וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבודק בבזק ויתר על תשאול בנושא פלאפון

ערן גבאי

12.4.2007 / 11:57

אנשי מוטורולה סירבו להגיע באופן מיידי לתשאול אצל עו"ד דנציגר בנושא הציוד בפלאפון. דו"ח הביניים יפורסם הלילה ללא תיחקורם

מסקנות הביניים של הבודק החיצוני לפרשות החשבונאיות בבזק, עו"ד יורם דנציגר, יפורסמו הלילה. ד"ר דנציגר הוא שותפו למשרד של עו"ד דורי קלגסבלד, ומשרדם סיפק שירותים משפטיים לחברת פלאפון בתקופה שבה שימש יעקב גלברד כמנכ"ל החברה. רשות ניירות ערך לא התבקשה לאשר בעצמה את המינוי של הבודק החיצוני לבזק. לא ניתן היה לקבל את תגובת עו"ד דנציגר לידיעה.

המתח בבזק יגיע הלילה לאחד מרגעי השיא כשהחברה תדווח על מסקנות הביניים בפרשות שנבדקו על ידי דנציגר. על פי הידוע, לא צפויה דרמה גדולה ממצאי הדו"ח בשלב הזה. כדי להבין במשהו את אווירת הבדיקה עד כה, ניתן לספר כי ל-TheMarker נודע שעו"ד דנציגר פנה בשיחה טלפונית בלבד כבר בתחילת השבוע לבכירים במוטורולה. הבכירים הזהירו לכאורה את מנכ"ל פלאפון דאז גלברד כי אם לא יבצע עמם החלפה מלא לציודי הרשת הישנים של החברה ויעבור לתשתית הרשת של נורטל, הוא יהיה חייב לבצע מחיקת ענק בספרים על כל הציוד הישן של מוטורולה.

דנציגר רצה לתשאל את אנשי מוטורולה וזימן את האנשים מיידית אליו. אלא שאנשי מוטורולה סירבו להגיע מיידית למשרדיו ללא תאום מראש וללא שנמסרה להם הזמנה מסודרת. הצדדים לא מצאו זמן למפגש או שיחה, ובסופו של דבר התשאול לא התקיים. הזמנה מסודרת לתשאול לא נשלחה – למרות שחלפו 5 ימים מאז. העובדה שעד כה לא נקבעה פגישה נוספת עם אנשי מוטורולה בנושא כל כך רגיש לבדיקה, שעשוי להעיד כי גלברד אישית ידע על הצורך בביצוע מחיקה מלאה של ציודי הרשת הישנים בהיקף של 300 מיליון שקל – אינה מעודדת כלל לקראת פרסום מסקנות הביניים הלילה.

הפרשה החמורה - אי מחיקת הציוד

ב-TheMarker דווח השבוע כי מוטורולה הזהירה כבר ב-2003 את אנשי פלאפון ואת המנכ"ל גלברד שמעבר לציודי הרשת של נורטל יחייב מחיקה מלאה של ציודי הרשת הישנים של מוטורולה. בפועל, התבצעה עסקת החלפת ציודים עם מוטורולה רק על מחצית משווי הציודים. רכיבים בשווי של כ-50 מיליון דולר נשלחו למחסני החברה ולא הופחתו.

הפרשה של אי מחיקת הציוד בפלאפון עשויה להסתמן כפרשה החמורה מכולן. הציודים שלא בוצע בגינם טרייד אין לא הופחתו ונותרו במחסני פלאפון מתוך מחשבה, לכאורה, לעשות בהם שימוש עתידי בפריפריה. עם זאת, לכאורה ניתן היה להבין כי ככל שעוברות השנים וציודי ה-1X ממשיכים להיטמע במערכות פלאפון, הסיכוי לעשות שימוש חוזר בציודי מוטורולה הישנים רק הולך וקטן. בפלאפון לא ביצעו אז את ההפחתה האמורה כיוון שחשבו לכאורה כי למרות המעבר ההדרגתי לרשת החדשה ישנם עדיין אזורים שמצריכים את הציודים הישנים וכי יכולות רשת ה-1X אינן חשובות באותה המידה בכל שטחי ישראל.

עוד נודע ל-TheMarker כי מעבר להפחתה בגובה של כ-300 מיליון שקל שבוצעה ב-2003 בגין חלק מהציודים הישנים, לא התקיים באותם ימים או מאוחר יותר כל דיון נוסף בפלאפון בצורך לבצע הפחתות בציודים הנוספים האמורים ששכבו במחסנים, וזאת על דעת החשבונאים בחברה. כל זאת, למרות שהחל מ-2003 כבר פועלת פלאפון בהתאם לתוכניות עבודה ברורות וכשניתן לשער שהצפי לשימוש באותם רכיבים ישנים היה נמוך ביותר.

גורמים בכירים בענף מעלים תהיות באשר לאי הפחתת הציוד הישן מה שגרר ניפוח, לכאורה, בהון העצמי של החברה ועשוי היה להשפיע גם על גובה הבונוסים שקיבלו באותם שנים המנכ"ל גלברד ובכירים נוספים בפלאפון. במקרה זה, שהתרחש ב-2005-2002 נשלטה פלאפון על ידי המדינה כחלק מהאחזקה בחברת בזק. בעלי השליטה החדשים בבזק - קבוצת אייפקס-סבן-ארקין - שרכשו את השליטה בבזק באוקטובר 2005 לא ידעו כלל על הפרשה החשבונאית הזו.

כעת, הדבר עשוי לייצר ויכוח מחדש בקרב בעלי השליטה ובתוך דירקטוריון בזק באשר למעמדו של המנכ"ל יעקב גלברד. הבוקר דווח ב-TheMarker כי מעמדו דווקא התחזק ויש נטייה לנסות ולמחול לו על הפרשות ולהתקדם בביצוע הטעון תיקון בבזק. כמו כן, לא מן הנמנע כי בעלי השליטה בבזק יחליטו אף לתבוע את המדינה בגין הפרשה החשבונאית בפלאפון שהתרחשה כאמור בתקופה שבה הפיקוח על הנעשה בפלאפון היה בידי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully