וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעילה בהראל: המשטרה זימנה נחקרים נוספים

אתי אפללו

18.4.2007 / 7:23

הראל הזרימה אתמול 125 מיליון שקל לבית ההשקעות - כדי שיוכל להמשיך לסחור בבורסה

פרשת המעילה והגניבה בבית ההשקעות של הראל מתרחבת. מהמשטרה נמסר כי בימים הקרובים צפויים להיחקר חשודים נוספים - מתוך ההערכה שגיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בבית ההשקעות, החשוד העיקרי בפרשה, לא פעל לבדו. הראל, החברה האם, הזרימה אתמול לבית ההשקעות הון בסך 125 מיליון שקל, כדי שיוכל להמשיך לסחור בבורסה תחת פיקוח.

ההערכות בדבר היקף המעילה הולכות ועולות ומסתכמות בשלב זה בכ-120 מיליון שקל. אם סכום זה יעלה, הוא יהיה גבוה מסכום ביטוח המשנה מפני מעילות עובדים של הראל המוערך בכ-30 מיליון דולר.

בחברות הביטוח הגדולות אמרו אתמול כי בבסיס המעילה ניצבת תקלה חמורה שמקורה במבנה המאפשר למנהל לפעול ללא בקרה. עדיין לא הוברר בדיוק כיצד הצליח ויסמן להוציא 120 מיליון שקל מהחברה. אפשרות אחת היא שוויסמן העמיד הלוואות וקווי אשראי לגורמים בשוק ההון מכספי בית ההשקעות. אפשרות נוספת היא שסחר באופציות והפסיד. סברה אחרת שהועלתה בימים האחרונים היא שוויסמן "גזר קופון" מדמי הניהול ששילמו לקוחות של בית ההשקעות.

במשך כשני עשורים מי שביצע את הביקורת החיצונית בבית ההשקעות היה רו"ח משה הורמן ממשרד קטן בפתח תקוה. בעקבות רכישת קרנות פיא מלאומי הוחלף הורמן ברבעון האחרון של 2006 בפירמת רוה"ח Y&E קוסט פורר גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully