יודע, או תזכורת למי ששכח, כיצד מקבלים את ההחזר: ראשית חשוב לדעת שהחזר מע"מ מקבלים רק בעבור קניות שנערכו בחנויות שעל השלטים שלהן מופיע הסמל TAX FREE (מדובר במאות אלפי חנויות ברחבי העולם). בכל מדינה שיעור המע"מ שונה וכך גם שיעור ההחזר. עוד עובדה שכדאי לקחת בחשבון היא שלא על כל סכום ניתן לקבל החזר מע"מ - המדינות השונות קבעו שיעורי מינימום ומקסימום לסכום הקנייה שעבורה ניתן לקבל החזר.

בנוסף, המדינות השונות קובעות פרק זמן מקסימלי שעובר בין ביצוע הרכישה לבין הוצאת המוצר מהמדינה, שרק בו ניתן לקבל החזר. כך למשל, בגרמניה ניתן לקבל החזר עבור קניות בסכום של 25-1,000 דולר לכל טופס - אין הגבלה למספר טפסים - בתנאי שהמוצרים מיוצאים מהמדינה בתוך פרק זמן של לא יותר משלושה חודשים לאחר הרכישה. בבריטניה מקבלים החזר עבור קניות בסכום של 30-1,000 דולר לטופס, עבור מוצרים שמיוצאים תוך שלושה חודשים בצרפת סכום המינימום הוא 175 דולר, וההחזר אפשרי עד שישה חודשים מיום הרכישה.

פרוצדורת ההחזר

כדי לקבל את ההחזר יש לנקוט בפעולות הבאות: ראשית יש לבקש מהקופאי בחנות טופס החזר מע"מ, למלא אותו במעמד הקנייה ולשמור את הקבלות. בשלב השני יש לגשת לפקיד המכס במדינה ממנה אתם טסים לישראל, להראות לו את הטפסים, את הקבלות ואת הדרכון. הפקיד יחתום על טופס ההחזר. עם הטופס ניגשים לדלפק ההחזרים ומקבלים את הכסף.

יש גם אפשרות לקבל את הכסף בישראל, ובשקלים. לשם כך יש לגשת עם הטופס החתום על ידי פקיד המכס לדלפק חברת טוטאל-מאני בנתב"ג ולקבל צ'ק עם ההחזר. יובהר כי גובה ההחזר בשני המקרים הוא זהה - סכום נמוך מגובה המע"מ. מי שלא רוצה לעמוד בתור בחו"ל או בישראל, יכול לשלוח את הטפסים לחברה, ולקבל את הצ'ק בדואר.

ויש גם עוד שימוש ראוי שניתן לעשות עם ההחזר: תרומה לנזקקים. באחרונה נחתם הסכם שיתוף פעולה בין טוטאל-מאני לבין הארגון ההתנדבותי "עסקים וקהילה" שפועל לגיוס כסף לנזקקים. במסגרת ההסכם, ניתן להמיר חלק מההחזר או את כולו לטובת תרומה לנזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully