וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז למדידת רייטינג באינטרנט מתקדם

איילה צורף

16.4.2007 / 10:10

גם וואלה! צפויה לקחת, לראשונה, חלק במכרז של איגוד חברות הפרסום ולהסכים למדידה חיצונית. ב-ynet עדיין לא משתפים פעולה

לאחר שנים שבהן הביעה וואלה התנגדות עקרונית למדידה חיצונית של היקף הגלישה באתר שלה, צפויה החברה לשנות את עמדתה ולשתף פעולה עם המכרז למדידת התעבורה באתרי האינטרנט הגדולים - כך נודע ל-TheMarker.

מדובר במכרז שעורך איגוד משרדי הפרסום, ולוקחים בו חלק מרבית האתרים הגדולים וכל משרדי הפרסום האינטראקטיוויים הגדולים והבינוניים.

במשך שנים היו שני גופים גדולים שעמדו בסירובם להימדד באמצעות תוכנה אחידה, חיצונית: וואלה ו-ynet .ynet הסבירה את סירובה בהיותה חלק מקבוצת ידיעות אחרונות, שראשיה מסרבים באופן שיטתי לשתף פעולה עם מדידות מכל סוג שהוא, ומעדיפים להשאיר את נתוני החשיפה של העיתונים והאתרים שלהם עמומים.

בוואלה, שנתפש כאתר הגדול בישראל, העדיפו מאז ומתמיד שלא לקחת חלק במדידות אחידות וחיצוניות. בהיותם מובילי שוק, העדיפו להמשיך להיחשב גדולים מהאחרים מבלי להעמיד את הדבר למבחן. בוואלה חששו שהמדידה תוכיח שהפער בינם לבין אחרים אולי אינו גדול כפי שחשבו רבים בשוק האינטרנט והפרסום בישראל.

אך כעת, כאמור, גם בוואלה הבינו שמדידה אחידה ואובייקטיווית של היקף הגולשים באתר תיערך בין אם תשתף פעולה ובין אם לאו, והמגמה הכללית בקרב ראשי האתר - ושל המנכ"ל החדש, אילן ישועה - היא לשתף פעולה עם מכרז המדידה הקרוב.

גורם בכיר בוואלה אמר אתמול ל-TheMarker: "אנחנו בפירוש לא שוללים את האפשרות שניקח חלק במדידה. אנחנו לומדים את תנאי המכרז, בודקים אם מדובר במדידה מקצועית, ונקבל החלטה עניינית. אין לנו חששות מהמדידה".

ynet ללא מדידה

ב-ynet, לעומת זאת, דבקים בקו המסורתי, שלפיו האתר לא ישתף פעולה עם מדידה חיצונית ולא יאפשר לאיגוד להתקין בשרתים שלו תוכנת מדידה.

המכרז הקודם נכשל בשל בעיות בארגון ובשל נוסחי מכרז בעייתים שנכתבו באיגוד. עד כה הביעו כמה חברות רצון לקחת חלק במכרז, ובהן TNS טלסקר, נילסן נט רייטינגס, אי-רייט קומסקור, יפעת בקרת פרסום, מכון שילוב ואבינועם ברוג.

לדברי מנחם סלינס, מי שמנהל את המכרז עבור איגוד משרדי הפרסום: "השבוע אמורים ראשי אתרי האינטרנט לחתום על תנאי המכרז, שבסופו נבחר חברה שתערוך מדידה לאתרי האינטרנט בישראל".

לדבריו, "פרט ל-ynet, כולם כבר הביעו נכונות לשתף עמנו פעולה, אבל הם צריכים גם לחתום על התחייבות למימון המכרז והפעילות השוטפת של חברת המדידה".

על פי הערכות, העלות החודשית של מערך המדידה תהיה 40-30 אלף דולר בחודש. על המימון יופקדו האתרים שיקחו חלק במדידה ומשרדי הפרסום שיעשו שימוש בנתונים, אשר ישלמו בהתאם לגודלם היחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully