וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר איבד 0.56% ל-4.046 שקלים

טל לוי

16.4.2007 / 15:28

הבינלאומי: "תוך חצי שעה הבוקר איבד הדולר 0.5%". מדובר בשפל של למעלה מ-6 שנים. גם בעולם הדולר מוסיף להיחלש

הדולר המשיך גם היום במסעו מטה וכבר עם פתיחת המסחר איבד המטבע 0.5%; בסך הכל איבד הדולר 0.565% - לעומת השער היציג שנקבע ביום שישי - ושערו היציג נקבע על 4.046 שקלים. גם בעולם המשיך היורו להתחזק והוא נסחר ברמה של 1.355 דולרים ליורו. הפעם האחרונה בה נסחר הדולר ברמה של 4.04 שקלים היתה בסוף דצמבר 2000, כך שמדובר בשפל של למעלה מ-6 שנים.

"דבר לא השתנה בימים האחרונים: הדולר ממשיך להיחלש בעולם, הנתונים הכלכליים של ישראל לא השתנו והם אלה שאחראים על זרימת הכסף הזר שנכנס לישראל", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש.

"גם הורדת ריבית צפויה של 0.25% לא תשנה את התמונה", מעריך זק"ש, "הרי הריבית בישראל נמוכה ב-1.25% מהריבית הנהוגה בארה"ב. עוד 0.25% לא צפויים לשנות את המצב".

זק"ש מעריך כי כדי לשנות את המצב ולהרים את שער הדולר נדרש מהלך כלכלי, שהתרחשותו אורכת זמן: "שיפור המצב הכלכלי של אזרחי ישראל יגרור כסף פנוי רב יותר, שיוצא על רכישת סחורה מיובאת. היבואנים צריכים לרכוש דולרים כדי לשלם לחו"ל, והדבר יגרור עלייה בשער הדולר. הדולר בישראל תלוי גם במצבו של המטבע בעולם, לכן שינוי מגמה בישראל צריך להגיע מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully