וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LCD וקופת גמל

אפרת נוימן

19.4.2007 / 16:24

לקוח שמעביר קופת גמל גדולה לתמיר פישמן מקבל טלוויזיית LCD. הבעיה היא שמדובר במתנה גדולה מדי וכובלת

כבר הרבה זמן שאבי (שם בדוי) רוצה להחליף את הטלוויזיה הישנה והגדולה שלו במכשיר יותר ידידותי וחדשני שיתאים לסלון המודרני שרכש. אבי שמע שיש מבצעים חדשים בחנות מוצרי האלקטרוניקה BigBox והחליט שהגיעה העת לחפש את הטלוויזיה השטוחה והיפה שכה רצה.

כשהגיע לחנות, פגש אבי איש מכירות שטען כי אם הוא יעביר את קופת הגמל או את קרן ההשתלמות שלו לניהול בית ההשקעות תמיר פישמן הוא יקבל טלוויזיה 19 LCD אינץ' חדשה. זאת בתנאי שישקיע לפחות 250 אלף שקל. אבי החליט שמדובר בהצעה מפתה וכדאי לו להעביר את קופת הגמל שמנהלים לו בבנק דיסקונט.

אבי כבר דימיין איך יראה את המשחק הבא של בית"ר על המסך החדש ורצה לסגור עניינים - ואז גילה את המילכוד: כדי לקבל את המתנה הוא יהיה חייב להפקיד בידיים הנאמנות של תמיר פישמן צ'ק ביטחון של 1,500 שקל. הצ'ק ייפרע, אמרו לו, רק אם הוא יעזוב את בית ההשקעות עם הכסף שלו לפני שתחלוף שנה.

לא רק אבי בעסקי הטלוויזיות. כבר כמה חודשים שתמיר פישמן מנהלת מבצע לפיו הלקוחות מקבלים טלוויזיות LCD, שגודלן משתנה בהתאם לגובה הסכומים שהם מפקידים ושמתלווה אליהן פיקדון. על הפקדה של 250 אלף שקל מקבלים טלוויזיית 19 אינץ' (עם פיקדון של 1,500 שקל); על הפקדה של 350 אלף שקל מקבלים טלוויזיית 20 אינץ' (פיקדון של 1,700 שקל); על 500 אלף שקל ומעלה מקבלים טלוויזיית 26 אינץ' (פיקדון של 2,800 שקל); ועל הפקדה של מיליון שקל ומעלה מקבלים טלוויזיית 32 אינץ' (פיקדון של 4,100 שקל).

משכנתא וצימר בעסקת חבילה

המבצע המוצלח הביא לתמיר פישמן גיוסים גדולים, אך נראה שהוא לא ממש מסתדר עם רוח הכללים של משרד האוצר, ול-TheMarker נודע שהמפקח על הביטוח ידין ענתבי החל בבדיקת העניין. ענתבי יכול להתעקש על הפסקת המבצע בהמשך להנחיותיו לחברות הביטוח (והנחיות בנק ישראל) שאוסרות על חברות הביטוח והבנקים להעניק מתנות ששווין מעל 200 שקל. הטענה היא שמדובר בעסקה פיננסית מורכבת, ואסור שבאמצעות מתנה יוכלו הגופים לבלבל את הלקוחות. תמיר פישמן אינה בנק או חברת ביטוח - אבל ההגיון ברור.

מה שעושים בתמיר פישמן אמנם מקובל במבצעי מכירות בהרבה ענפים אחרים, אבל בתחום הפיננסי ראוי שכללי המשחק יהיו שונים. אסור, למשל, שמי שלוקח משכנתא של חצי מיליון שקל יחליט על זהות המלווה בגלל סופשבוע בצימר בצפון.

תמיר פישמן למעשה מטילה על העמיתים מעין קנס יציאה. האיום שמא הפיקדון ייפרע עלול להקשות על שיקול הדעת של הלקוח אם הוא חושב לצאת בגלל שירות גרוע, או תשואות ירודות. מטרת הפיקדון ברורה: בתמיר פישמן לא רוצים שאנשים יעבירו את קופות הגמל שלהם כדי לקבל טלוויזיה ואחרי חודש-חודשיים יוציאו את הכסף לבית השקעות אחר שמציע משהו מפתה יותר.

מתמיר פישמן נמסר בתגובה: "כחלק מפתיחת השוק לתחרות, תמיר פישמן פועלת כל העת להייטיב עם לקוחותיה. בנוסף לתשואות הגבוהות, העולות על ממוצע ענף קופות הגמל והשירות המקצועי, בחרה החברה להעניק ללקוחותיה הטבה אטרקטיווית במיוחד - על חשבונה. יש להדגיש כי המבצע עומד בתנאי התקנון, אשר נבדק מבחינה משפטית ובהתאם לתקנות האוצר.

"בהתאם לתנאי התקנון, הלקוחות רשאים וחופשיים בכל רגע נתון, וללא כל התניה, להעביר את קופת הגמל ו/או קרן ההשתלמות תמורת ויתור על דמי הפיקדון. במידה ולקוח החליט להעביר את קופת הגמל /קרן ההשתלמות לפני תום השנה, דמי הפיקדון יהוו תשלום מוזל במיוחד עבור הטלוויזה ממנה ייהנו הלקוחות, ושאותה קיבלו חינם. יצויין שאת קופת הגמל ו/או קרן השתלמות לא נהוג לבחון מקצועית על פני תקופה הקצרה משנה - הרי מדובר בחיסכון לטווח בינוני וארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully