וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מאבד כ-1% על רקע נתוני התמ"ג וחולשה במניות השבבים; אולטיקום צונחת בכ-13% למחיר שפל

גיא ימין

29.8.2001 / 21:56

קומברס מאבדת כ-9% לאחר דו"חות הרבעון השלישי ואי העלאת התחזיות; אלקטריק פיול מוסיפה כ-12% בהמשך למגמה חיובית ביומיים האחרונים; מג'יק מוסיפה כ-9%

עם התקדמות המסחר נראה כי דבר לא עוצר את המדדים המובילים בדרכם לעבר יום שלישי רצוף של ירידות. אם בתחילת המסחר עוד נהנה הנאסד"ק ממגמה חיובית עקב נתוני תמ"ג מעודדים יחסית, בשעה זו הוא מאבד 1.2%, לאחר שכבר הספיק לרדת ב-1.5% במהלך היום. גם הדאו ג'ונס עבר לירידות מהר מאוד, ועתה הוא רושם ירידה של 1.2%.

לדכדוך הכללי היום תורמת יצרנית השבבים AMD (סימול AMD). לאחר שכבר הודיעה בחודש שעבר כי להערכתה, מכירות שבבי זיכרון הפלאש העולמיות צפויות לצנוח בעד 30% השנה, דיווחה היום החברה כי הביקושים לשבבים אלה נותרים נמוכים. המשמעות היא ירידה של 15% בהכנסות החברה ברבעון השלישי, לחלק התחתון של הטווח הקודם שסיפקה, המיתרגמת לאובדן של 100 מיליון דולר משורת ההכנסות הפוטנציאלית. בעקבות אזהרה זו של AMD מאבד מדד המוליכים למחצה של הבורסה בפילדפיה (סימול (SOXX 3% מערכו.

הנתונים המאקרו כלכליים שנותנים את הטון בשווקים הם תוצאות התוצר המקומי הגולמי בארצות הברית לרבעון השני שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר. הערכת האנליסטים היתה כי בעקבות הרבעון השני נתוני התוצר המקומי הגולמי יצביעו על צמיחה מאוזנת, או אף שלילית, אך בפועל הראו הנתונים עלייה של 0.2%.

נתון זה עדיין נמוך באופן משמעותי מהערכות האנליסטים הראשוניות לעלייה של 0.7%, שעודכנו בעקבות ההאטה במשק האמריקאי, ומבטא את הערך הנמוך ביותר לרבעון בשמונה השנים האחרונות. יתר על כן, נתונים אלה עשויים ללמד על המשך הנכונות לצרוך, מגמה שבאה לידי ביטוי גם במדד אמון הצרכנים מאתמול, ולא על הנכונות להשקיע, שמהווה את המנוע העיקרי לצמיחה עתידית.

המגמה השלילית באולטיקום נמשכת

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים. בולטת בירידות קומברס , שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השני (שהתחיל עבורה בחודש מאי) אמש לאחר המסחר. המנייה מאבדת עתה 8.9% למחיר של 26 דולר, המשקף לה שווי של כ-5 מיליארד דולר. עמידתה של החברה בתחזית ההכנסות והרווחים שסיפקה באזהרה הראשונה בתולדותיה לא מספיקה למשקיעים, אם לשפוט על פי הירידות שרושמת המניה מאז אתמול.

קומברס דיווחה על הכנסות של 345 מיליון דולר ברבעון השני, ועל רווח של 50 מיליון דולר, המיתרגם ל-28 סנט למניה, אך לא העלתה את הערכותיה לגבי המשך השנה. בנוסף, הצביעו מספר פרמטרים במאזנה על העובדה כי החברה עדיין לא שינתה כיוון. בין פרמטרים אלה ניתן למנות ירידה של כ-30% בסעיף ההכנסות הנדחות, וירידה של יותר מ-20% בצבר ההזמנות של החברה.

רוב בתי ההשקעות המכסים את המניה לא שינו את המלצותיהם בעקבות תוצאות הרבעון, אך ציינו כי בטווח הרבעונים הקרובים הצפיות עוד נותרת נמוכה.

עוד בולטת בירידות החברה הבת אולטיקום , שלאחר ירידות של יותר מ-20% אתמול, ממשיכה במגמה השלילית כעת עם ירידה של 12.5% למחיר של 12 דולר. אולטיקום, שתרמה 5% מכלל הכנסותיה של קומברס, הציגה הכנסות שיא של 17.9 מיליון דולר, והיה זה לה הרבעון השישי ברציפות של צמיחה בשורה העליונה.

כמו כן דיווחה אולטיקום על צמיחה של 145% בשורת הרווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. לא מסייעים למניית החברה הדו"חות הטובים שפירסמה שלשום לאחר המסחר, והמגמה השלילית היום נעשית במחזורים הגדולים פי שלושה הממוצע היומי במניה.

מה מוביל למגמה השלילית במניה עוד לא ברור לחלוטין, אך מה שכן ברור הוא שמגמה זו מובילה את המניה לערך הנמוך ביותר שרשמה אי פעם, מאז החלה להיסחר בנאסד"ק באפריל 2000. אי הבהירות מתחזקת לנוכח העובדה כי בתי ההשקעות המכסים את המניה סיפקו הערכות שונות לאחר פרסום הדו"חות. בפייפר ג'פרי, למשל, הותירו המלצת "קנייה חזקה" למניה, בעוד שבדיין רושר ווסלס הורידו את ההמלצה ל"נייטרלי" מ"קנייה".

האוטובוס של אלקטריק פיול בהילוך גבוה

בעולות ניתן למצוא את אלקטריק פיול , שמוסיפה עתה 12.3% למחיר של 1.8דולרים, לאחר שכבר רשמה עלייה מצטברת של 14% בשני ימי המסחר האחרונים. החברה הודיעה אתמול על כוונתה להציג את האוטובוס החשמלי שפיתחה ברחובות לאס וגאס במהלך חודש אוקטובר, וייתכן שמאמץ שיווקי זה משפיע גם על המומנטום במניה.

הודעתה של מג'יק מקבוצת פורמולה בדבר חוזה שחתמה חברה בת שלה תורמת לעליות של 8.7% למחיר של 1.6 דולרים במניית החברה. החברה הבת, MRTI, בה מחזיקה פורמולה ב-75%, תספק חבילות מיחשוב לשירותי השכרת רכבים לפיאט, ושווי העסקה מוערך ב-2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully