וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לחיים הקלים

רוני לינדר-גנץ ונופר סיני

13.4.2007 / 8:18

שגרת היום דורשת כל מיני סידורים מעיקים, הנה כמה קיצורי דרך עבורכם. הקץ לתיזוזים - התרגלו ללחיצת כפתור

תקועים בתל אביב בלי כרטיס חנייה? רוצים לעשות ביטוח לרכב בלי לצאת פראיירים? מחפשים זגג טוב ואין לכם ממי לקבל המלצה? יש מי שכבר חשבו על הבעיות האלה קודם ופיתחו שירותים קטנים וחכמים שיכולים להקל על החיים

1. לקבל תשובות לסלולרי

מתי מגיע האוטובוס מירושלים לתל אביב? באיזו שעה נוחתת הטיסה מלונדון, ואיך ניתן להשיג פורץ מנעולים בראשון לציון? כדי לענות על שאלות אלה ודומות להן, צריך לבצע כמה טלפונים, בכל אחד מהם להמתין על הקו ובאופן כללי לחוות רגעים רבים של תסכול. טכנולוגיה חדשה יחסית של חברה בשם אינטליגייט מאפשרת לברר אינפורמציה בצורה פשוטה וזריזה. כל מה שצריך לעשות זה לשלוח SMS בניסוח חופשי ומקבלים את התשובה בתוך כמה שניות. מחיר ההודעה הוא 49 אגורות. הגופים שאימצו את הטכנולוגיה הם אגד, רשות שדות התעופה ודפי זהב. וכך זה עובד בכל אחד מהם:

רשות שדות התעופה: ניתן לשלוח SMS ברוח "מתי נוחתת הטיסה מלונדון?" למספר 9595. התשובה שתתקבל תהיה: "בחר שדה, הקש מספרו: 1 הית'רו, 2 גאטוויק". אתם עונים ומקבלים תשובה סופית. השירות הוא בעברית ובאנגלית.

אגד: שולחים SMS למספר 2800, עם שאלה כמו "מתי מגיע האוטובוס מירושלים לתל אביב?". בתגובה מקבלים הודעה עם מספר הקו, תדירות ההגעה שלו ומחיר הנסיעה. ככל שהשאלה ספציפית יותר התשובה מדויקת יותר.

דפי זהב: מחפשים בעל מקצוע ספציפי? שילחו SMS למספר 2580 ובו שם העסק המבוקש והעיר שבה הוא נמצא ותקבלו בתשובה את מספרו. מחפשים בעל מקצוע אך לא מכירים מישהו ספציפי? שילחו SMS וציינו את קטגוריית העסק (נניח שרברב), ואת שם היישוב. בתוך שניות תקבלו SMS עם מספרי הטלפונים של כמה אינסטלטורים לבחירתכם.

2. לתת לבעלי המקצוע לרדוף אחריכם

מה דעתכם שבמקום לרדוף אחרי בעלי מקצוע ולקבל הצעות מחיר מופקעות, בעלי המקצוע היו פונים אליכם ומציעים לכם הצעות מחיר אטרקטיוויות וכל שנותר לכם היה לבחור ביניהם? מתברר שזה אפשרי, אתרי מכרזים הפוכים מאפשרים בדיוק את זה.

כך למשל, באתר ybay.co.il כל מה שצריך לעשות כדי לקבל הצעות מחיר הוא לגלוש לאתר, להיכנס לפונקציית השוואת מחירים, לסמן את קטגוריית בעלי המקצוע הדרושה לכם - החל בעורכי דין ועד לליצנים ליום הולדת - ולמלא פרטים רלוונטיים. נותני השירות השונים יצרו אתכם קשר וייתנו לכם הצעות מחיר.

אתר נוסף שפועל בעיקרון דומה, אבל במישור הפיננסי בלבד הוא smartmoney.co.il. כאן תוכלו לקבל הצעות מתחרות של הלוואות, ביטוחים, ליסינג ושאר מוצרים פיננסיים. כל שעליכם לעשות הוא לגלוש לאתר, למלא שאלון מפורט ולמלא את הקטגוריות שבהן אתם מעוניינים לקבל הצעות.

3. להשיג המלצות מאורגנות

לא קל לבחור בעל מקצוע. רוב הצרכנים מעדיפים לקבל המלצה על בעל המקצוע ממכר על פני בחירה אקראית מספר טלפונים. אבל לא לכולם יש בן דוד שמכיר טכנאי מצוין. מה עושים? בדיוק בשביל זה נוצרו פתרונות שמבקשים לדמות את התקשורת היעילה "מפה לאוזן" ולדרג את בעלי המקצוע עבור הצרכנים.

כך למשל, באתר mapa.co.il ישנה קהילה צרכנית שבה אפשר למצוא, בין היתר, רשימה של 2,500 בעלי מקצוע לבית ו-1,920 בעלי מקצוע לרכב - מדורגים ומומלצים. כדי למנוע דירוגים אינטרסנטיים, היחידים שיכולים לדרג את בעלי המקצוע הם 25 אלף מנויי האתר, שפרטיהם המלאים מצויים במערכת מפה, וגם הם יכולים לעשות זאת פעם אחת בלבד. מחיר מנוי לאתר: 20 שקל בחודש.

אפשרות נוספת היא לפנות לשירות בשם EasyCall, המפנה את הלקוח, לדברי החברה, לאיש המקצוע האיכותי ביותר בסמוך למקום מגוריו. כיצד נקבעת ההגדרה היומרנית הזאת? בעלי המקצוע שרשומים במאגר החברה, מסבירים באיזי קול, נבדקים באופן קבוע על ידי צוותי החברה באמצעות ביצוע משובים בתום מתן השירות ללקוחות וסקרי שביעות רצון של הלקוחות. כדי ליצור קשר עם החברה אפשר להתקשר בשיחת חינם מכל טלפון למספר 5106*.

4. לקצר תורים בהקלקת כפתור

אתר אינטרנט שימושי להפליא הוא דווקא (הפתעה!) האתר הממשלתי - שער הממשלה (gov.il). האתר מרכז בתוכו מגוון שירותים שניתנים במשרדי הממשלה השונים בצורה מכוונת ופשוטה החוסכת טרטור רב. בין השירותים השימושיים שניתן למצוא באתר: איתור חשבונות בנק ולקוחות מוגבלים (בנק ישראל) - למי שרוצה לבדוק עם מי הוא עושה עסקים; איתור רכב גנוב (משטרת ישראל); פורומים רפואיים של משרד הבריאות (בדקנו והם מקצועיים ומעודכנים); בדיקת שיעבודי רכב - אתר שבו ניתן (תמורת תשלום) לבדוק אם הרכב שאתם מעונינים לרכוש אינו ממושכן.

בנוסף, ניתן למצוא באתר קישורים לתשלומים מקוונים כמו קנסות, מס הכנסה, ביטוח לאומי, אגרות ורישיונות. כמו כן, קיים באתר מאגר של טפסים ממשלתיים (1,901 טפסים בסך הכל), שבו ניתן למלא טפסים באופן מכוון או להדפיסם ולהגיע למשרדי הממשלה עם טופס מלא ומוכן. זה קל, נוח ומומלץ, במיוחד לבעלי כתב יד בלתי קריא. כבונוס - התוכנה מתקנת טעויות במילוי הטפסים ומונעת בכך סחבת וטרטורים מיותרים.

עוד ניתן למצוא באתר מחשבונים שונים (כמו, למשל, מחשבון להשפעת הרפורמה במס על ההכנסה נטו) ומגוון מדריכים שלוקטו ממשרדי הממשלה השונים. כך למשל, תוכלו למצוא כאן מדריך להעסקת עובדים זרים, מדריך לפתיחת עסק, מדריך למחפשי עבודה, מדריך לנוער עובד ומדריך למתגרשים. שווה מאוד להציץ, אולי תגלו משהו שאתם צריכים.

5. לגלוש בסלולרי בקלות

אתם לא ליד המחשב, אבל מעוניינים להתעדכן באינפורמציה חשובה, אבל הגלישה בסלולרי מסורבלת וחבל לכם לבזבז זמן אוויר על חיפושי כתובות אינטרנט? מה שעליכם לעשות הוא לשלוח מלת חיפוש בהודעת SMS למספר 1212. בתוך שנייה או שתיים תקבלו SMS עם קישור לאתר שיספק לכם אינפורמציה על מבוקשכם. כך למשל, הקלדנו "מזג אוויר" ושלחנו. כעבור רגע קיבלנו SMS עם קישור לערוץ מזג האוויר באתר ynet. כשהקשנו על הקישור קיבלנו אינפורמציה תמציתית על נתוני מזג האוויר. כשהקלדנו את השם "לואי ויטון", מיד קיבלנו קישורים לכתבות על לואי ויטון דרך מנוע החיפוש נטקס, את הערך של לואי ויטון בוויקיפדיה, וכמובן קישור לאתר הרשמי של לואי ויטון. עלות שליחת הודעה היא 49 אגורות. לפרטים נוספים: 1212go.co.il.

6. להקטין את כאב הראש במעבר הדירה

בעת מעבר דירה, אם לא די בכאב הראש הרגיל של אריזה, הובלה ופירוק, צריך גם לטרוח ולהודיע לכל ספקי השירות השונים על שינוי הכתובת. משפחה ממוצעת צורכת שירותים מ-20 נותני שירות שונים כמו קופת חולים, ביטוח רכב ודירה, בנק, אינטרנט וטלפון.

חברת OneStop מעניקה שירות אינטרנטי המאפשר לעוברים דירה לעדכן את כל ספקי השירות שלהם בכתובת החדשה. כך זה עובד: נכנסים לאתר וממלאים את הפרטים האישיים וממלאים טופס אלקטרוני מאובטח שבו מסמנים את החברות שאליהן מבקשים להעביר עדכון על הפרטים החדשים. העדכון מועבר במרוכז לחברות שנבחרו. השירות ניתן בחינם. כתובת האתר: onestop.co.il.

גם לדואר ישראל יש שירות הנקרא "דואר עוקב" המיועד לאנשים המחליפים כתובת ורוצים שדברי הדואר שלהם יגיעו הישר לכתובתם החדשה. השירות ניתן בחינם בארבעת החודשים הראשונים, מה שמאפשר לעוברים להודיע בנחת על שינוי כתובתם. לאחר תקופה זו ועד חצי השנה הראשונה נגבים עבור השירות 58.5 שקל; עבור כל ששה חודשים נוספים במשך השנתיים הראשונות תשלמו 269.7 שקל; ומעל שנתיים תשלמו 366.8 שקל לכל ששה חודשים.

7. להשוות מוצרים פיננסיים

מי שרוצה לקבל את ההצעה הטובה ביותר לביטוח חובה בעבור הרכב שלו לא חייב לבצע סקר שוק מתיש בין החברות. משרד האוצר מחנך את הציבור לצרכנות מושכלת ולפני שלוש שנים השיק מערכת ממוחשבת להשוואת תעריפים בין חברות הביטוח השונות, על פי נתוניהם האישיים.

ניתן להיכנס למערכת מתוך אתר המשרד, להזין את נתוני הרכב והנהג ולקבל בלחיצת כפתור את ההשוואה המלאה ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר. המיזם המשובח הזה לא רק חוסך טרחה, אלא גם גורם לחברות הביטוח להתחרות זו בזו על כיסנו.

מערכת נוספת, חדשה יותר ומרשימה לא פחות שמפעיל האוצר, היא אתר פנסיה-נט (pensyanet.mof.gov.il), המאפשר השוואה בין ביצועי קרנות הפנסיה החדשות. באתר ניתן לבצע השוואות של תשואות חודשיות של קרנות הפנסיה השונות לאורך זמן ובכל נקודת זמן. כמו כן, מאפשרת המערכת להשוות את תשואות קרנות הפנסיה למדדי שוק כמו מדד תל אביב 25 ותל אביב 100. את המידע ניתן לקבל בצורת גרפים וטבלאות, כשהוא ברור ומובן. אין מה לומר, אם שאר משרדי הממשלה ילמדו מהאוצר כיצד אפשר להשקיע בכלי שמשפר את התרבות הצרכנית - כולנו נרוויח.

8. לקנות טיטולים במחירים הכי זולים

לטובת הורים לתינוקות שמרגישים שהמשכורת החודשית שלהם עוברת בהוראת קבע לקופותיהן של רשתות השיווק בעבור אספקה קבועה של חיתולים ותחליפי חלב, הוקם האתר moadonet.com. בבסיס האתר רעיון פשוט, אך חכם ושימושי: חברי המועדון אשר נרשמים באתר (ההצטרפות לא כרוכה בתשלום) מקבלים לתיבת המייל שלהם אחת לכמה ימים הודעה על מבצעים שמתקיימים באותו זמן באזור מגוריהם, מה שחוסך מהורים את החיפוש המתמיד אחר המבצע השווה ביותר.

בנוסף, יש לאתר שירות של קופוני הנחה לחברי מועדון לשירותים שונים לילדים ופעוטות, כמו עיסוי תינוקות, ג'ימבורי וריהוט לחדרי ילדים. במועדונט מדווחים כי יש להם כבר 15 אלף משקי בית מנויים וכי את המידע הם אוספים באמצעות מעקב אחר מודעות בעיתונות, המייל האדום וכן מחנויות ורשתות שמיידעות אותם מראש על המבצעים. המנויים הוותיקים מדווחים כי המועדון חסך להם כבר לא מעט כסף, ומצליח לשמור על מינונים סבירים של אי-מיילים שמכילים רק מבצעים אמיתיים.

9. לזרוק את תווי החנייה לפח

בראשית היו תווי החנייה הזכורים לשמצה - שלושה-שלושה תלינו אותם על החלון, קיווינו שהרוח לא תעיף אותם והשתדלנו לנקב את החורים במקומות הנכונים כדי לא להיתפס על ידי הפקח. לאחר מכן החליף את התווים האיזי-פארק החדשני, שנטען מראש בסכום כסף גדול שמספיק לשבועות של חנייה. אך גם האיזי-פארק דורש לא מעט עבודה: צריך לרדת לאוטו בכל שלוש שעות כדי "לחדש" אותו, צריך לטעון אותו בכסף מדי פעם בפעם, והכי גרוע - לפעמים נגמרת לו הבטריה בדיוק בזמן הלא מתאים.

עכשיו מגיע הדור השלישי של כרטיסי החנייה - הסלופארק, המבוסס על הטלפון הנייד של הנהג. השימוש פשוט מאוד: תחילה נרשמים לשירות באתר tlvpark.com או בטלפון 7187711-03. מרגע שנרשמתם, בכל פעם שאתם חונים עליכם לחייג 6455*. כשאתם יוצאים ממקום החנייה, עליכם לחייג שוב מספר זה ו...זה הכל.

אם תהיתם כיצד יידע הפקח שהרכב שלכם מנוי לשירות, התשובה היא שהמסופון של הפקח מחובר למערכת הסלופארק. מחיר החנייה נגבה לפי תעריף הרשות המקומית, ללא חיובים נוספים והחיוב נעשה רק על הזמן שחניתם בפועל, בניגוד לתווי החנייה בהם משלמים בעבור שעות שלמות. והצ'ופר: בתום שלוש השעות ניתן לחדש את השירות ממקום מושבכם, ולא לרוץ לרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully