וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-7 מיליון הראשונים הכי קלים

גיא רולניק

14.4.2007 / 14:08

פשוט קשה לנו להתמודד עם הכישרון של מיכל ליברמן, בתו של, שהצליחה להפוך בשנות ה-20 המוקדמות לחייה לטייקונית בינ"ל

ראשית התנצלות בפני מר איווט ליברמן, השר לענייני איומיים אסטרטגיים. בשבוע שעבר הבעת את "שאט נפשך" כאשר עיתונאי "הארץ" אורי בלאו ביקש את תגובתך לחשיפה שלו, לפיה חברה ישראלית, שרשמה בתך כאשר היתה רק בת 21, הצליחה לצבור 7 מיליון שקל בתוך פחות מ-3 שנים.

בשורות הבאות נעסוק גם אנחנו בעניין זה המעורר בך "שאט נפש", אבל נבהיר מיד: מתוך מצוקה אמיתית אנחנו עושים זאת - מצוקה, כך אנו חושבים, ששותפים לה הורים רבים לילדים צעירים בימים אלה.

תבין, מר ליברמן, אנחנו חיים בחברה שנהיית הישגית ותחרותית מיום ליום.

למדנו כבר לחיות עם הכוכבים הצעירים של ההיי-טק שגורפים מיליונים בשנות ה-30 לחייהם; או עם הילדים שבכיתה ג' כבר קוראים פילוסופיה ומתחילים אוניברסיטה בגיל 16.

אבל הכישרון של בתך, מיכל, שבשנות ה-20 המוקדמות לחייה החליטה והצליחה להפוך לטייקונית בינלאומית שגורפת 7 מיליון שקל מייעוץ בתחומי היין, הנדל"ן ומוצרי החקלאות ברחבי העולם - אתו כבר קשה לנו להתמודד.

יולי עופר, מיליארדר מקומי, סיפר לא מזמן כי המיליון הראשון שלו היה הכי קשה. זו תופעה ידועה עליה מספרים אנשי עסקים רבים. אבל הנה, מתברר שעם החינוך המתאים (או ההורים המתאימים) אפשר להגיע ל-7 מיליון השקלים הראשונים די בקלות ובמהירות.

מה צריך לעשות אב, מה צריכה לעשות אם עברייה, אם הם רוצים שבתם הצעירה תעמוד בסטנדרטים של בתו של השר לאיומים אסטרטגיים, ותגיע בגיל 21 להיות אחראית על "הניהול השוטף" כדבריך של חברה כה משגשגת?

באיזה גיל צריכה ילדה עברייה, בת להורים שאפתנים, להתחיל ללמוד כלכלה, עסקים, משא ומתן או פיננסים? קצת לפני בת המצווה או שמא צריך להתחיל כבר בכיתה ג'?

בובות ברבי, זה מותר? או שצריך להתחיל מיד עם לוחות שפיצר לחישובי ריבית משכנתאות? האם לעצור מיד את כל המשחקים המיותרים בחבל בחוץ, ולשלוח אותה בחופש הגדול של כיתה ב' לקורס מהיר לאופטימיזציה במנועי חיפוש?

ערכות איפור קטנות, ורודות, זה בסדר עד גיל 6? או שצריך לזרוק אותן מיד ולשנן אתה כשהיא חוזרת מהגן את יסודות המימון מספרם הנודע של ברילי ומאיירס?

אגב, גלה גם אמפתיה לגלעד שרון: מיכל ינוקא גימדה את כל הישגיו. 600 אלף דולר לאיסוף חומר באתרי אינטרנט לבחור באמצע שנות ה-30 לחייו נראים פתאום קצת עלובים. הרי בקצב הנוכחי שלה, כשמיכל תגיע לגיל של גלעד, היא תעמוד בשורה אחת עם בני שטיינמץ ויצחק תשובה.

איומים אסטרטגיים

ועוד מלה לסיום, ברשותך, למרות שאט נפשך: אנשי כלכלה ורוח אנחנו וקטונו מלהבין את הדברים הגדולים, החשובים והסודיים שאתה ואנשיך עושים בימים אלה, מאז הומצא בעבורך המשרד לענייני איומים אסטרטגיים.

ובכל זאת, ברוח עולם השיווק והכלכלה, אולי כדאי שתנצל כמה אלפי שקלים עלובים מתוך התקציב השנתי של 27 מיליון שקל שאושר בתחילת השנה למשרד שלך, כדי להזמין סקר קטן בקרב הציבור, עם שתי שאלות בלבד בנושא "האיומים האסטרטגיים".

1. ענה על השאלה הבאה: מהו האיום האסטרטגי העיקרי שעומד בפני מדינת ישראל?

א) אחמדינג'אד.

ב) אסד.

ג) אסמעיל הנייה.

ד) התפוררות החברה הישראלית ואובדן אמון הציבור במנהיגיו בעקבות מחדלי הניהול והשחיתות הגוברת בכל שדרות המגזר הציבורי.

2. אם סימנת את תשובה ד' בשאלה הראשונה, ענה על השאלה הבאה:

7 מיליון השקלים שנצברו בחשבונה של החברה שהקימה בתו בת ה-21 של השר לענייני איומים אסטרטגיים מעוררים בך:

א) שאט נפש. בושה שבכלל מישהו מתעניין בעסקיה של יזמית צעירה שבמקרה אביה הוא איש ציבור.

ב) גאווה על היזמות, התעוזה והכישרון של הנוער הישראלי שפורץ לשווקים בינלאומיים.

ג) קנאה - למה אני לא הרווחתי 7 מיליון שקל בגיל הזה.

ד) ראה תשובה ד' לשאלה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully