וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי מכוניות ליסינג משומשות צפויים לרדת

ליאור גוטמן

18.4.2007 / 7:17

הסיבה: כוונת משרד התחבורה לחייב לרשום ברישיון כי המכונית שימשה בעבר חברת ליסינג. החברות יספגו הפסדים כבדים

הפסדים כבדים עלולים להיגרם לחברות הליסינג בעקבות כוונת משרד התחבורה להוסיף הערת רישום לטופס רישוי הרכב בדבר בעלות הרכב המקורית. עד עתה רישיונותיהן של מכוניות ליסינג לא הכילו הערה שמציינת את העובדה שהמכונית שימשה חברת ליסינג בעבר. כך התאפשר מצב בו סוחרים לא ישרים מכרו מכונית ליסינג מיד שנייה כמכוניות פרטיות לכל דבר ובמחירים גבוהים יחסית.

בנוסף, הרישום החדש יציג גם פרטים על זהות החברה שהחכירה את המכונית. לזהות זו עשויה להיות השפעה נוספת על מחיר המכונית כמשומשת. לדברי שמאי הרכב לוי יצחק, "כיום אנו מורידים 4%-15% ממחיר הרכב אם הוא שימש במקור כמכונית ליסינג. עם הרישום החדש תתבצע ירידת ערך נוספת שניאלץ לאמוד מחדש, מכיוון שיש הבדל במחיר מכונית שהיתה בשימוש פרטי לבין מכונית שהוחכרה לחברת היי-טק או לצה"ל - שם ההפחתה תהיה גדולה עוד יותר". לדברי יצחק, מחיר המחירון של רכבי ליסינג משומשים יהיו כיום מדויקים יותר: "לא אצטרך לעשות ממוצע הפחתה כללי לכל המכוניות כנהוג כיום, ואוכל להתייחס לכל רכב ספציפית. כך, לדוגמה, ממכונית שהיתה בשימוש רופא שיניים אפחית אחוזים בודדים ואילו ממכונית שהיתה בשימוש צה"ל אפחית עשרות אחוזים".

מנהל צי רכב של חברת היי-טק גדולה ממרכז הארץ מסכים: "ירידת הערך תיגרם ממניעים צרכניים-פסיכולוגיים. לא כל הקונים היו מודעים לבעלות המקורית על הרכב, בוודאי כאשר המכונית עברה יותר משתי ידיים. יש קונים שעדיין מחפשים בעלות פרטית, והרישום הבולט על בעלות הליסינג המקורית עשויה להפחית ממחיר הרכב".

כאשר מדובר במכונית אחת, ירידת הערך עשויה להיראות מינורית, אך אם בבעלותך צי של עשרות אלפי מכוניות, הפחתת הערך המצטברת עלולה לגרום לחברת הליסינג נזק של מאות אלפי שקלים ויותר.

ירידת ערך מהקונה השלישי

בחברות הליסינג, בעלות ציי הרכב, טוענים שהמהלך ייטיב עם הענף. דני שביט, מנכ"ל אלדן, טוען שהרישום הנוסף לא יגרום לירידת ערך: "גם כיום רכבי ליסינג נמכרים ללקוח הבא עם רישום מדויק על מקורם. ירידת הערך, אם תהיה כזאת, רלוונטית עבור הקונה השלישי ואילך". ניר גלילי, מנכ"ל ניו-קופל SIXT, טוען שרישום בעלות נוסף דווקא יתרום לענף ואף יעשה בו סדר: "חברות שלא עובדות בצורה מסודרת ייעלמו מהשטח, ואם תהיה השפעה על המחיר היא תהיה הפוכה - לקוח יידע בדיוק מי היה בעל המכונית, מי טיפל בה ומי מעניק לו אחריות עם תום הקנייה". למרות זאת, מזהה גלילי בעיה בהעברת מכוניות מחברה אחת לשנייה: "אם לקוח מחזיר לי רכב לאחר כמה חודשים, לא ייתכן מצב בו אצטרך לרשום בעלות שנייה על מכונית אם ארצה להעביר אותה לחברה אחרת".

גלילי טוען שהתקנות החדשות ידרשו ממשרד התחבורה לתת פתרון למקרים אלה, שנפוצים בענף, ומוסיף שתקנות יוצרות בעיות לוגיסטיות עבור משרד התחבורה, בעיקר בהנפקת רשיונות חדשים עבור כל צי הרכב החכור בישראל. דני שמעוני, מנכ"ל הרץ, מאמין שרישום נוסף בטופס הרישוי לא ישפיע על מחירי המכוניות: "חברות הליסינג דואגות למקדם ביטחון נוסף על מחיר המחירון של המכונית, כך שהמחיר הסופי הוא נמוך מהנדרש ממילא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully