וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הביניים בבזק: פגמים בהתנהלות גלברד

ערן גבאי

12.4.2007 / 15:56

מנכ"ל בזק קבע תנאי העסקה של בכירים במסגרת ועדה שבה אסור היה לו לשבת. עם זאת, לא נמצא 'ולא שמץ של ראיה' לחוסר תום לב

דו"ח הביניים של הבודק החיצוני לפרשות החשבונאיות בבזק, עו"ד יורם דנציגר, מפורסם במלואו כעת. בדו"ח נכתב כי "לאחר עיון ובחינה מעמיקה של מסמכים הנוגעים לפעילות בזק, ולאחר קיום ראיונות עם דירקטורים, נושאי משרה ועובדים ויועצים מקצועיים, מצאתי כי נפלו פגמים עקרוניים בין פרוצדורליים בהתנהלותה של בזק בכל הנוגע לאופן קבלת ההחלטות בחברה, בכל הקשור לתגמול נושאי המשרה ולהענקת אופציה לבכירי החברה. בבדיקה לא נמצאה 'ולא שמץ של ראיה' להתנהלות שאינה בתום לב מצד מי מנושאי המשרה, העובדים או היועצים של החברה. נהפוך הוא, התרשמותי היא כי כל בעלי התפקידים שמו לנגד עיניהם את טובת החברה ופעלו לקידום מטרותיה".

הבודק דנציגר מצא כי גם לאחר שהתברר לדירקטוריון כי נפל פגם באישור תנאי העסקתם של בכירים, ושעליו לאשר את התנאים מחדש, הוא לא אישר אותם מחדש בעת הענקת המענקים לבכירים ב-2005. כמו כן, מצא דנציגר כי קיימים מקרים שבהם עניינים הנוגעים למדיניות בזק הובאו לדיון והכרעה בישיבות נציגי בעלי השליטה, כשרק לאחר מכן הם הועלו לדיון פורמלי בישיבות הדירקטוריון. עוד מצא דנציגר כי מענקים כספיים שניתנו לבכירים בבזק חרגו מהתקרה הקבועה בהסכמי ההעסקה ולא אושרו כנדרש בוועדת הביקורת ובדירקטוריון.

מבדיקתו של דנציגר עולה כי בזק "כשלה ביישום הנחיית התגמול ובגילוי המתחייב מכוחה ביחס להקצאת האופציות לבכירים, וכן כשלה בדיווח אודות הענקת המענקים לבכירים". עם זאת, קובע דנציגר כי מרבית הפגמים והכשלים ניתנים לתיקון וקיימת נכונות מלאה של החברה לתקנם.

מהבדיקה מתברר כי בנובמבר 2005, כחודש מיום כניסתו לתפקיד של המנכ"ל גלברד, האציל דירקטוריון בזק לוועדת תגמול מצומצמת שמנתה את יו"ר החברה ואת המנכ"ל, סמכויות לאשר את תנאי ההעסקה של נושאי משרה בכירים. המנכ"ל גלברד, קבע לבד את תנאי ההעסקה והפרישה של בכירים שאינם כפופים לו ישירות, כשלא נערכו פרוטוקולים מסודרים. על פי חוק החברות, גלברד כמנכ"ל אינו רשאי כלל לשבת בוועדת תגמול מצומצמת שמקבלת סמכויות מהדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully