וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 4.2 מיליון שקל ל-3 פאן ברבעון השני; מחקה 2.6 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעות

אילן מוסנאים

30.8.2001 / 10:30

מחקה 1.6 מ' ש' לצורך התאמת השווי של Yellowonline.com לגיוס האחרון; בנוסף, מחקה מיליון ש' ב-LoanXcel; בעלי השליטה ירכשו מהחברה את אחזקותיה בשירון

חברת 3 פאן טכנולוגיות (לשעבר רב קור) מדווחת על הפסד של 4.2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2001 - לעומת רווח של 267 אלף שקל ברבעון המקביל שנבע בעיקר מרווחי ניירות ערך.

ברבעון השני הושפע דו"ח הרווח והפסד של החברה, שבשליטת אריה ניסים, שלמה אליה ומשה פטרבורג, מהוצאות מימון של 775 אלף שקל, הפסד של 96 אלף שקל מניירות ערך, הוצאה של 303 אלף שקל לחברה האם והוצאות הנהלה וכלליות בהיקף של 440 אלף שקל.

עם זאת, השורה כבדת המשקל בדו"ח היא שורת ההפסד מהשקעות שאינן סחירות, שהסתכם ב-2.6 מיליון שקל. ההפסד נוצר מהפחתת השקעות שביצעה בעבר ב-Yellowonline.com, בה מחקה 1.6 מיליון שקל והעמידה אותה על השווי בגיוס האחרון שביצעה, שהיה נמוך מהשווי בגיוס הראשון בו השתתפה החברה, וב-LoanXcel, בה מחקה מיליון שקל בעקבות הספק להמשך קיומה.

סעיף ששיפר מעט את השורה התחתונה של החברה הוא ביטול הפרשה של 652 אלף שקל, שביצעה בגין ההשקעה באפיק רום, הערוץ הישראלי החדש. לאחר שבית המשפט הודיעה כי אפיק רום היא הזוכה במכרז לשידורי טלוויזיה בערוץ השלישי.

סעיף מעניין נוסף נוגע לאחזקה של החברה בסטארט אפ שירון תקשורת לוויינים (11.6%), אותה רכשה החברה בסוף 2000 מבאטמ בתמורה ל-17.5 מיליון שקל. עם בעלי המניות הגדולים בשירון נמנים גם פועלים השקעות ואמפל . 3 פאן טכנולוגיות העניקה לשירון הלוואת בעלים של 1.1 מיליון שקל.

בעלי השליטה ב-3 פאן טכנולוגיות (3 פאן) התחייבו במועד העסקה לרכוש בעתיד מ-3 פאן טכנולוגיות עצמה את מניות שירון, במידה שהחברה לא תאשר את העסקה באסיפה הכללית שלה, ולפצות אותה בגין כל ההוצאות שייגרמו לה מההשקעה.

3 פאן טכנולוגיות מסרה (שנה כמעט לאחר ביצוע העסקה!) כי מאחר ששירון סירבה למסור לה פרטים מסוימים, הנדרשים לצורך העמידה בתקנות ניירות ערך, ובשל ההרעה במצב עסקיה של שירון, החליט דירקטוריון החברה לממש את האופציה ולדרוש מהחברה האם, 3 פאן, ומבעלי השליטה לרכוש ממנה את המניות. החברה מסרה כי בהתאם להחלטה, יהיה על החברה האם להשיב לה 18.7 מיליון שקל, המשקפים את עלות ההשקעה וכן סך של כ-500 אלף שקל בגין הוצאות שנוצרו לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully