וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור נוסף בפרשת המעילה בהראל

ארנון בן-יאיר

19.4.2007 / 7:25

החשוד: ויסמן אמר לי שהרוויח את הכסף בבורסה. המשטרה: גיא ויסמן נעזר בחוקר פרטי כדי להלבין את כספי המעילה

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ציון קפאח, האריך אתמול ב-24 שעות בלבד את מעצרו של חשוד נוסף בפרשת מעילת הענק בבית ההשקעות הראל. שמו של החשוד, חוקר פרטי בן 60, נאסר לפרסום. בעת הדיון בהארכת מעצרו היה מאושפז בבית חולים, ולא התייצב אליו. עקב מצב בריאותו הוארך מעצרו ביממה בלבד. החשוד יוצג על ידי עורכי הדין דוד יפתח ומשה שרמן.

נציג המשטרה בדיון, דובי שרצר, הציג בפני בית המשפט חומר חקירה חסוי, שבו נטען כי החשוד ניהל חשבון בהראל יחד עם המשנה למנכ"ל גיא ויסמן, החשוד העיקרי בפרשה. ויסמן והחשוד היו ידידים, והכירו במסגרת עבודה משותפת. לטענת המשטרה, בחשבון הבנק המשותף שהיה על שמו של החשוד הנוסף בלבד עברו כ-46 מיליון שקל מתוך יותר מ-100 מיליון שקל.

לטענת המשטרה, ויסמן והחשוד פעלו יחדיו כדי להוציא מהראל כספים במרמה באמצעות החשבון, תוך טשטוש מקור הכסף. לדברי נציג המשטרה, תשובותיו של החשוד בחקירה היו: "לא ראיתי, לא שמעתי, לא ידעתי". המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף וגניבה. לטענתה, ויסמן משך המחאות מהחשבון והחתים עליהן את החשוד. כך הולבנו הכספים, והחשוד קיבל מוויסמן כ-2 מיליון שקל עבור שיתוף הפעולה.

חשבון משותף לכספי המעילה

לפי גרסת החשוד, לפני כחמש שנים הציע לו ויסמן לפתוח על שמו חשבון משותף בהראל, שבו יפקיד כל אחד מהם כמה עשרות אלפי שקלים. לגרסתו, התברר לו כי בחודשים האחרונים עברו בחשבון עשרות מיליוני שקלים. לטענת החשוד, הסכומים בהם מדובר לא הגיעו ל-46 מיליון שקל, כטענת המשטרה. עוד טוען החשוד כי לא קיבל מיליוני שקלים מוויסמן, אלא כ-200 אלף שקל.

החשוד טוען כי ויסמן אמר לו שמקור הכסף ברווחים שהפיק בבורסה, וכי עליו להפקידם בחשבונו כדי להסתיר אותם מאשתו, שעמה הוא מצוי בהליכי גירושים. לטענתו, לא היתה לו סיבה לחשוב שהכספים שהפקיד ויסמן מקורם בגניבה או במעילה.

השופט קפאח קיבל את טענת הסנגורים כי נשקפת סכנה ממשית לחייו של החשוד אם יישלח למעצר, והאריך את מעצרו בבית החולים עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully