וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבל הבטיחו מסעדה כשרה"

אביבית שיין

11.4.2007 / 16:10

סוכן הנסיעות הבטיח? כדאי שתוודאו, באמצעות האינטרנט, שהמידע שמסר לכם מדויק

ישראלים רבים הזמינו באחרונה חופשות מסוכנויות נסיעות. רבות מההזמנות מתבססות על דילים שמציעים הסוכנים בהסתמך על מידע שהם מספקים לגבי היעד המבוקש. האם אפשר לסמוך על ההבטחות של הסוכנים הנסיעות? כנראה שלא תמיד.

ח' וי', זוג פנסיונרים, מצאו בחוברת הטיולים של נתור הצעה לחופשה בת שבעה ימים למטייל הדתי ברומניה. הם פנו עם הפרוספקט לסוכנות הנסיעות סנט מולטטורס. כאשר נציגי הסוכנות ביררו עם נתור הסתבר שהנופש המבוקש לא ייצא אל הפועל, אך הציעו במקום הטיול המאורגן נסיעה עצמאית לברשוב, תוך הבטחה שבברשוב עצמה יוכלו בני הזוג למצוא טיולים מאורגנים מהמלון. בני הזוג מספרים שהנציג של נתור גם הסביר לפקידה במולטטורס שבברשוב יש מסעדה כשרה ובית כנסת, כפי שדורשים בני הזוג.

בני הזוג מספרים כי כששאלו היכן ניתן למצוא טיולים מאורגנים ענה הנציג שבטוח יותר להשיג טיולים כאלה ממלון מרכזי ברמה גבוהה ולכן בחרו בני הזוג בית מלון ברמת חמישה כוכבים, מתוך ביטחון שכך הכל מסודר.

ואולם לדבריהם: "העובדות המצערות טפחו על פנינו וגרמו לנו לעוגמת נפש בלתי רגילה, לאובדן כספים ולפגיעה ממשית בטיב הטיול. כשהגענו למלון התברר שאין טיולים יומיומיים מאורגנים לקבוצות במחיר רגיל וסביר, מכיוון שעונת התיירות בברשוב הסתיימה. לאחר התרוצצות השיגו לנו נהג ללא כושר הדרכה ועם גמגום חלקי באנגלית, במחיר מפולפל של 90 יורו לזוג ליום - כמעט פי שלושה מכפי שהיה צריך לעלות. בנוסף, בניגוד לנאמר לנו, אין שום מסעדה כשרה בברשוב הפתוחה לתייר המזדמן. בית הכנסת פתוח לקהל לשעתיים בשבת בבוקר בלבד".

בני הזוג ממשיכים וכותבים לנו: "הנסיעה שלנו יצאה לפועל לפי המידע השגוי של הסוכן מנתור בלי שלושת התנאים האלמנטריים: אפשרות נוחה לטיולים מאורגנים בקבוצה בעונה, מסעדה כשרה ובית כנסת, דבר שהביא להוצאה מיותר של 700 דולר למלון + קרוב ל-300 יורו לטיולים, וזאת מבלי לקחת בחשבון עוגמת נפש ובזבוז זמן שהיו מנת חלקנו. אי לכך אנו דורשים מהספק לפצותנו בסך של כאלף דולר והתנצלות על עוגמת הנפש שנגרמה לנו בעקבות המידע השגוי והמטעה. כמשפחה דתית לא היינו נוסעים כלל לברשוב אילולא קבלת המידע השגוי מנתור".

הבטחה בע"פ כמוה בכתב



מנתור נמסר בתגובה: "לא הובטח קיומם של טיולים מאורגנים על ידי המלון, אלא נאמר כי יש לבדוק אפשרות זו מול המלון, עם ההגעה למלון. בהתייחס לכשרות, נבהיר, כי לא הובא לידיעת הסוכן שבני הזוג שומרי מסורת והוא לא התבקש לבדוק פרטים אודות שעות פתיחת בית הכנסת או המצאות מסעדה כשרה סמוכה. לבקשת סוכנת הנסיעות, הוזמן חדר במלון בדרגה גבוהה. לאור האמור לעיל, איננו רואים כל עילה בתלונה כנגד חברת נתור.

"עם זאת, מטעמי יחסי לקוחות, לפנים משורת הדין וללא חבות, הצענו להעניק לכם הנחה, חד פעמית בשיעור של 5% מרכישת שירותי קרקע עתידיים באמצעות נתור (שלא תעלה על 75 דולר) עד ליום 31 בדצמבר 2007".

עו"ד עינת ברכה, היועצת המשפטית של אמון הציבור, מספרת שתחום התיירות ואחריות סוכני הנסיעות לטיולים הוא תחום בעייתי מאוד, כאשר רוב הפסיקות הן של בתי משפט לתביעות קטנות. לדבריה, לסוכנים יש אחריות מכיוון שהבטחה בעל פה שקולה להבטחה בכתב. במקרה הנוכחי, לטענתה, נתור היתה אמורה לדעת ולדווח לבני הזוג שעונת התיירות בברשוב הסתיימה ולכן יתקשו להשיג טיולים מאורגנים".

נראה כי החוק אינו מגן באופן מספק על הלקוחות. לכן, לא כדאי להסתמך על הבטחות, ועדיף לבדוק באינטרנט לגבי עונת התיירות במקומות שנוסעים אליהם, כמו גם קיומן של מסעדות ובתי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully