וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניופאן מקימה חברה לסלולריים מתקדמים

ערן גבאי

11.4.2007 / 8:25

מינתה את גדי מזור למנכ"ל החברה הבת; מזור היה מעורב בניסיון הלא מוצלח להחדיר את מכשירי הבלקברי לישראל

רק לפני חודש נאלצה אי.די.בי הגדולה להודיע, אחרי פחות משנה, על סגירת החברה הבת שלה - DoubleU - שנכשלה בניסיון לחדור לשוק מכשירי הסלולר. הכישלון של DoubleU לא מרפה את ידה של חברת ניופאן שהחליטה להקים חברה בת, ניופאן טלקום, שתתמחה בשיווק והפצה של מכשירי סלולר מתקדמים. ניופאן טלקום חתמה עם HTC, אחת היצרניות הגדולות בעולם למכשירי סלולר חכמים, על הסכם שיווק בישראל.

חברת HTC החלה באחרונה לשווק את מכשירי הקצה תחת שמה ונהפכה למותג עצמאי. ניופאן טלקום משווקת בשלב הראשון את מכשיר ה-HTC TyTN ברשת פרטנר. המכשיר הוא מחשב כף יד משולב סלולר דור 3.5, שנחשב למתקדם מסוגו וכולל מקלדת נשלפת, מעבד במהירות 400 מגה הרץ, מערכת הפעלה של מיקרוסופט, תקשורת WiFi, מצלמה באיכות של 2 מגה פיקסל ומצלמה לשיחות וידאו.

צביקה גיור, מנכ"ל ניופאן, אומר כי ניופאן סימנה את הסלולר כאחד מהתחומים שבהם החברה מתכוונת להתמקד ב-2007. ניופאן, מגלים בחברה, נערכת להשקתה של ניופאן טלקום כבר כחצי שנה, ומינתה את גדי מזור למנכ"ל החברה. מזור, שהקים וייסד את הסטארט-אפ אונסט ב-97' היה קצין בפרויקט תלפיות. הוא בעל תואר ראשון ושני במתמטיקה בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב ובוגר תוכנית הניהול של הטכניון.

מקבלים את חובת ההוכחה

מזור ניסה - במסגרתה של אונסט - לשווק בישראל את מכשיר הבלקברי, בצעד שלא עלה יפה. כיום הוא חבר בוועדה של הסנאט האמריקאי לאפיון מערכת ההתרעות החדשה של ארה"ב, הגיש ארבע בקשות לרישום פטנטים בארה"ב בתחום הטכנולוגיה האלחוטית ויושב בוועדה מייעצת של יצרנית הבלקברי.

מזור אמר אתמול כי ניופאן תתמחה לא רק בהבאת מכשירים מהמתקדמים ביותר הקיימים בשוק, אלא גם בהטמעת אפליקציות מותאמות לקוח לארגונים שונים שמעוניינים שהמכשיר ישמש בהם כלי עבודה ולא רק מכשיר סלולרי .

חובת ההוכחה כעת היא על ניופאן טלקום. בשנה האחרונה ניתחנו ב-TheMarker את נוהל שיווק מכשירי הסלולר של משרד התקשורת, שמאפשר, לכאורה, למכור מכשירים שלא באמצעות חברות הסלולר, ומצאנו כי נוהל זה אינו יכול לאפשר הצלחה לחברות שבחרו לפעול במסגרתו. שוק יבוא המכשירים הסלולריים הוא זירה של גדולים, וזו הסיבה שמרבית הפועלים בו אינם מאמינים שהמתחרים החדשים יצליחו לחדור אליו. המשווקות הגדולות בשוק הן יורוקום (נוקיה), סאני (סמסונג) ומוטורולה, וכל שחקן חדש נתקל בבעיות רבות בדרך לשינוי מאזן הכוחות.

הכישלון של פעילות DoubleU הוא תוצאה של היעדר תנאים רגולטוריים שיכלו לאפשר למשווקי סלולר חדשים להיכנס לשוק ולאיים על המותגים הגדולים. ב-DoubleU לא התכוונו להביא לישראל מכשירי דור 3, והאמינו שפנייה לפלח השוק שבו חברות הסלולר משקיעות פחות, תסייע לחברה. הנחה זו כשלה. כעת, תנסה ניופאן להתמקד דווקא במכשירי יוקרה בדורות הסלולר המתקדמים.

קבוצת ניופאן היא היבואנית הגדולה בישראל של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומייצגת בלעדית בישראל של המותגים הבינלאומיים טושיבה, גרונדיג, דלונגי, קיטצ'נאייד, מג'ימיקס, קנווד, JBL ,BOSE ו-ACER.

החברה, המעסיקה 400 עובדים, מספקת מדי חודש כ-40 אלף מוצרים ומחזור פעילותה מסתכם בכ-700 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully