וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הביניים בבזק מצא "לא מעט כשלים"

ערן גבאי

12.4.2007 / 13:32

הסקת מסקנות אישיות מבכירי החברה תהיה מחויבת המציאות, טוען גורם בכיר בחברה, "המנכ"ל שעשה בחברה כמעט כבתוך שלו"

דו"ח מסקנות הביניים לפרשות החשבונאיות בבזק יימסר לידי רשות ניירות ערך בעוד כשעה, וכבר נמסר לידי חברי הדירקטוריון של בזק. גורם בכיר שכבר עיין בדו"ח מגלה כי "הבודק החיצוני, עו"ד יורם דנציגר, מצא לא מעט כשלים בהתנהלות בכירי בזק". המסקנות לא צפויות לכלול, בשלב הזה, קריאה להסקת מסקנות אישיות בבזק, אך לדברי הבכיר: "דירקטוריון בזק יעמוד כעת למשפט וחובת ההוכחה תהיה עליו. לא ניתן לעבור לסדר היום על הממצאים בדו"ח הביניים".

נודע כי המסקנות מתייחסות לפרשת אישור האופציות לבכירים בהיקף של 111 מיליון שקל וכן לפרשת הבונוסים בהיקף של 7.5 מיליון שקל. אין התייחסות לפרשת ההון העצמי בפלאפון, או מכירת הקומה במגדל שלום למנכ"ל יעקב גלברד. דנציגר קובע בדו"ח שלו כי האישורים לתוכניות התגמול בוצעו שלא על פי הוראות רשות ניירות ערך, אך לא מוצא חשדות לפעילות שאינה בתום לב.

לדברי הבכיר, "הדו"ח יגלה תמונת מצב של מנכ"ל שעשה בחברה כמעט כבתוך שלו, ודירקטוריון שלא שם לב ולא הפנים את הוראות חוק ניירות ערך". דירקטוריון בזק יתכנס הלילה כדי לדון בממצאי דו"ח הביניים.

רשות ניירות ערך כבר הצהירה כי היא שומרת לעצמה את כל האופציות פתוחות, ולמעשה היא מכוונת לכך שיוסקו מסקנות אישיות על ידי בכירי בזק - ולא היא עשויה לפתוח בחקירה מול החברה ובכיריה. לדברי הבכיר, "המסקנות מחייבות נטילת אחריות אישית בבזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully