וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תרכוש את דאבל קליק ב-3.1 מיליארד ד'

רויטל סלומון

14.4.2007 / 10:45

הפרסום באינטרנט עובד - וחזק: מחיר הרכישה גדול פי 20 מההכנסות השנתיות של דאבל קליק, שמוערכות ב-150 מ' דולר

גוגל שוב מכה גלים באינטרנט: זמן לא רב לאחר עסקת יו טיוב, ביצעה גוגל עוד עסקת ענק, הפעם בתחום הפרסום המקוון. גוגל הודיעה כי תרכוש את חברת הפרסום-אונליין דאבל קליק (DoubleClick) תמורת סכום עתק של 3.1 מיליארד דולר. מדובר בזינוק משמעותי לעומת הסכומים שעליהם דובר לפני שבועיים - אז דיברו השמועות על רכישה בכ-2 מיליארד דולר. המחיר גדול פי 20 מההכנסות השנתיות המוערכות של דאבל קליק, שעומד של 150 מיליון דולר.

דאבל קליק נמצאת בשליטת חברת ההשקעה הפרטית הלמן אנד פרידמן, אשר רכשה אותה בשנת 2005 תמורת 1.1 מיליארד דולר. מאז, מכרה הלמן אנד פרידמן כמה מחטיבותיה במקביל לארגון מחדש של פעילותה.

דאבל קליק מספקת שירותים למפרסמות באינטרנט, סוכנויות פרסום ואתרים עבור ניהול ותיווך פרסומות באינטרנט. הכנסות החברה הסתכמו בכ-150 מיליון דולר ב-2006. יותר מ-100 מיליון דולר הגיעו משירות תיווך פרסומות לאתרי האינטרנט וקניית שטחי פרסום עבור המפרסמות.

ערך האסטרטגיה

המחיר הגבוה במיוחד שמשלמת גוגל אינו רק עבור החברה עצמה, אלא עבור הערך האסטרטגי שלה - דאבל קליק תיתן לגוגל דריסת רגל משמעותית בעולם הפרסום המקוון - אף יותר ממה שיש לגוגל כעת. בנוסף, אחת המתחרות על דאבל קליק היתה מיקרוסופט, וניתן להניח שבגוגל הקפיצו את המחיר על מנת שלא לאפשר לענקית התוכנה את אותה דריסת רגל בדיוק.

"מדובר בכסף רב, אבל למי אכפת?", אמרה שרלין לי, אנליסטית בפורסטר, "גוגל היתה חייבת לקנות את דאבל קליק משום שלא הצליחה להתקדם מספיק מהר בתחום המודעות באינטרנט".

דאבל קליק, אשר נוסדה ב-1996, היוותה כוח משמעותי בשוק הפרסום המקוון בשלהי שנות ה-90, אך נקלעה לקשיים לאחר פקיעת בועת האינטרנט. מאז רכישתה של דאבל קליק על ידי הלמן, נמכרו שירותי השיווק בדואר אלקטרוני של החברה תמורת 90 מיליון דולר. בחודש דצמבר האחרון נמכרה חטיבת ניהול המידע של החברה, אבקוס, ב-435 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully