וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות חרם הפרסומאים: שילוח נפגש עם שטרום

איילה צורף

16.4.2007 / 12:44

שטרום, שעוסק בבדיקת נושא עמלות היתר בתעשיית הפרסום, אמר: "כולם מסכימים שגובה העמלות אינו ברור וחד משמעי"

הפרסומאי אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון, ועו"ד דרור שטרום נפגשו בניסיון לשפוך אור על נושא העמלות בתעשיית הפרסום. לאחרונה, קרא יו"ר איגוד משרדי הפרסום, יאיר גלר, לפרסומאים בעלי משרדים שלא להיפגש עם שטרום ולספק לו מידע שכן מדובר במהלך שאינו חוקי.

שטרום עוסק בחודשים האחרונים בבדיקת נושא עמלות היתר בתעשיית הפרסום עבור הרשות השנייה. בדיקתו מעוררת סערה גדולה בענף הפרסום, שעיקר פרנסתו מגיע מעמלות שמשלמת המדיה (ערוצים הטלוויזיה, העיתונים, אתרי האינטרנט) למשרדי הפרסום - עמלות שנעות בטווח של 35%-20%.

"עיוות לא מהותי"

הפגישה שנערכה בין שטרום ושילוח היא הראשונה המשמעותית שעורך שטרום עם פרסומאי בכיר מאז החל את בדיקתו עבור הרשות השנייה. קודם לכן, נפגש שטרום עם מנכ"לי וסמנכ"לי שיווק של חברות גדולות ובינוניות, בעלות תקציבי פרסום משמעותיים. הוא נפגש גם עם בכירי המדיה - הטלוויזיה, העיתונות והאינטרנט.

מה למדת מהפגישה עם שילוח?

"הפגישה הייתה ממושכת וארכה מספר שעות. דיברנו על שיעור העמלות בענף, על שיעור הרווחיות ועל השאלה כיצד נראה הענף מבחינת נתחי שוק".

משהו השתנה בעמדה שלך על הצורך בשקיפות בכל נושא העמלות המשולמות בענף?

"מהפגישה למדתי שכולם מסכימים עם כך שגובה העמלות אינו ברור וחד משמעי ואינו ידוע בבירור לכולם. מצד שני, יש טיעונים שלא ניתן להתעלם מהם בנושא הרווחיות בענף הפרסום. שילוח גם טוען כי העיוות שיוצר נושא העמלות אינו עיוות מהותי. אלמד לעומק את התחום לפני שאציג עמדה סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully